Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / Pavel Krtek v Indii zjišťoval možnosti spolupráce

Pavel Krtek v Indii zjišťoval možnosti spolupráce

15.11.2017 – autor: REDAKCE

Mise českých podnikatelů v Indii se v říjnu zúčastnil i předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Pavel Krtek. Zástupci českého železničního průmyslu si ho pozvali především jako šéfa svého tradičního odběratele, a tedy cennou referenci. Například česká společnost Bonatrans už v Indii působí a dodává dvoukolí indickým drahám. Může však tamní trh představovat příležitost i pro samotné České dráhy? Podle šéfa národního dopravce ano.

Pavel Krtek v Indii zjišťoval možnosti spolupráce

Akci pořádala Asociace českého železničního průmyslu (ACRI) ve spolupráci se Zastupitelským úřadem ČR v Dillí. Účastníci navštívili veletrh IREE, indické ministerstvo železnic a další instituce. Zúčastnili se také zasedání Řídícího výboru ustaveného na základě strategického partnerství mezi ACRI a ČD za českou stranu a Indickými drahami. „Indické dráhy jsou jedním z největších železničních přepravců světa. Zaměstnávají přes milion lidí a každoročně využije jejich služeb přes devět miliard cestujících. Za rok přepraví miliardu tun nákladu,“ uvedl Pavel Krtek. ACRI jej požádala, zda by jako generální ředitel největšího českého dopravce nepomohl při jednáních s Indy a nepos-kytl našim výrobcům reference. Při té příležitosti nabízel i služby ČD. „Byla by škoda propásnout takovou šanci. Nikdy samozřejmě nebudeme provozovat osobní dopravu v Indii. Ale České dráhy zdaleka nejsou jen osobní doprava. Cargo může vozit kontejnery do Hamburku, odkud putují dál na lodích do Indie a opět po železnici k tamním odběratelům. VUZ testuje nová vozidla výrobcům z celého světa a náš Dopravní vzdělávací institut má potenciál poskytovat služby v oblasti školení železničního personálu i v zahraničí. Školení už zajišťuje například v Polsku a aktuálně jedná s Indonésií,“ vysvětlil předseda.

Setkal se například s unijním ministrem železnic Piyush Goyalem a probrali zájem Indie o dodávky kolejnic. „Byl jsem tam zároveň jako člen CER Management Committee, tedy vedení Společenství evropských železnic, které je nejsilnějším představitelem železniční lobby v Bruselu. Odpovídal jsem na řadu otázek týkajících se zajištění bezpečnosti provozu na železnici v Evropě, a to včetně příslušné legislativy. Velké téma byla také ochrana vlaků před případným útokem teroristů. Řeší se na celém světě,“ doplnil Krtek.


Průměrné hodnocení (5 hlasů): 2.6

Další články této rubriky

První motorové vlaky řady 847 od Pesy jsou před dokončenímPrvní motorové vlaky řady 847 od Pesy jsou před dokončením

9.12.2022 - Polský výrobce vlaků Pesa Bydhošť prezentoval na pravidelném kontrolním dni stav objednávky 66 dvoučlánkových motorových vlaků řady 847. Ty by měly přibližně za rok zamířit do Středočeského, Jihočeského a Pardubického kraje,… »

ČD-T dovybavila lokomotivy ČD Cargo ETCSČD-T dovybavila lokomotivy ČD Cargo ETCS

7.12.2022 - Dceřiná společnost Českých drah ČD - Telematika dovybavila palubní jednotkou evropského vlakového zabezpečovače ETCS poslední z celkem 78 lokomotiv řad 163 a 363 nákladního dopravce ČD Cargo a úspěšně tak dokončila významnou… »

ČD hledají nástupce CityElefantů i nové rychlíkové jednotkyČD hledají nástupce CityElefantů i nové rychlíkové jednotky

5.12.2022 - České dráhy pokračují v obnově svého vozidlového parku. V uplynulých týdnech vypsaly hned dvě soutěže, z nichž by měli vzejít dodavatelé nových vlaků. V prvním případě jde o elektrické jednotky pro rychlíkové spoje, jejichž… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika