Železničář / Hlavní zprávy / Pavel Krtek v Indii zjišťoval možnosti spolupráce
Pavel Krtek v Indii zjišťoval možnosti spolupráce
15.11.2017 – autor: REDAKCE
Mise českých podnikatelů v Indii se v říjnu zúčastnil i předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Pavel Krtek. Zástupci českého železničního průmyslu si ho pozvali především jako šéfa svého tradičního odběratele, a tedy cennou referenci. Například česká společnost Bonatrans už v Indii působí a dodává dvoukolí indickým drahám. Může však tamní trh představovat příležitost i pro samotné České dráhy? Podle šéfa národního dopravce ano.
Akci pořádala Asociace českého železničního průmyslu (ACRI) ve spolupráci se Zastupitelským úřadem ČR v Dillí. Účastníci navštívili veletrh IREE, indické ministerstvo železnic a další instituce. Zúčastnili se také zasedání Řídícího výboru ustaveného na základě strategického partnerství mezi ACRI a ČD za českou stranu a Indickými drahami. „Indické dráhy jsou jedním z největších železničních přepravců světa. Zaměstnávají přes milion lidí a každoročně využije jejich služeb přes devět miliard cestujících. Za rok přepraví miliardu tun nákladu,“ uvedl Pavel Krtek. ACRI jej požádala, zda by jako generální ředitel největšího českého dopravce nepomohl při jednáních s Indy a nepos-kytl našim výrobcům reference. Při té příležitosti nabízel i služby ČD. „Byla by škoda propásnout takovou šanci. Nikdy samozřejmě nebudeme provozovat osobní dopravu v Indii. Ale České dráhy zdaleka nejsou jen osobní doprava. Cargo může vozit kontejnery do Hamburku, odkud putují dál na lodích do Indie a opět po železnici k tamním odběratelům. VUZ testuje nová vozidla výrobcům z celého světa a náš Dopravní vzdělávací institut má potenciál poskytovat služby v oblasti školení železničního personálu i v zahraničí. Školení už zajišťuje například v Polsku a aktuálně jedná s Indonésií,“ vysvětlil předseda.
Setkal se například s unijním ministrem železnic Piyush Goyalem a probrali zájem Indie o dodávky kolejnic. „Byl jsem tam zároveň jako člen CER Management Committee, tedy vedení Společenství evropských železnic, které je nejsilnějším představitelem železniční lobby v Bruselu. Odpovídal jsem na řadu otázek týkajících se zajištění bezpečnosti provozu na železnici v Evropě, a to včetně příslušné legislativy. Velké téma byla také ochrana vlaků před případným útokem teroristů. Řeší se na celém světě,“ doplnil Krtek.
Další články této rubriky
Ve vlacích ČD přibude přes 400 bezbariérových spojů
20.12.2024 - Už osm z deseti spojů Českých drah je bezbariérových. Nový grafikon jich nabídne o 439 více. Drtivá většina vlaků je nízkopodlažních a výška jejich podlahy je v úrovni moderních nástupišť. Druhá generace bezbariérových… »
České dráhy pokračují v modernizaci vlaků v Královéhradeckém kraji
16.12.2024 - České dráhy pokračují v dodávkách nových regionálních vlaků v Královéhradeckém kraji. Od polského výrobce PESA Bydgoszcz pro provoz v kraji převzaly už deset motorových jednotek RegioFox. S Liškami se cestující setkají na… »
Zlínský kraj převzal pět nových Panterů
10.12.2024 - České dráhy společně se Zlínským krajem představily nejnovější jednotku RegioPanter. Dopravce jich v regionu od nového jízdního řádu, který začne platit v polovině prosince, nasadí celkem pět. Díky tomu se výrazně zvýší… »