Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / Panteři a Žraloci budou mít v Plzni nové zázemí

Panteři a Žraloci budou mít v Plzni nové zázemí

26.10.2020 – autor: JOSEF HOLEK

České dráhy masivně investují do svého technického zázemí. Důkazem je i nedávné zahájení výstavby moderní opravárenské haly v Plzni. Novinka nabídne 400 metrů kolejí, portálový jeřáb a další vyspělé technické komponenty. Dopravce díky hale zefektivní údržbu moderních bezbariérových jednotek řady 844 RegioShark, 650 RegioPanter a dalších souprav, které nebude nutné rozpojovat. Dokončení objektu je naplánováno na leden roku 2022.

Panteři a Žraloci budou mít v Plzni nové zázemí

Plzeňské Oblastní centrum údržby Západ (OCÚ) nabídne do dvou let moderní opravárenskou halu. V polovině září začala slavnostním poklepáním na základní kámen její výstavba. Není to zároveň na dlouhou dobu poslední počin. Modernizace se dotkne i haly v Olomouci, nové vyrostou i v Chebu a Českých Budějovicích.
V nové budově bude dopravce opravovat především elektrické jednotky řady 650 a motorové řady 844. RegioPanteři i RegioSharky jsou totiž na západočeských a jihočeských kolejích hojně zastoupení, další navíc přibydou. Předseda představenstva a generální ředitel ČD Václav Nebeský při zahájení výstavby řekl, že Panteři budou sloužit i na linkách Klatovy – Beroun a Plzeň – Karlovy Vary. „Proto potřebujeme v Plzni moderní zázemí pro jejich kvalitní a efektivní servis,“ uvedl.  Místopředseda představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro provoz Michal Kraus doplnil, že u elektrických jednotek řady 650 RegioPanter bude počet navýšen ze současných devíti na 24.

Součástí i pyrotechnický průzkum

Hala umožní například jednodušší manipulaci s vozidly bez nutnosti rozpojení ucelených souprav. „To výrazně sníží časovou náročnost oprav a umožní vozidla vracet rychleji zpět do provozu,“ vysvětlil Kraus. Dále budova nabídne čtyři koleje (každá o 100 m délky), sloupkový kanál ve všech kolejích, portálový jeřáb s nosností 5 tun, montážní lávky pro přístup na střechy vozidel, rozvod stlačeného vzduchu a vody pro zbrojení vozidel, dílny, sociální zázemí a sklady.

Před zahájením samotné stavby bude nutné snést stávající kolejiště, které je tvořeno čtyřmi kolejemi a dvěma výhybkami. Stavaři také zdemolují dvě drobné stavby, které v minulosti sloužily jako zázemí obsluhy zauhlování parních lokomotiv. Zahájení výkopových prací je podmíněno podrobným pyrotechnickým průzkumem, neboť na konci druhé světové války bylo seřaďovací nádraží včetně depa cílem leteckých náletů spojeneckých vojsk. Proinvestuje se zhruba 200 milionů korun.

České dráhy hodlají v modernizaci infrastruktury pokračovat i na dalších místech v České republice. Jedná se především o výstavbu hal údržby, myčky nebo sanitárních kolejí. V letošním roce bude zahájena oprava haly v Olomouci, v Chebu se chystá stavba první typizované opravárenské haly. Další taková by měla vzniknout v Českých Budějovicích.


Průměrné hodnocení (4 hlasů): 4.25

Další články této rubriky

ČD začaly stavět novou opravárenskou halu v Havlíčkově Brodě ČD začaly stavět novou opravárenskou halu v Havlíčkově Brodě

21.11.2024 - Zaměstnanci Střediska údržby Havlíčkův Brod se brzy dočkají lepšího zázemí pro servis regionálních vlaků RegioPanter a RegioFox. V areálu tamního depa začala stavba nové opravárenské haly za více než 235 milionů korun bez… »

Invaze Panterů druhé generace vrcholíInvaze Panterů druhé generace vrcholí

14.11.2024 - České dráhy převzaly od výrobce Škoda Group padesátou třívozovou elektrickou jednotku RegioPanter řady 640.2. Vlak s číslem 640.256 zamířil do Zlínského kraje. Stejný typ RegioPanterů již úspěšně brázdí tratě v Olomouckém,… »

Pantery už jezdí na celé lince S4/U4Pantery už jezdí na celé lince S4/U4

8.11.2024 - České dráhy nedávno zahájily provoz elektrických jednotek RegioPanter řady 640.2 na celé lince S4 / U4 z Prahy až do Ústí nad Labem. Dosud se s nimi cestující svezli pouze na trase Praha – Kralupy nad Vltavou. Díky moderním vlakům… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika