Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / Otevřeli jsme modernizované nádraží pro Ústecký kraj

Otevřeli jsme modernizované nádraží pro Ústecký kraj

20.2.2013 – autor: VÁCLAV RUBEŠ

Cestující mířící do Ústí nad Labem byli po celý minulý rok přivítáni čilým stavebním ruchem. Nyní přišla odměna za určitá provozní omezení a jejich trpělivost. Zbrusu nová odbavovací hala Českých drah, navazující na citlivě zrekonstruovanou část původní výpravní budovy, jim nabízí nejen moderní vzhled a nové služby, ale díky vyhlídkovému ochozu i netradiční pohled na provoz nádraží, kterým ročně projdou asi dva miliony lidí.

Otevřeli jsme modernizované nádraží pro Ústecký kraj

Hlavní nádraží v Ústí nad Labem se během minulých měsíců měnilo takřka před očima. Zatímco na úplném začátku roku 2012 probíhala pro cestující nejméně příjemná fáze rekonstrukce – uzavření odbavovací haly a nutnost přechodně využívat provizorních prostor – v polovině loňského roku už nově otevřená, prosklená odbavovací hala naznačovala, že tato proměna nebude jen kosmetická. Svým rozsahem se jedná o jednu z nejvýznamnějších rekonstrukcí nádražní budovy Českých drah v uplynulých dvou letech, jejíž náklady dosáhly 45 milionů korun. 

Bezdrátový internet v hale

Význam rekonstrukce hlavního nádraží v Ústí nad Labem, která začala v listopadu 2011, dokreslovala přítomnost nejvyšších představitelů Českých drah, Správy železniční dopravní cesty, Ústeckého kraje a města Ústí nad Labem na slavnostním ukončení 13. února 2013. Právě díky jejich spolupráci se neproměnila jen samotná výpravní budova, ale i nástupiště a přednádražní prostor, navíc
vznikl i nový přístup k nádraží, který navazuje na labské nábřeží s propojením na most spojující obě části města. Výsledek má tak efekt nejen pro cestující, ale i pro obyvatele Ústí, kteří již při pěší cestě do středu města nemusí využívat tmavého podchodu pod tratí, ale vzdušného bulváru vedoucího přímo zrekonstruovaným nádražím.

Moderní odbavovací hala zcela nahradila pravé křídlo výpravní budovy, které bylo od roku 1945 provizoriem. Na konci druhé světové války bylo totiž ústecké nádraží poškozeno při bombardování. Prosklená stavba cestujícím nabízí na 450 čtverečních metrech celkem čtyři odbavovací přepážky včetně mezinárodní, ČD centrum a moderní informační systémy. Čekání na vlak pomůže zkrátit bezdrátová síť wi-fi s připojením k internetu zdarma. Zajímavým architektonickým prvkem je ochoz kolem celé haly, který je volně přístupný z prvního nástupiště nebo výtahem z haly. 

Klenot v srdci města

Projekt nezapomněl ani na historickou část nádražní budovy, která se proměnila během druhé poloviny loňského roku nejen zvenčí, ale zejména v interiéru. Zatímco exteriér plně respektuje nezaměnitelný architektonický výraz původní budovy, za jejími zdmi cestující Českých drah najdou důstojné prostory pro doplňkové služby. Kromě zavazadlové pokladny a úschovních skříněk jde o několik komerčních obchodů s občerstvením a tiskovinami, které dosud v požadovaném počtu a kvalitě chyběly. Z hlediska Českých drah je nezanedbatelná také úspora za vytápění vzniklá zateplením budovy a nesrovnatelně kvalitnější podmínky pro zaměstnance díky novému zázemí.

Díky spolupráci národního železničního dopravce (RSM Ústí nad Labem), správce drážní infrastruktury i krajské a městské samosprávy se zdejší hlavní nádraží a přilehlé okolí staly nejen funkčním a moderním celkem, ale i architektonickým klenotem v srdci města. Z nádraží můžete sledovat svět doslova s nadhledem.


Průměrné hodnocení (1 hlasů): 5

Fotogalerie

Další články této rubriky

České dráhy zahájily provoz v elektrické trakci na UničovceČeské dráhy zahájily provoz v elektrické trakci na Uničovce

2.12.2022 - České dráhy 25. listopadu zahájily zkušební provoz v elektrické trakci pod dohledem evropského zabezpečovacího systému ETCS na trati z Olomouce do Uničova. Přibližně během měsíce se musí připravit na výhradní provoz. »

Na periodické prohlídky a opravy České dráhy pošlou tisíce vozidelNa periodické prohlídky a opravy České dráhy pošlou tisíce vozidel

27.11.2022 - České dráhy v následujících čtyřech letech odešlou na výrobci předepsané periodické prohlídky a opravy přes 2 000 drážních vozidel. Ročně vyčlení na tuto údržbu kolem 3,5 miliardy korun. Zároveň s tím dopravce po svých… »

ČD testují sčítače cestujících, poskytnou data o vytížení vlakůČD testují sčítače cestujících, poskytnou data o vytížení vlaků

23.11.2022 - Čím přesnější informace o počtu cestujících budou České dráhy mít, tím pružněji mohou ony i objednavatelé dopravy reagovat na reálnou poptávku. Proto se aktuálně testují automatické sčítací systémy. Projekt dostala na… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika