Železničář / Hlavní zprávy / Od rychlostního rekordu Pendolina uplynulo 15 let
Od rychlostního rekordu Pendolina uplynulo 15 let
6.12.2019 – autor: REDAKCE
V listopadu si veřejnost připomněla nejen 30 let od pádu komunismu v bývalém Československu, ale také jedno čistě železniční výročí. Před patnácti lety, konkrétně 18. listopadu roku 2004, jednotka Pendolino 680.001 dosáhla nového rychlostního rekordu na tuzemské železnici.
Na koridoru u Břeclavi mezi Vranovicemi a Podivínem se při testech pomyslná ručička rychloměru zastavila na rychlosti 237 kilometrů za hodinu. Tuto rychlost dodnes v běžném provozu žádný jiný vlak nepřekonal, ačkoli se v minulosti plánovaly s těmito italskými jednotkami ještě rychlejší jízdy. A to především s ohledem na jejich eventuální nasazení v sousedním Rakousku a Německu. Nakonec se tak ale nestalo. Pendolino rekordní rychlosti dosáhlo hned v několika testovacích dnech. Do té doby bylo platným maximem československé a poté i české železnice „pouze“ 219 km/h. Této hodnoty na zkušebním okruhu ŽZO v Cerhenicích dosáhl prototyp lokomotivy 124.601 s označením E469.3030. Stalo se tak v září 1972 a rekord vydržel dlouhých dvaatřicet let, než jej zlomilo právě Pendolino.
Další články této rubriky
S jednotkami ComfortJet se seznamuje provozní personál
15.4.2024 - Okamžik, kdy se moderní vlaky ComfortJet stanou vysokým standardem dálkových linek Českých drah, se rychle blíží. Aktuálně mají ČD k dispozici čtyři soupravy různého řazení s ohledem na předepsané zkoušky, které nyní… »
ČD oficiálním dopravcem MS v ledním hokeji 2024
11.4.2024 - Národní dopravce zajistí během letošního světového šampionátu v hokeji v Česku přepravu hokejových týmů, rozhodčích, organizátorů i fanoušků mezi místy konání zápasů v Praze a v Ostravě. V květnu vypraví sedm párů… »
Začala obnova vjezdové části depa v Michli
8.4.2024 - Výměna 21 výhybek, tří kilometrů kolejí a 5,5 kilometru trakčního vedení – to vše se uskuteční při letošní komplexní modernizaci vjezdové části Centra údržby Praha jih v pražské Michli. Jedná se o dosud největší obnovu… »