Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / Obnova regionální flotily na Vysočině skončila

Obnova regionální flotily na Vysočině skončila

16.10.2024

Z větší části už jen moderní bezbariérové vlaky brázdí regionální tratě na Vysočině. České dráhy dokončily dva roky trvající obnovu vlaků v regionu. V uplynulém roce byly na elektrifikované tratě dodány moderní elektrické jednotky RegioPanter, letos k nim přibyly motorové jednotky RegioFox v celkovém počtu devíti kusů.

Obnova regionální flotily na Vysočině skončila

Právě jedno z těchto vozidel si veřejnost mohla podrobně prohlédnout při Dnu dopravy, který se začátkem září konal v Havlíčkově Brodě. 
„Kraj Vysočina dlouhodobě usiluje o zlepšení veřejné dopravy. V tomto směru jsme aktivní  v oblastech sestavování jízdních řádů, zavedení tarifu IDS VDV a v neposlední řadě i v potřebě nasazovat nová vozidla, která zajišťují jednotlivé spoje. Proto jsem rád, že cestující už mohou naplno využívat 15 nových jednotek, které na základě smlouvy s ČD kraj objednal. A už nyní připravujeme podmínky pro zajištění drážní dopravy v Kraji Vysočina od roku 2030, kdy plánujeme nově nasadit na železniční síti v Kraji Vysočina jak nová elektrická vozidla, tak i vozidla elektrobateriová,“ řekl hejtman Kraje Vysočina Vítězslav Schrek.
Podle předsedy představenstva a generálního ředitele Českých drah Michala Krapince letos dodané RegioFoxy doplňují již fungující „zvířecí rodinu“ v podobě elektrických jednotek RegioPanter a menších motoráků RegioSpider původem z Německa. „Když k tomu doplníme ještě vozy řady 814, tedy RegioNovy, znamená to, že už prakticky každý regionální vlak na tratích v objednávce kraje poskytuje důstojný přístup pro cestující na vozíku nebo osoby se sníženou pohyblivostí. To pokládám za důležitou pozitivní zprávu, protože moderní železnice má být přístupná všem bez rozdílu,“ uvedl.

Kraj jedním z průkopníků
„Vysočina se stala jedním z průkopníků v dodávkách RegioFoxů, kdy jsme všech devět nových vlaků na tratě uvedli během jedenácti dnů v první polovině června. Lišky, jak RegioFoxům u nás říkáme, nabízejí vše, co lze očekávat od moderního cestování vlakem. Mají klimatizované prostory, elektrické zásuvky a USB pro dobíjení cestovní elektroniky, palubní wi-fi síť, která usnadní připojení na internet, ale také prostory pro kočárky, jízdní kola a další vybavení. I regionální vlak je tak možné proměnit v místo pro odpočinek nebo v pojízdnou kancelář,“ popsal nové motorové jednotky od polského výrobce Pesa člen představenstva a náměstek pro osobní dopravu Českých drah Jiří Ješeta. 
České dráhy v roce 2023 uvedly na koleje v kraji šest dvouvozových elektrických jednotek RegioPanter, které jezdí na elektrifikovaných páteřních tratích mezi největšími městy regionu. Cestující se s nimi od loňského podzimu svezou na trati č. 250 mezi Havlíčkovým Brodem a Žďárem nad Sázavou, na trati č. 225 Havlíčkův Brod – Jihlava / Jihlava město a také na trati č. 230 z Havlíčkova Brodu přes Čáslav a Kutnou Horu do Kolína, čímž vznikla kapacitní linka propojující Vysočinu se Středočeským krajem. 
Motorové RegioFoxy poskytují cestujícím služby na trati z Havlíčkova Brodu do Ždírce nad Doubravou a dál do Pardubic a z Havlíčkova Brodu přes Jihlavu do Telče a Slavonic. 
Foxy a Pantery na lokálních tratích doplňuje 13 jednotek RegioSpider, které také nabízejí klimatizovaný interiér, bezbariérový nástup, palubní wi-fi síť nebo elektrické zásuvky 230 V pro dobíjení cestovní elektroniky, navíc díky řešení s dvounápravovými podvozky mají klidnější a měkčí jízdu než starší motorové vozy řady 809/810 nebo jednotky RegioNova. Tyto jednotky zakoupily České dráhy v Německu a využívají je na ne­elektrifikovaných nebo méně frekventovaných tratích. 
 


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

Správa železnic odkoupila část společnosti ČD - TelematikaSpráva železnic odkoupila část společnosti ČD - Telematika

3.2.2025 - Správa železnic a dceřiná společnost Českých drah ČD - Telematika koncem prosince podepsaly smlouvu o převodu části závodu společnosti ČD – Telematika. Tento krok je součástí dlouhodobé strategie, která by měla přinést… »

Šlechtična dostane nový parní válec, vrátit by se měla už letosŠlechtična dostane nový parní válec, vrátit by se měla už letos

28.1.2025 - Vyrobili ji jen dva roky po 2. světové válce v roce 1947 v plzeňské Škodovce. Technicko-bezpečnostní zkoušku vykonala 10. prosince 1947 v České Třebové a pak se vydala sloužit do dep v Praze, Košicích, Žilině, Bohumíně, Přerově… »

Za 20 let přepravila Pendolina 20 milionů lidí Za 20 let přepravila Pendolina 20 milionů lidí

23.1.2025 - Psal se čtvrtek 23. prosince 2004, když po krátce po desáté hodině ranní na pražském Masarykově nádraží stály desítky železničních fanoušků, fotografů a zvědavců. Všichni netrpělivě čekali na příjezd jednotky Pendolino z… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika