Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / O revitalizaci starších vozů se opět postará DKV Plzeň

O revitalizaci starších vozů se opět postará DKV Plzeň

13.12.2017 – autor: JOSEF HOLEK

Plzeňské depo kolejových vozidel Českých drah dokončuje revitalizaci osmasedmdesáti vozů řad A, B a BDs a postupně je nasazuje na linku R 17 z Prahy do Českých Budějovic. Z vozů tedy postupně mizí koženková sedadla, celkovou revitalizací prochází toalety včetně speciálního polepu.

O revitalizaci starších vozů se opět postará DKV Plzeň

„Práce zahrnují i seřízení oken a dveří, hloubkové vyčištění interiérů a revize centrálního zavírání dveří. Do vozů jsou instalována i bezpečnostní oranžová LED světla u vstupních dveří,“ vyjmenoval práce Michal Štěpán, člen představenstva ČD odpovědný za úsek osobní dopravy. Do každého vozu ČD investují necelých 300 tisíc korun.

S provozem revitalizovaných vozů na lince R17 ČD počítají ještě v následujících cca dvou letech. Během té doby chce společnost pořídit dalších padesát moderních vozů, které nasadí na spoje linky

Ex 3 z Prahy do Bratislavy a Budapešti a na další linky. Vozový park, který nyní zajišťuje vozbu těchto expresů, přejde primárně na vlaky do Českých Budějovic. V případě nynějších investic národní dopravce zareagoval na kritiku Středočeského a Jihočeského kraje na nasazování starších vozů s koženkou. Národní dopravce představil první ucelenou soupravu vedení krajů v polovině letošního září. „Práce na všech vozech budou hotové do Vánoc, začalo se v červenci,“ doplnil Štěpán. Pozitivní ohlasy zástupci ČD zaznamenali i z ministerstva dopravy, tedy od objednatele dálkové dopravy.

Upraví se ještě až stovka

Omlazovací kúru si v následujícím roce dopřeje ještě až stovka vozů zmíněných řad. Staženy budou do plzeňského depa, kde jsou vhodné podmínky, z celé ČR. Práce začnou již po Novém roce. Aktuálně  se uskuteční omlazení prvních 50 vozů a v závislosti na postupu výběrového řízení na pořízení nových vagonů je v záloze i druhá etapa počítající s dalšími padesáti vozy. Náklady na opravu nadcházející stovky vozů se budou pohybovat okolo 35 milionů korun. I tyto vagony budou sloužit v dálkové dopravě jen po dobu necelých tří let, poté se v tomto segmentu už se starými vozy cestující setkávat nebudou.

Rychlíky linky R17 vyrážejí z Holešovic ve dvouhodinovém, resp. hodinovém taktu a pokračují přes hlavní nádraží do Benešova, Tábora, Soběslavi, Veselí nad Lužnicí a Českých Budějovic.            (hol)


Průměrné hodnocení (11 hlasů): 4.27

Další články této rubriky

Na palubách jídelních a bistrovozů ČD začalo jaroNa palubách jídelních a bistrovozů ČD začalo jaro

19.3.2024 - Přestože kalendář a rovnodennost svorně přisuzují první jarní den až 20. březnu, v jídelních a bistrovozech Českých drah rozkvetlo jarní menu již v polovině února. Naši stálí labužníci tak již jistě stihli většinu nových… »

České dráhy nasazují více než tři desítky hlídek ve středních ČecháchČeské dráhy nasazují více než tři desítky hlídek ve středních Čechách

15.3.2024 - Od začátku loňského září České dráhy společně se Středočeským krajem a hlavním městem Prahou zvyšují bezpečnostní opatření ve vlacích, zejména v ranních a večerních hodinách. Tato spolupráce zahrnuje nasazení více než… »

Muzeum v Lužné se chystá na novou sezonu Muzeum v Lužné se chystá na novou sezonu

12.3.2024 - ČD Muzeum v Lužné u Rakovníka se už připravuje na další sezonu. Pilně se pracovalo například na rozšíření muzejní drážky s rozchodem 600 mm a v plném proudu je údržba a obnova provozních historických vozidel nejen v Lužné,… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika