Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / O revitalizaci starších vozů se opět postará DKV Plzeň

O revitalizaci starších vozů se opět postará DKV Plzeň

13.12.2017 – autor: JOSEF HOLEK

Plzeňské depo kolejových vozidel Českých drah dokončuje revitalizaci osmasedmdesáti vozů řad A, B a BDs a postupně je nasazuje na linku R 17 z Prahy do Českých Budějovic. Z vozů tedy postupně mizí koženková sedadla, celkovou revitalizací prochází toalety včetně speciálního polepu.

O revitalizaci starších vozů se opět postará DKV Plzeň

„Práce zahrnují i seřízení oken a dveří, hloubkové vyčištění interiérů a revize centrálního zavírání dveří. Do vozů jsou instalována i bezpečnostní oranžová LED světla u vstupních dveří,“ vyjmenoval práce Michal Štěpán, člen představenstva ČD odpovědný za úsek osobní dopravy. Do každého vozu ČD investují necelých 300 tisíc korun.

S provozem revitalizovaných vozů na lince R17 ČD počítají ještě v následujících cca dvou letech. Během té doby chce společnost pořídit dalších padesát moderních vozů, které nasadí na spoje linky

Ex 3 z Prahy do Bratislavy a Budapešti a na další linky. Vozový park, který nyní zajišťuje vozbu těchto expresů, přejde primárně na vlaky do Českých Budějovic. V případě nynějších investic národní dopravce zareagoval na kritiku Středočeského a Jihočeského kraje na nasazování starších vozů s koženkou. Národní dopravce představil první ucelenou soupravu vedení krajů v polovině letošního září. „Práce na všech vozech budou hotové do Vánoc, začalo se v červenci,“ doplnil Štěpán. Pozitivní ohlasy zástupci ČD zaznamenali i z ministerstva dopravy, tedy od objednatele dálkové dopravy.

Upraví se ještě až stovka

Omlazovací kúru si v následujícím roce dopřeje ještě až stovka vozů zmíněných řad. Staženy budou do plzeňského depa, kde jsou vhodné podmínky, z celé ČR. Práce začnou již po Novém roce. Aktuálně  se uskuteční omlazení prvních 50 vozů a v závislosti na postupu výběrového řízení na pořízení nových vagonů je v záloze i druhá etapa počítající s dalšími padesáti vozy. Náklady na opravu nadcházející stovky vozů se budou pohybovat okolo 35 milionů korun. I tyto vagony budou sloužit v dálkové dopravě jen po dobu necelých tří let, poté se v tomto segmentu už se starými vozy cestující setkávat nebudou.

Rychlíky linky R17 vyrážejí z Holešovic ve dvouhodinovém, resp. hodinovém taktu a pokračují přes hlavní nádraží do Benešova, Tábora, Soběslavi, Veselí nad Lužnicí a Českých Budějovic.            (hol)


Průměrné hodnocení (11 hlasů): 4.27

Další články této rubriky

Na Královéhradecku přibývá na regionálních spojích moderních vozidelNa Královéhradecku přibývá na regionálních spojích moderních vozidel

27.4.2025 - Cestující na Královéhradecku se na železnici mohou těšit na další nová vozidla. České dráhy v rámci pokračující modernizace vozidlového parku v regionu na podzim nasadí do provozu další desítku motorových jednotek RegioFox. Už… »

Béček zbývá už jen stovkaBéček zbývá už jen stovka

24.4.2025 - Díky pokračující modernizaci vozidlového parku ČD z tuzemských kolejí pomalu mizí nejstarší vozy, které jsou postupně nahrazovány novými jednotkami. Týká se to i vagonů 2. třídy původně s koženkovými sedadly, nyní nesoucí… »

Na Olomoucku a Zlínsku jezdí moderní jednotkyNa Olomoucku a Zlínsku jezdí moderní jednotky

20.4.2025 - Nové moderní jednotky RegioPanter se na Moravě rychle zabydlely. České dráhy v Olomouckém kraji nyní provozují tři desítky těchto souprav, dalších pět jezdí od konce loňského roku ve Zlínském kraji. Díky jejich nasazení se ve… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika