Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / Novinky v online odbavení získávají mezi lidmi na oblibě

Novinky v online odbavení získávají mezi lidmi na oblibě

23.3.2023

České dráhy spustily před časem v oblasti online odbavení řadu novinek. Jednou z nich bylo i hodnocení spokojenosti s cestou pomocí hvězdiček. Zpětnou vazbu jsme díky tomu získali z více než 85 tisíc hodnocení. Zároveň stále stoupá počet zákazníků ČD, kteří se odbavují elektronicky.

Novinky v online odbavení získávají mezi lidmi na oblibě

Jednou z novinek, kterou v polovině listopadu loňského roku nastartovaly České dráhy v aplikaci Můj vlak, je hodnocení spokojenosti s uskutečněnou cestou. „Za tři měsíce se do něj zapojilo zhruba 40 tisíc našich zákazníků, kteří prostřednictvím aplikace odeslali více než 85 tisíc hodnocení. Průměrně dosahuje spokojenost s cestou čtyř z maximálního počtu pěti hvězdiček. To je velmi slušný výsledek, který je pro nás zároveň závazkem k tomu, abychom naše služby neustále vylepšovali,“ řekl předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Michal Krapinec.  
Cestující v aplikaci hodnotí jak celkovou spokojenost s cestou, tak i další detaily spojené s jízdou. Nejvíce pozitivních ohlasů dopravce zaznamenal v případě nákupu jízdních dokladů a u přístupu vlakového personálu. V tomto případě se hodnocení v průměru pohybuje okolo 4,6 hvězdiček. 

Nejoblíbenější Jižní expresy
Nejlépe hodnotí zákazníci spoje linky Ex7 v trase Praha – Tábor – České Budějovice (Jižní expres), linky R15 v trase Praha – Ústí nad Labem – Karlovy Vary – Cheb a vlaky SuperCity Pendolino mezi Prahou a Ostravskem, přičemž vlaky SC Pendolino jsou nejlépe hodnocené z dálkových linek v kategorii spokojenosti s kapacitou a s personálem. „Pomyslný černý puntík přidělili cestující dodržování jízdního řádu, nicméně náš vliv je v tomto případě zhruba 10 % za ostatní zdržení můžou faktory, které neovlivníme. I v tomto ohledu se ale situace zlepšuje, příkladem je zrychlení na modernizovaném koridoru mezi Prahou a Českými Budějovicemi,“ upozornil člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Jiří Ješeta.

Populární aplikace Můj vlak
Díky trvalému vylepšování systémů pro nákup jízdních dokladů odbavuje dopravce už téměř 40 % cestujících prostřednictvím online prodejních kanálů, především mobilní aplikace Můj vlak. To představuje zhruba 15% nárůst oproti předcovidovému roku 2019. „Chceme, aby tento trend stále pokračoval, a i proto vylepšujeme jak náš e-shop, tak i aplikaci. Do budoucna se zaměříme na komunikaci s cestujícími. Průběžně vylepšíme automatické informování cestujících o mimořádnostech na trase nebo o posunech časů odjezdů vlaků,“ doplnil Ješeta.
Výhodou nákupu jízdenek v e-shopu ČD nebo v aplikaci Můj vlak je možnost bezplatné rezervace místa při současném nákupu jízdenky na většinu dálkových vlaků po ČR. Cestujícím, kteří využívají k nákupu jízdenek online prodejní kanály, se také zjednodušilo vyplácení odškodného. V případě, že systém u vlaku pro cestu bez přestupu v cílové stanici jízdenky zaregistruje zpoždění větší než 60 minut a jízdní doklad byl ve vlaku zkontrolován průvodčím, bude jim odškodnění vyplaceno automaticky. 
 


Průměrné hodnocení (4 hlasů): 4

Další články této rubriky

Na palubách jídelních a bistrovozů ČD začalo jaroNa palubách jídelních a bistrovozů ČD začalo jaro

19.3.2024 - Přestože kalendář a rovnodennost svorně přisuzují první jarní den až 20. březnu, v jídelních a bistrovozech Českých drah rozkvetlo jarní menu již v polovině února. Naši stálí labužníci tak již jistě stihli většinu nových… »

České dráhy nasazují více než tři desítky hlídek ve středních ČecháchČeské dráhy nasazují více než tři desítky hlídek ve středních Čechách

15.3.2024 - Od začátku loňského září České dráhy společně se Středočeským krajem a hlavním městem Prahou zvyšují bezpečnostní opatření ve vlacích, zejména v ranních a večerních hodinách. Tato spolupráce zahrnuje nasazení více než… »

Muzeum v Lužné se chystá na novou sezonu Muzeum v Lužné se chystá na novou sezonu

12.3.2024 - ČD Muzeum v Lužné u Rakovníka se už připravuje na další sezonu. Pilně se pracovalo například na rozšíření muzejní drážky s rozchodem 600 mm a v plném proudu je údržba a obnova provozních historických vozidel nejen v Lužné,… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika