Železničář / Hlavní zprávy / Novinky v online odbavení získávají mezi lidmi na oblibě
Novinky v online odbavení získávají mezi lidmi na oblibě
23.3.2023
České dráhy spustily před časem v oblasti online odbavení řadu novinek. Jednou z nich bylo i hodnocení spokojenosti s cestou pomocí hvězdiček. Zpětnou vazbu jsme díky tomu získali z více než 85 tisíc hodnocení. Zároveň stále stoupá počet zákazníků ČD, kteří se odbavují elektronicky.
Jednou z novinek, kterou v polovině listopadu loňského roku nastartovaly České dráhy v aplikaci Můj vlak, je hodnocení spokojenosti s uskutečněnou cestou. „Za tři měsíce se do něj zapojilo zhruba 40 tisíc našich zákazníků, kteří prostřednictvím aplikace odeslali více než 85 tisíc hodnocení. Průměrně dosahuje spokojenost s cestou čtyř z maximálního počtu pěti hvězdiček. To je velmi slušný výsledek, který je pro nás zároveň závazkem k tomu, abychom naše služby neustále vylepšovali,“ řekl předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Michal Krapinec.
Cestující v aplikaci hodnotí jak celkovou spokojenost s cestou, tak i další detaily spojené s jízdou. Nejvíce pozitivních ohlasů dopravce zaznamenal v případě nákupu jízdních dokladů a u přístupu vlakového personálu. V tomto případě se hodnocení v průměru pohybuje okolo 4,6 hvězdiček.
Nejoblíbenější Jižní expresy
Nejlépe hodnotí zákazníci spoje linky Ex7 v trase Praha – Tábor – České Budějovice (Jižní expres), linky R15 v trase Praha – Ústí nad Labem – Karlovy Vary – Cheb a vlaky SuperCity Pendolino mezi Prahou a Ostravskem, přičemž vlaky SC Pendolino jsou nejlépe hodnocené z dálkových linek v kategorii spokojenosti s kapacitou a s personálem. „Pomyslný černý puntík přidělili cestující dodržování jízdního řádu, nicméně náš vliv je v tomto případě zhruba 10 % za ostatní zdržení můžou faktory, které neovlivníme. I v tomto ohledu se ale situace zlepšuje, příkladem je zrychlení na modernizovaném koridoru mezi Prahou a Českými Budějovicemi,“ upozornil člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Jiří Ješeta.
Populární aplikace Můj vlak
Díky trvalému vylepšování systémů pro nákup jízdních dokladů odbavuje dopravce už téměř 40 % cestujících prostřednictvím online prodejních kanálů, především mobilní aplikace Můj vlak. To představuje zhruba 15% nárůst oproti předcovidovému roku 2019. „Chceme, aby tento trend stále pokračoval, a i proto vylepšujeme jak náš e-shop, tak i aplikaci. Do budoucna se zaměříme na komunikaci s cestujícími. Průběžně vylepšíme automatické informování cestujících o mimořádnostech na trase nebo o posunech časů odjezdů vlaků,“ doplnil Ješeta.
Výhodou nákupu jízdenek v e-shopu ČD nebo v aplikaci Můj vlak je možnost bezplatné rezervace místa při současném nákupu jízdenky na většinu dálkových vlaků po ČR. Cestujícím, kteří využívají k nákupu jízdenek online prodejní kanály, se také zjednodušilo vyplácení odškodného. V případě, že systém u vlaku pro cestu bez přestupu v cílové stanici jízdenky zaregistruje zpoždění větší než 60 minut a jízdní doklad byl ve vlaku zkontrolován průvodčím, bude jim odškodnění vyplaceno automaticky.
Další články této rubriky
ČD začaly stavět novou opravárenskou halu v Havlíčkově Brodě
21.11.2024 - Zaměstnanci Střediska údržby Havlíčkův Brod se brzy dočkají lepšího zázemí pro servis regionálních vlaků RegioPanter a RegioFox. V areálu tamního depa začala stavba nové opravárenské haly za více než 235 milionů korun bez… »
Invaze Panterů druhé generace vrcholí
14.11.2024 - České dráhy převzaly od výrobce Škoda Group padesátou třívozovou elektrickou jednotku RegioPanter řady 640.2. Vlak s číslem 640.256 zamířil do Zlínského kraje. Stejný typ RegioPanterů již úspěšně brázdí tratě v Olomouckém,… »
Pantery už jezdí na celé lince S4/U4
8.11.2024 - České dráhy nedávno zahájily provoz elektrických jednotek RegioPanter řady 640.2 na celé lince S4 / U4 z Prahy až do Ústí nad Labem. Dosud se s nimi cestující svezli pouze na trase Praha – Kralupy nad Vltavou. Díky moderním vlakům… »