Železničář / Hlavní zprávy / Novinky v online odbavení získávají mezi lidmi na oblibě
Novinky v online odbavení získávají mezi lidmi na oblibě
23.3.2023
České dráhy spustily před časem v oblasti online odbavení řadu novinek. Jednou z nich bylo i hodnocení spokojenosti s cestou pomocí hvězdiček. Zpětnou vazbu jsme díky tomu získali z více než 85 tisíc hodnocení. Zároveň stále stoupá počet zákazníků ČD, kteří se odbavují elektronicky.
Jednou z novinek, kterou v polovině listopadu loňského roku nastartovaly České dráhy v aplikaci Můj vlak, je hodnocení spokojenosti s uskutečněnou cestou. „Za tři měsíce se do něj zapojilo zhruba 40 tisíc našich zákazníků, kteří prostřednictvím aplikace odeslali více než 85 tisíc hodnocení. Průměrně dosahuje spokojenost s cestou čtyř z maximálního počtu pěti hvězdiček. To je velmi slušný výsledek, který je pro nás zároveň závazkem k tomu, abychom naše služby neustále vylepšovali,“ řekl předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Michal Krapinec.
Cestující v aplikaci hodnotí jak celkovou spokojenost s cestou, tak i další detaily spojené s jízdou. Nejvíce pozitivních ohlasů dopravce zaznamenal v případě nákupu jízdních dokladů a u přístupu vlakového personálu. V tomto případě se hodnocení v průměru pohybuje okolo 4,6 hvězdiček.
Nejoblíbenější Jižní expresy
Nejlépe hodnotí zákazníci spoje linky Ex7 v trase Praha – Tábor – České Budějovice (Jižní expres), linky R15 v trase Praha – Ústí nad Labem – Karlovy Vary – Cheb a vlaky SuperCity Pendolino mezi Prahou a Ostravskem, přičemž vlaky SC Pendolino jsou nejlépe hodnocené z dálkových linek v kategorii spokojenosti s kapacitou a s personálem. „Pomyslný černý puntík přidělili cestující dodržování jízdního řádu, nicméně náš vliv je v tomto případě zhruba 10 % za ostatní zdržení můžou faktory, které neovlivníme. I v tomto ohledu se ale situace zlepšuje, příkladem je zrychlení na modernizovaném koridoru mezi Prahou a Českými Budějovicemi,“ upozornil člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Jiří Ješeta.
Populární aplikace Můj vlak
Díky trvalému vylepšování systémů pro nákup jízdních dokladů odbavuje dopravce už téměř 40 % cestujících prostřednictvím online prodejních kanálů, především mobilní aplikace Můj vlak. To představuje zhruba 15% nárůst oproti předcovidovému roku 2019. „Chceme, aby tento trend stále pokračoval, a i proto vylepšujeme jak náš e-shop, tak i aplikaci. Do budoucna se zaměříme na komunikaci s cestujícími. Průběžně vylepšíme automatické informování cestujících o mimořádnostech na trase nebo o posunech časů odjezdů vlaků,“ doplnil Ješeta.
Výhodou nákupu jízdenek v e-shopu ČD nebo v aplikaci Můj vlak je možnost bezplatné rezervace místa při současném nákupu jízdenky na většinu dálkových vlaků po ČR. Cestujícím, kteří využívají k nákupu jízdenek online prodejní kanály, se také zjednodušilo vyplácení odškodného. V případě, že systém u vlaku pro cestu bez přestupu v cílové stanici jízdenky zaregistruje zpoždění větší než 60 minut a jízdní doklad byl ve vlaku zkontrolován průvodčím, bude jim odškodnění vyplaceno automaticky.
Další články této rubriky
Ve vlacích ČD přibude přes 400 bezbariérových spojů
20.12.2024 - Už osm z deseti spojů Českých drah je bezbariérových. Nový grafikon jich nabídne o 439 více. Drtivá většina vlaků je nízkopodlažních a výška jejich podlahy je v úrovni moderních nástupišť. Druhá generace bezbariérových… »
České dráhy pokračují v modernizaci vlaků v Královéhradeckém kraji
16.12.2024 - České dráhy pokračují v dodávkách nových regionálních vlaků v Královéhradeckém kraji. Od polského výrobce PESA Bydgoszcz pro provoz v kraji převzaly už deset motorových jednotek RegioFox. S Liškami se cestující setkají na… »
Zlínský kraj převzal pět nových Panterů
10.12.2024 - České dráhy společně se Zlínským krajem představily nejnovější jednotku RegioPanter. Dopravce jich v regionu od nového jízdního řádu, který začne platit v polovině prosince, nasadí celkem pět. Díky tomu se výrazně zvýší… »