Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / Nová myčka je šetrnější k přírodě i vozidlům

Nová myčka je šetrnější k přírodě i vozidlům

5.6.2023

České dráhy na začátku května zprovoznily novou mycí linku železničních vozidel v Havlíčkově Brodě, která oproti zavedeným technologiím přináší řadu inovací. Tou nejpodstatnější je větší ohled na životní prostředí a nátěr vlaků, navíc se zvýšila kapacita mytí. Snazší obsluhu pak ocení i samotní zaměstnanci Oblastního centra údržby Východ, pod které havlíčkobrodská myčka spadá.

Nová myčka je šetrnější k přírodě i vozidlům

Zatímco se dříve vozy v havlíčkobrodském depu myly v nevyhovujících prostorách z roku 1870, nová myčka přináší zásadní zlepšení nejen technických parametrů, ale zejména také pracovních podmínek. „Nová myčka umožní celoroční provoz a navýší denní kapacitu mytí, která zohledňuje i potřeby dané smluvními závazky. Kapacita myčky je 25 vozidel za 24 hodin,“ popisuje Michal Kraus, místopředseda představenstva a náměstek generálního ředitele Českých drah pro servis.
Provoz myčky, jejíž výstavba trvala rok a čtvrt, bude navíc ekologicky šetrnější. „Mycí linka dokáže v maximální míře spořit vodu, protože bude až z 80 procent využívat vodu recyklovanou. Její výstavba tak výrazně přispěje ke zlepšení ekologických aspektů údržby vozidel v regionu použitím moderního zařízení, technologií a postupů s minimalizací dopadů na životní prostředí,“ dodal Kraus.
Hala nové myčky je dlouhá 67 metrů a na šířku má více než osm a půl metru. Současně s tímto zařízením vznikl i technologický objekt o rozměrech 15,7 × 5,6 metru, který ukrývá například zásobníky na recyklovanou vodu.

Dva způsoby mytí
Nová, plně automatická mycí linka umožní dva způsoby mytí vozidel. Při stacionárním mytí vozidlo nebo souprava (s maximální délkou 55 metrů) stojí a v pohybu je mycí portál, který čistí na základě nastaveného mycího programu. Takové mytí trvá déle a je důkladnější. Během průjezdného mytí vlak projíždí skrz halu, zatímco mycí portál stojí a pracující kartáče čistí projíždějící vozidlo – výhodou je rychlejší základní umytí běžných nečistot vzniklých provozem vlaků.
Celkové náklady na výstavbu nové hav­líčkobrodské myčky včetně přípravných prací činily zhruba 86,5 milionu korun bez DPH. Novou mycí linku v Havlíčkově Brodě dopravce vybudoval i v souvislosti s tím, že v tomto a příštím roce se chystá velká modernizace vozidlového parku v havlíčkobrodském středisku údržby Českých drah. Dvě moderní dvouvozové elektrické jednotky RegioPanter už v Kraji Vysočina vyjely a další čtyři tyto vlaky by měly do regionu dorazit během letních měsíců. Cestující se mohou těšit i na devět motorových jednotek RegioFox. 


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

ČD začaly stavět novou opravárenskou halu v Havlíčkově Brodě ČD začaly stavět novou opravárenskou halu v Havlíčkově Brodě

21.11.2024 - Zaměstnanci Střediska údržby Havlíčkův Brod se brzy dočkají lepšího zázemí pro servis regionálních vlaků RegioPanter a RegioFox. V areálu tamního depa začala stavba nové opravárenské haly za více než 235 milionů korun bez… »

Invaze Panterů druhé generace vrcholíInvaze Panterů druhé generace vrcholí

14.11.2024 - České dráhy převzaly od výrobce Škoda Group padesátou třívozovou elektrickou jednotku RegioPanter řady 640.2. Vlak s číslem 640.256 zamířil do Zlínského kraje. Stejný typ RegioPanterů již úspěšně brázdí tratě v Olomouckém,… »

Pantery už jezdí na celé lince S4/U4Pantery už jezdí na celé lince S4/U4

8.11.2024 - České dráhy nedávno zahájily provoz elektrických jednotek RegioPanter řady 640.2 na celé lince S4 / U4 z Prahy až do Ústí nad Labem. Dosud se s nimi cestující svezli pouze na trase Praha – Kralupy nad Vltavou. Díky moderním vlakům… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika