Železničář / Hlavní zprávy / Nákup jízdenky: Stačí párkrát kliknout
Nákup jízdenky: Stačí párkrát kliknout
13.7.2020 – autor: JOSEF HOLEK
Jízdenku do vlaku Českých drah je v aplikaci Můj vlak nově možné zakoupit během pár desítek vteřin a doslova na pár kliků. Po změně nákupního modelu volali samotní cestující. Kýženou úpravu umožnil další rozvoj technologií. Zjednodušení nákupního procesu však není jediným vylepšením oblíbené aplikace.
Se začátkem července spustily České dráhy aktualizovanou verzi mobilní aplikace Můj vlak, která přinesla výrazné zjednodušení nákupního procesu. Ten se po modifikacích zkrátil prakticky na polovinu. Stávajícím uživatelům přijde nová verze postupně s aktualizacemi, noví si ji mohou do chytrého telefonu stáhnout zdarma z obchodu Google Play (pro Android) či Apple Store (pro iOS). Jde zároveň o druhý velký update. První přinesl implementaci In Karty do mobilu.
„Využili jsme rozvoje nových technologií a zároveň vyslyšeli volání uživatelů,“ vysvětlil Roman Menc, web manažer ČD a jeden z tvůrců aplikace. Cestující si tedy mohou pořídit jízdenku pomocí pár kliknutí. Další výhodou je, že aplikace dokáže zobrazit přesnou cenu vyhledaného spojení či umožňuje rychlé přepínání vozové třídy včetně okamžitého přepočítání ceny. Vybrali jsme nejčastější kombinace druhů jízdenek a tarifů a ty nabízíme. Další možnosti jsou ve výběru. Novinka pracuje i s různými pobídkami, respektive umí zvýraznit informaci, zda jde o vázanou nebo flexibilní jízdenku, a podle toho přepočítá cenu. Tam, kde bude možnost získat jízdenku vázanou, se aplikace zeptá, zda chce vázanou, anebo flexibilní. Cestující si díky tomu může vybrat. Další novinkou usnadňující cestování je zobrazení informací z odjezdových tabulí v cílové stanici na návazné autobusové i vlakové spoje.
Informují o změně
České dráhy zároveň rozjely zasílání novinek servisního charakteru pomocí notifikací. „Nebude to fungovat jako kanál pro zasílání obchodních nabídek. Například v červnu, když se provoz po pandemii vrátil k normálu, jsme zasílali informaci, že si cestující mohou opět pořizovat místenky. Plánujeme i zasílání SMS či mailů jako informačního servisu v případě, že se upraví parametry služby – změna řazení, změna trasy, změna jízdního řádu či kterýkoliv parametr, který má vliv na cestu.“
Vizuální podoba aplikace se příliš nezměnila. Přehledné, intuitivní rozhraní je totiž jedním z mnoha jejích benefitů. Zadávání, vývoj a testování celého updatu trvaly necelý rok. Původní aplikace funguje šest let a za tu dobu získala celou řadu ocenění. Velmi si ji oblíbili i uživatelé. Vždyť jejích služeb využívá přes tři sta tisíc cestujících ČD.
Další články této rubriky
ČD začaly stavět novou opravárenskou halu v Havlíčkově Brodě
21.11.2024 - Zaměstnanci Střediska údržby Havlíčkův Brod se brzy dočkají lepšího zázemí pro servis regionálních vlaků RegioPanter a RegioFox. V areálu tamního depa začala stavba nové opravárenské haly za více než 235 milionů korun bez… »
Invaze Panterů druhé generace vrcholí
14.11.2024 - České dráhy převzaly od výrobce Škoda Group padesátou třívozovou elektrickou jednotku RegioPanter řady 640.2. Vlak s číslem 640.256 zamířil do Zlínského kraje. Stejný typ RegioPanterů již úspěšně brázdí tratě v Olomouckém,… »
Pantery už jezdí na celé lince S4/U4
8.11.2024 - České dráhy nedávno zahájily provoz elektrických jednotek RegioPanter řady 640.2 na celé lince S4 / U4 z Prahy až do Ústí nad Labem. Dosud se s nimi cestující svezli pouze na trase Praha – Kralupy nad Vltavou. Díky moderním vlakům… »