Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / Nádraží ve Warnemünde má novou podobu i spoje

Nádraží ve Warnemünde má novou podobu i spoje

23.7.2020 – autor: PETR ŠŤÁHLAVSKÝ Foto: DB AG

DB zmodernizovala koncové nádraží v přímořských lázních Warnemünde, které patří k vyhledávaným turistickým místům na pobřeží Baltského moře. Do města navíc nyní zajíždějí přímé spoje nové linky InterCity z Drážďan a Berlína.

Nádraží ve Warnemünde má novou podobu i spoje

Přestavba nádraží začala v říjnu 2018 a znovu otevřeno bylo slavnostně letos v květnu. Modernizace si vyžádala také osmiměsíční úplné uzavření stanice. Při kompletní sanaci byla vybudována moderní nástupiště. Příchody na ně jsou nyní zcela bez bariér a umožňují snadný pohyb osobám na vozíku. Dvě nástupiště mají délku 370 metrů a vyhovují pro provoz dálkových vlaků včetně rychlovlaků ICE (délka jednotek ICE 4 je 346 metrů). 

Sanací prošlo také celé kolejiště, výhybky, trakční vedení, osvětlení, sdělovací, komunikační a informační zařízení a také protipovodňová opatření. Zcela nové je digitální elektronické stavědlo, nejmodernější ve spolkové zemi Přední Pomořansko-Meklenbursko. Řídí se z něj devět kilometrů dlouhý úsek Rostock Bramow – Warnemünde včetně cílové stanice, který zahrnuje 22 výhybek a 46 návěstidel. Celková výše investice do modernizace nádraží ve Warnemünde dosáhla 65 milionů eur a sdružily se na ní spolková a zemská vláda, město a DB.

Přímá linka IC 17 z Drážďan

Warnemünde je nyní znovu zahrnuto do sítě dálkové dopravy DB. Osm párů vlaků InterCity ve dvouhodinovém intervalu zajíždí přímo k moři na koncové nádraží. Většina spojů je vedena v trase Drážďany – Berlín – Rostock – Warnemünde. Cesta z Drážďan k moři nyní trvá jen 4 hodiny a 46 minut a z Berlína 2 hodiny a 25 minut, přibližně o tři čtvrtě hodiny méně než dosud. Jeden pár spojů pak jezdí z Berlína přes Lipsko, Norimberk a Linec do Vídně.

Kmenové soupravy na lince IC 17 jsou patrové vlaky KISS Stadler koupené od rakouské společnosti Westbahn (nezaměňovat se stejnojmennou železniční tratí v Rakousku, o které píšeme na protější straně). Soupravy u DB projdou modernizací, přesto již nyní nabízejí vysoký komfort cestování, palubní bistro, wi-fi, elektronický informační systém, prostory pro uložení objemných zavazadel, až osm jízdních kol, nebo místo pro dva cestující na vozíku. Předností jednotek KISS je také maximální rychlost 200 km/h, jejíž zavedení se na trati Drážďany – Berlín v příštích letech plánuje.

Železnice do Warnemünde byla otevřena v roce 1886 jako součást spojení Berlína s Dánskem. V roce 1903 pak bylo otevřeno nové osobní nádraží blíže k moři s nástupní plochou na trajekty do dánského Gedseru. Železniční trajekt zde fungoval v letech 1903 až 1995. V roce 1974 se stalo Warnemünde jednou z konečných stanic rostockého S-Bahnu a v roce 1985 zde byl zahájen elektrický provoz. V současnosti ve Warnemünde končí tři linky S-Bahnu (S1, S2, S3), dálková linka IC 17 z Drážďan a sezónní vlak linky IC 56 z Lipska.


Průměrné hodnocení (3 hlasů): 3.33

Další články této rubriky

Mezi papíráky jsem rebel, říká prostějovský modelářMezi papíráky jsem rebel, říká prostějovský modelář

25.6.2021 - Jedenáct let se Lukáš Vykydal z Prostějova věnuje papírovému modelářství a za tu dobu se vypracoval mezi nejlepší v republice. Však mu také doma visí řada diplomů a na poličkách se skví více než desítka modelů lokomotiv a… »

RegioPantery mohou vyjet na LipenkuRegioPantery mohou vyjet na Lipenku

24.6.2021 - Podzimní testovací jízdy RegioPanterů na Lipence byly úspěšné. České dráhy připravují zkušební, víkendový provoz. Cestující na trase z Rybníku do Lipna se tak dočkají pod hlavičkou ČD dalšího zkvalitnění služeb.… »

Výstavba haly v Plzni je v poloviněVýstavba haly v Plzni je v polovině

23.6.2021 - Výstavba haly v areálu Oblastního centra údržby (OCÚ) Západ Českých drah v Plzni je ve své polovině. Moderní opravárenské zázemí pro údržbu a opravy nabídne 400 metrů kolejí, portálový jeřáb s nosností 5 tun a další… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika