Železničář / Hlavní zprávy / Na soukromou akci parním vlakem i RegioNovou
Na soukromou akci parním vlakem i RegioNovou
18.5.2018 – autor: JOSEF HOLEK, RADKA PISTORIUSOVÁ
Máte chuť vyrazit vlakem na vlastní soukromou akci? České dráhy představily nabídku výjezdních a zvláštních vlaků, které mohou vyrazit jako speciály na vybrané tratě po celé České republice. Na každou akci ČD také dokážou připravit catering a nejrůznější služby na nádraží. V nabídce jsou aktuálně konferenční vozy, parní vlaky či RegioNovy.
Na firemní akce, výjezdní zasedání, prezentace, teambuildingy, svatby či oslavy jsou České dráhy připraveny vypravit speciální vlak, sestavený podle přání zákazníka. Kromě řešení spojů na míru České dráhy nabízejí palubní catering JLV a doprovodné služby ve stanicích v ČD Lounge a saloncích. Jedinečnou nabídku umožňuje odpovídající technické zázemí a také dlouholeté zkušenosti národního dopravce.
„Nabízíme sestavení vlaku podle přání zákazníka a jízdy po vybraných trasách. Jsme schopni vypravit vlak pro různě velké skupiny osob a dojet co nejblíže místu dalšího návazného programu. Vlak může být sestaven z moderních, nebo naopak historických vozidel, kterými České dráhy v dostatečné míře disponují. Klient může vybírat i z unikátních vozidel, za všechny jmenujme například Stříbrný šíp,“ upřesnil Jiří Ješeta, ředitel odboru obchodu ČD. Přinášíme přehled speciálních vozidel, která je možné si ke zvláštním jízdám objednat.
Konferenční vůz
Vznikl v roce 2015 rekonstrukcí jídelního vozu. Vůz je klimatizovaný, vybavený projektorem, promítacím plátnem, ozvučením, osvětlením s možností volby intenzity i barvy světla. Samozřejmostí je kuchyně včetně pípy a šatna. Vůz je po celou dobu doprovázen zaměstnancem ČD – technickým doprovodem. Vybavení vozu a variabilita vnitřního uspořádání umožňují různé typy akcí, od tiskové konference po prezentaci nových produktů nebo teambuilding.
Stříbrný šíp
Motorový vůz M 260.0 vyvinula pražská lokomotivka ČKD. Ve spolupráci s vysočanskou automobilkou PRAGA vzniklo ve třicátých letech minulého století jedinečné vozidlo. Designově byla velmi propracována nejen skříň vozu, ale také jeho komfortní interiér. Okupace a druhá světová válka zastavily další vývoj a využití Stříbrného šípu. Motorový vůz se tak do provozu dostal po opravě a kolaudaci v roce 1948. Skutečná kompletní oprava vozu začala v roce 2011. Podílely se na ní dceřiné firmy Českých drah DPOV a VÚŽ (majitel vozidla) a dokončily ji v roce 2016.
Parní vlaky
Vlak s parní lokomotivou je možné vypravit pro jednotlivce, pro skupiny anebo jako firemní akci pro obchodní partnery. V nabídce jsou parní lokomotivy různých typů a velikostí včetně odpovídajících vlakových souprav. Jízda vlakem taženým parní lokomotivou nabízí jedinečnou atmosféru a nevšední zážitek pro všechny věkové kategorie.
RegioNova
Motorová jednotka řady 814 vznikla rekonstrukcí starších vozů řady 810. Jeden vůz jednotky je nízkopodlažní, umožňuje nástup a přepravu imobilních cestujících. Vzhledem k primárnímu určení pro regionální dopravu je to vozidlo vhodné na kratší cesty s cateringem v omezeném rozsahu.
Kontakt
Zvláštní a nostalgické vlaky lze objednávat na generálním ředitelství Českých drah, odbor obchodu osobní dopravy, nábř. Ludvíka Svobody 1222, 110 15 Praha 1, obchod@gr.cd.cz.
Další články této rubriky
ČD začaly stavět novou opravárenskou halu v Havlíčkově Brodě
21.11.2024 - Zaměstnanci Střediska údržby Havlíčkův Brod se brzy dočkají lepšího zázemí pro servis regionálních vlaků RegioPanter a RegioFox. V areálu tamního depa začala stavba nové opravárenské haly za více než 235 milionů korun bez… »
Invaze Panterů druhé generace vrcholí
14.11.2024 - České dráhy převzaly od výrobce Škoda Group padesátou třívozovou elektrickou jednotku RegioPanter řady 640.2. Vlak s číslem 640.256 zamířil do Zlínského kraje. Stejný typ RegioPanterů již úspěšně brázdí tratě v Olomouckém,… »
Pantery už jezdí na celé lince S4/U4
8.11.2024 - České dráhy nedávno zahájily provoz elektrických jednotek RegioPanter řady 640.2 na celé lince S4 / U4 z Prahy až do Ústí nad Labem. Dosud se s nimi cestující svezli pouze na trase Praha – Kralupy nad Vltavou. Díky moderním vlakům… »