Železničář / Hlavní zprávy / Na nezavřené dveře upozorní LED svítilna
Na nezavřené dveře upozorní LED svítilna
28.3.2017 – autor: JOSEF HOLEK
Drážní inspekce (DI) zveřejnila závěrečnou zprávu o neštěstí, které se stalo loni na Olomoucku. Z jedoucího vlaku tehdy vypadla dvouletá holčička a na místě zahynula. Podle šetření DI za tragédii mohla jízda vlaku s nezavřenými nebo neúplně dovřenými dveřmi. České dráhy v této souvislosti připravily sadu opatření, která by měla zvýšit bezpečnost.

Do starších vozů řad A, B a BDs se zalamovacími dveřmi budou instalovány oranžové LED svítilny, které vlakové čety i pasažéry budou informovat, zda jsou dveře správně zajištěny proti otevření za jízdy. Technické řešení spočívá v dosazení snímačů polohy horní západky dveří a doplnění světla. Signalizaci tvoří dvě svítilny pro každé dveře umístěné tak, aby byly viditelné z představku – pro ověření funkčnosti za jízdy. První stovka takto vybavených vozů se v provozu objeví už na jaře, a to hlavně na tratích, kde vlaky dosahují rychlosti až 140 km/h. Do dalších zhruba šesti stovek vozů bude systém namontován v průběhu roku. Podrobnosti přineseme v některém z dalších vydání.
Další články této rubriky
Bateriové vlaky najíždějí první kilometry
14.2.2025 - Sever Moravy se stal prvním regionem u nás, kde začaly jezdit jednotky s tímto alternativním pohonem. Pozitivně je hodnotí jak cestující, tak objednatel, kterým je Moravskoslezský kraj. Díky pohodlnému cestování bez přestupů přibyli… »
Přesnost vlaků se loni zlepšila, na čas jich jelo přes dva miliony
10.2.2025 - Přesnost vlaků loni mírně vzrostla. Na čas podle obvyklých evropských měřítek jelo 87,6 % spojů Českých drah. Šlo celkem o 2 154 326 spojů z více než 2,4 milionu sledovaných. Statistika přesnosti vlaků Českých drah nepočítá… »
Rok 2024 ve znamení rekordních modernizací
7.2.2025 - ČD v uplynulém roce uvedly do provozu celkem 144 nových jednotek a lokomotiv za téměř 19 miliard korun. Z hlediska modernizace vozidlového parku se jednalo o rekordní rok. Rychlé tempo obměny vlaků a zlepšování služeb na jejich… »