Železničář / Hlavní zprávy / Muzeum v Lužné ukončilo letošní sezonu
Muzeum v Lužné ukončilo letošní sezonu
28.11.2016 – autor: JOSEF HOLEK
Železniční ČD Muzeum Lužná u Rakovníka ukončilo v polovině října letošní sezonu. Poslední parní víkend si nenechalo ujít zhruba dva tisíce příznivců železniční historie. České dráhy navíc z Prahy a zpět vypravily historickou soupravu taženou lokomotivou Papoušek. Pořadatelé k radosti fotografů připravili také jízdu nákladního vlaku v čele s lokomotivou Němka a v okolí muzea pak celý den jezdila souprava tažená Kremákem.
Luženské ČD Muzeum má za sebou další úspěšnou sezonu. Jen při posledním parním víkendu jej navštívilo zhruba dva tisíce lidí. České dráhy navíc do místa vypravily z pražského Masarykova nádraží historickou soupravu v čele s lokomotivou 477.043. Papoušek jel v čele obou párů vlaků, tedy v sobotu i v neděli. Kromě jízdy z hlavního města se mohli návštěvníci vypravit retrovlakem i do nedalekých Kolešovic. Na Kolešovku vyjel i pro fotografy speciálně vypravený nákladní vlak tažený Němkou 555.0153. „S návštěvností jsme spokojení i přes nepřízeň počasí,“ řekl Jindřich Rachota, vrchní přednosta luženského depa historických vozidel.
Jako celodenní výlet pojala návštěvu Lužné rodina Adama Skuhravého z Prahy. „Vstávali jsme brzy ráno a vyrazili na Masaryčku. Jen byla mlha, tak nebylo z podzimní přírody nic vidět. Vynahradili jsme si ale to tady v muzeu,“ zhodnotil otec. Jeho desetiletý syn Michal pak nestíhal na chytrý telefon fotit jednotlivé technické skvosty. „Byli jsme na prohlídce dílny a chystám se i na Mikádo,“ řekl mladý milovník mašinek a měl na mysli volně přístupné stanoviště tmavě zelené neprovozní lokomotivy 387.043. Na otočku pak vyrazili i do Kolešovic. Tam totiž vozbu s osobními vozy řady Bam obstaraly Kremák a Všudybylka.
Na shledanou v dubnu
Pořadatelé zpřístupnili všechny prostory, samozřejmostí se pak staly volné prohlídky rotundy anebo jízda po místní úzkorozchodné dráze, které vévodí parnička z linecké lokomotivky Krauss s označením 21 z roku 1912. Ochuzení nebyli ani vyznavači modelů. Pro ně byl přichystán celodenní provoz modelových kolejišť v měřítcích 0, H0 a TT.
A zatímco jarní dějství a příjemné počasí vylákalo do Lužné zhruba stejné množství lidí, tentokrát byl plný jen retro spoj z Prahy, vlaky jezdily běžně zaplněné. „Návštěvníci přijeli hlavně auty,“ upřesnil vrchní přednosta. ČD Muzeum své brány otevře opět koncem dubna, první parní víkend pak Lužnou čeká v polovině května příštího roku. „Plánujeme i tradiční setkání parních lokomotiv,“ uzavřel Jindřich Rachota.
Další články této rubriky
Správa železnic odkoupila část společnosti ČD - Telematika
3.2.2025 - Správa železnic a dceřiná společnost Českých drah ČD - Telematika koncem prosince podepsaly smlouvu o převodu části závodu společnosti ČD – Telematika. Tento krok je součástí dlouhodobé strategie, která by měla přinést… »
Šlechtična dostane nový parní válec, vrátit by se měla už letos
28.1.2025 - Vyrobili ji jen dva roky po 2. světové válce v roce 1947 v plzeňské Škodovce. Technicko-bezpečnostní zkoušku vykonala 10. prosince 1947 v České Třebové a pak se vydala sloužit do dep v Praze, Košicích, Žilině, Bohumíně, Přerově… »
Za 20 let přepravila Pendolina 20 milionů lidí
23.1.2025 - Psal se čtvrtek 23. prosince 2004, když po krátce po desáté hodině ranní na pražském Masarykově nádraží stály desítky železničních fanoušků, fotografů a zvědavců. Všichni netrpělivě čekali na příjezd jednotky Pendolino z… »