Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / Modernizované Pendolino vyjelo na Slovensko

Modernizované Pendolino vyjelo na Slovensko

16.10.2017 – autor: JOSEF HOLEK

Na pravidelnou linku z Prahy do Košic vyrazilo první modernizované Pendolino. Na palubě čekala cestující řada nových komfortních prvků. Jednotku si prohlédli i zástupci slovenského dopravce ZSSK. Ocenili kvalitní použité materiály i celkový dojem. Modernizace celé flotily bude dokončena příští rok v létě.

Modernizované Pendolino vyjelo na Slovensko

Pendolino si může do kroniky zapsat další významnou událost. V pondělí 25. září první modernizovaná souprava vyrazila do pravidelného provozu na lince SC 241 z Prahy do Košic. Rekonstrukce jednotky 680.005 trvala tři měsíce. Ve stejný den České dráhy dodaly do revitalizace další jednotku, 680.004.

Pendolina jsou v provozu již 12 let, za tu dobu najela zhruba 27 milionu kilometrů a přepravila přes 12 milionů cestujících. To se projevilo i na stavu vybavení, proto se národní dopravce rozhodl pro kompletní obnovu interiérů, včetně toalet a bistrooddílu. Navíc doplnil dětské kino a moderní informační systém. „Jsem přesvědčen, že tři měsíce práce a desítky hodin předchozích konzultací nad výbavou přinesly své ovoce a že se modernizovaný interiér Pendolina bude cestujícím líbit,“ uvedl Michal Štěpán, člen představenstva ČD odpovědný za úsek osobní dopravy. „Na každé jednotce vyměňujeme 327 sedaček. Natáhli jsme přes dva a půl kilometru nových kabelů, osadili jsme kompletně nová světla s LED technologií. Novinkou jsou i LCD monitory vizuálního informačního systému, v každé jednotce jich bude osmadvacet,“ doplnil Miroslav Kupec, člen představenstva ČD odpovědný za techniku, servis a majetek. Obsluha bistrovozu může nově využívat konvektomatu, který dokáže ohřívat až osm jídel najednou, pro každé však dokáže nastavit jiný čas ohřevu. To urychlí především obsluhu a celkově zkvalitní cateringové služby.

Kožená sedadla v 1. třídě

Stejně jako v minulosti je designově oddělena první a druhá třída. V první třídě hraje prim červená barva a tmavší dekory, ve „dvojce“ je hlavní barvou modrá a světlejší odstíny. Sedadla v první třídě jsou navíc kožená. Všude jsou zátěžové koberce, ve druhé třídě nahradily linoleum.

Omlazovací kúru nyní podstupuje další jednotka, zpět v novém kabátě se objeví koncem listopadu. Podle technologie jsou jednotky přistavovány k modernizaci do pražského depa kolejových vozidel (DKV), provozní jednotky Praha Jih. „Celá flotila bude v provozu do roka, pos­lední omlazený vlak vyjede na konci příštích letních prázdnin. Do provozu se tak vrátí i nyní odstavená souprava po nehodě ve Studénce,“ upřesnil Michal Štěpán.

Více místa na nohy

Modernizovanou jednotku si při první jízdě do Košic prohlédli i zástupci slovenského dopravce, Železničnej spoločnosti (ZSSK). Ti ocenili použité materiály i vzhled. „Pendolino udává úroveň moderní přepravy. Modernizací se laťka posunula o úroveň výš,“ prohlásil Patrik Horný, člen představenstva ZSSK odpovědný za ekonomiku. „Pohodlná jsou sedadla. Líbí se mi i mohutné stolky, člověk má prostor na práci i pro nohy.“ Tím nepřímo narazil na další novinku, kdy mezi sedačkami je díky přemístění odpadkových košů více místa. Opravu pro ČD provádí dceřiná společnost Dílny pro opravy vozidel (DPOV), oprava jedné jednotky přijde na více než 35 milionů korun.

V předvečer pravidelného nasazení modernizované soupravy ji ČD předvedly v Bohumíně více než dvaceti tisícům návštěvníků Národního dne železnice, kam svezla 320 cestujících protokolární vlaku z Prahy. Na palubě vlaku také proběhly tři tiskové konference – dvě v Čechách a jedna cestou ze Žiliny do Ružomberka.


Průměrné hodnocení (11 hlasů): 4.64

Další články této rubriky

Skupina ČD vykázala v I. pololetí zisk téměř 700 milionůSkupina ČD vykázala v I. pololetí zisk téměř 700 milionů

6.10.2024 - Skupina České dráhy dosáhla v prvním pololetí roku 2024 podle Mezinárodních standardů účetního výkaznictví (IFRS) zisku před zdaněním 694 milionů korun. Tržby vzrostly meziročně o více než 1 mld. Kč a provozní zisk EBITDA o… »

ČD testují bionaftu z odpadních tuků a rostlinných olejůČD testují bionaftu z odpadních tuků a rostlinných olejů

1.10.2024 - České dráhy pokračují v testování motorové nafty se zvýšeným obsahem udržitelné biosložky na bázi hydrogenačně upraveného rostlinného oleje (HVO). Nedávno testovaly toto biopalivo v nových motorových jednotkách řady 847… »

ComfortJety ČD na konci září poprvé vyjedou na lince z Prahy do Berlína ComfortJety ČD na konci září poprvé vyjedou na lince z Prahy do Berlína

27.9.2024 - Cestující, kteří pojedou z Prahy do Berlína a opačně, se mohou těšit na novou úroveň komfortu a služeb. Od 29. září České dráhy nasadí denně na dva páry vlaků Berliner provozované v kooperaci s Deutsche Bahn nejnovější… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika