Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / Moderní soustruh nezastavila ani pandemie

Moderní soustruh nezastavila ani pandemie

22.6.2020 – autor: JOSEF HOLEK

Moderní podúrovňový soustruh Českých drah, jediný svého druhu v zemi, se v provozu osvědčil. Potvrzují to počty osoustružených náprav. Dopravce jej zakoupil a zprovoznil před dvěma lety ve zrekonstruované hale pražského Střediska údržby Jih Oblastního centra údržby Střed.

Moderní soustruh nezastavila ani pandemie

Technici se zařízením pracují každý den, přičemž za měsíc zvládnou obroubit až 540 náprav, tedy více než tisíc kol. Službu si u ČD objednávají i soukromí dopravci. „Z počátečního zkušebního provozu jsme přešli do běžného provozu bez jakýchkoliv problémů. Soustružíme na každé denní směně, a vždy ob jednu směnu noční,“ potvrdil Vladimír Drobný, vedoucí odboru průřezových činností OCÚ Střed ČD. Zkušební stav trval půl roku. „To jsme soustružili pouze na denní směny a jen pro potřeby ČD. Snažili jsme se osoustružit co nejvíce řad kolejových vozidel tak, abychom ověřili, zda soustruh splňuje všechny naše požadavky,“ doplnil. Díky stroji byly zásadně zkráceny čekací doby na soustružení u všech vozidel OCÚ Střed a zároveň se významně snížily náklady na přepravu vozidel na soustruh, který ČD dříve využívaly především v DPOV v Přerově či Nymburku.

Přes 2 000 upravených kol

Nyní dopravce využívá zhruba 75 % kapacity stroje. Je to dáno především počtem vozidel, která aktuálně na reprofilaci míří. Teoretická měsíční kapacita se odvíjí od počtu kalendářních dní a počtu náprav, které je stroj schopen osoustružit za danou směnu. „Nyní zvládneme 540 náprav za měsíc,“ upřesnil Drobný. Od spuštění ve druhé polovině roku 2018 do začátku května 2020 technici evidují 2 168 objednávek na úpravu kol různých ŽKV, zhruba tedy 15 000 kol. Práci na další měsíce má OCÚ dostatek. Propad potřeb soustružení kvůli omezení dopravy se již začíná vracet k původním požadavkům.

Cokoliv, kdykoliv, pro kohokoliv

Podúrovňový soustruh U2000-400D společnosti Hegenscheidt MFD může obrábět železniční dvojkolí přímo na vozidlech, tedy aniž by se musely tyto komponenty z vozidel odmontovat. Navíc lze k soustružení přistavit ucelené jednotky bez nutnosti rozpojení, což zrychluje a zjednodušuje údržbu jednotek typu CityElefant, RegioPanter, Pendolino nebo railjet. Zařízení splňuje podmínky pro soustružení vozidel s rychlostí do 200 km/h. Dále umí reprofilovat nápravy na podvozcích, které jsou spojené kardanem, samostatné podvozky, vyvázané nápravy, brzdové kotouče umístěné na nápravách i ty v kolech. „Například jednotku Pendolino umíme osoustružit za necelých 24 hodin, přestože má 28 náprav,“ vyzdvihl Drobný.


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

Z Amsterodamu do Londýna jezdí přímé spojeZ Amsterodamu do Londýna jezdí přímé spoje

28.12.2020 - Cestování mezi metropolemi Nizozemska a Anglie se výrazně zjednodušilo. Amsterodam s Londýnem spojily přímé rychlovlaky Eurostar. Ve všedních dnech dopravce nabízí vždy dva páry vlaků. Cestující si nově prochází pasovou… »

Zakládající člen dispečerského týmu kombinuje práci s během Zakládající člen dispečerského týmu kombinuje práci s během

23.12.2020 - Je nejen jedním z prvních dispečerů Českých drah, ale zároveň také dálkovým vytrvalostním běžcem, který se pravidelně účastní různých sportovních klání po celé republice. Martin Kubín v listopadu oslavil padesátiny a s… »

Projekt zelené elektřiny pro společnost ŠKO-ENERGOProjekt zelené elektřiny pro společnost ŠKO-ENERGO

22.12.2020 - Vlak sestavený z celkem osmadvaceti výsypných vozů, v jehož čele stanula lokomotiva TRAXX 388.001, vyjel v pátek 9. října 2020 v ranních hodinách ze stanice Světec. Tento nejmodernější stroj z flotily ČD Cargo byl na vlak nasazen… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika