Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / Miroslav Kupec na Žofínském fóru: Chceme si udržet dominantní pozici

Miroslav Kupec na Žofínském fóru: Chceme si udržet dominantní pozici

10.12.2018 – autor: JOSEF HOLEK

České dráhy jsou na liberalizovaném trhu, zúčastňují se v regionech všech soutěží a chtějí si udržet dominantní pozici. Uvedl to generální ředitel a předseda představenstva ČD Miroslav Kupec na Žofínském fóru. Kromě toho hovořil o aktuální pozici národního dopravce na trhu a představil plány na další měsíce. Prohlásil, že před firmou stojí výzvy, na které se musí připravit. Tématem 222. fóra totiž byla i liberalizace železnice z českého i středoevropského pohledu.

Miroslav Kupec na Žofínském fóru: Chceme si udržet dominantní pozici

„Máme tři segmenty osobní dopravy. Regionální, dálkovou a komerční. Například dopravní výkon komerční dopravy byl 4,2 procenta. V dálkové dopravě dnes komerce dělá skoro pětinu tržeb z prodeje jízdních dokladů,“ upřesnil Kupec.  

Stabilní pozici ČD na trhu dokazují všechny klíčové ukazatele, jež meziročně rostou. Stoupající tendence je zřejmá u počtu cestujících, průměrné přepravní vzdálenosti, přepravního výkonu i v tržbách. „Dílem je to způsobeno poptávkou i kvalitně odvedenou prací zaměstnanců,“ zhodnotil Kupec. Výrazně lépe si v meziročním srovnání stojí také ukazatele zvyšování kvality. Například denně vyjede více než 5 tisíc vlaků, v nichž mohou pohodlně cestovat vozíčkáři. Průběžně rostou i počty osobních vozů s klimatizací a wi-fi. „Postupně vyřazujeme staré vozy a nahrazujeme je moderními,“ vysvětlil ředitel.

Hovořilo se rovněž o regionální dopravě a výhledu za rok 2019. Kupec připomněl, že národní dopravce musí jednat se 14 kraji, tedy 14 týmy lidí. „Jednání jsou složitá, ale ČD mají zájem udržet silnou pozici v regionální dopravě. Nabízíme komplexní, úplnou a udržitelnou cenu založenou na realizovatelnosti předložené nabídky.“

ČD jsou vždy v soutěžích posuzovány na základě nabídky a hlavně předložené ceny. „Jestliže do nabídkové ceny rozpustíme všechny náklady včetně těch síťových, které konkurence nemá, nejsme v tomto parametru konkurenceschopní. Žádný soukromník dnes neřeší plošiny pro nástup vozíčkářů ve stanicích, záložní vozidla pro mimořádné potřeby státu, centrální dispečink, odbavení zákazníků v celé síti stanic, péči o stovky historických vozidel a tak dále. Nemluvě o tom, že ČD mají dokonce zákonnou povinnost některé služby zajišťovat, a náklady na ně jsou tak logicky součástí nabídkové ceny,“ uvedl. Není tedy podle něj spravedlivé, aby ve chvíli, kdy se soutěží primárně na základě ceny, nesly veškeré náklady na svých bedrech právě České dráhy.


Průměrné hodnocení (13 hlasů): 4.08

Další články této rubriky

Na Královéhradecku přibývá na regionálních spojích moderních vozidelNa Královéhradecku přibývá na regionálních spojích moderních vozidel

27.4.2025 - Cestující na Královéhradecku se na železnici mohou těšit na další nová vozidla. České dráhy v rámci pokračující modernizace vozidlového parku v regionu na podzim nasadí do provozu další desítku motorových jednotek RegioFox. Už… »

Béček zbývá už jen stovkaBéček zbývá už jen stovka

24.4.2025 - Díky pokračující modernizaci vozidlového parku ČD z tuzemských kolejí pomalu mizí nejstarší vozy, které jsou postupně nahrazovány novými jednotkami. Týká se to i vagonů 2. třídy původně s koženkovými sedadly, nyní nesoucí… »

Na Olomoucku a Zlínsku jezdí moderní jednotkyNa Olomoucku a Zlínsku jezdí moderní jednotky

20.4.2025 - Nové moderní jednotky RegioPanter se na Moravě rychle zabydlely. České dráhy v Olomouckém kraji nyní provozují tři desítky těchto souprav, dalších pět jezdí od konce loňského roku ve Zlínském kraji. Díky jejich nasazení se ve… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika