Železničář / Hlavní zprávy / Karlovy Vary se dočkaly nového nádraží, k vlakům je zatím daleko
Karlovy Vary se dočkaly nového nádraží, k vlakům je zatím daleko
30.5.2017 – autor: JOSEF HOLEK
Cestujícím začala na karlovarském horním nádraží sloužit nová výpravní budova za několik desítek milionů korun. Do nového se zároveň přestěhovali i zaměstnanci Českých drah.

Například pokladní pro mezinárodní i vnitrostátní dopravu už sedí v provizorních prostorech přízemí nového objektu, po letních prázdninách se přesunou do plnohodnotných pokladen v prvním patře. Lidé se však nemusí obávat, že by z přízemí, které navazuje na parkoviště, museli běhat jen po schodech, k dispozici je i výtah a stavba je plně bezbariérová. Pokladny v patře jsou v těsné blízkosti prvního nástupiště. „Až bude hotový první peron, otevřeme pokladny v prvním patře. Správa železniční dopravní cesty nám přislíbila, že to bude na začátku září,“ upřesnil Daniel Jareš, manažer ústeckého Regionálního pracoviště Zákaznického personálu ČD (RP ZAP), kam karlovarští spadají.
Byť je prosklená budova plně funkční, schody i výtah zůstanou uzavřeny až do září. Pokud by totiž cestující vyšli z prvního patra směrem ke kolejišti, skončili by přímo uprostřed staveniště. Spolu s výstavbou budovy totiž SŽDC nechává rekonstruovat celé nádraží. Prodej jízdenek v nových pokladnách by tedy byl pro zákazníky nepohodlný. Už takhle se musí po nákupu jízdenky vrátit se zpět na parkoviště respektive zastávku MHD a jít několik stovek metrů do vršku ke kolejišti, k chomutovskému zhlaví.
Peníze přidala EU
SŽDC otevřením nové budovy zahájila druhou část modernizace karlovarského horního nádraží, tedy rekonstrukci kolejiště. Během první části stavby stavaři strhli původní výpravní budovy a na jejich místě postavili moderní halu vycházející z návrhu architekta Petra Franty.
V nejbližších měsících firma vybuduje první a druhé nástupiště, práce začaly i na podchodu. Kromě výstavby nového podchodu se dále provedou potřebné úpravy železničního svršku a spodku, staničního zabezpečovacího zařízení, trakčního vedení a dalších návazných zařízení. Celkové náklady činí bezmála tři čtvrtě miliardy korun, více než půl miliardy směřuje z evropských fondů.
Další články této rubriky
Bateriové vlaky najíždějí první kilometry
14.2.2025 - Sever Moravy se stal prvním regionem u nás, kde začaly jezdit jednotky s tímto alternativním pohonem. Pozitivně je hodnotí jak cestující, tak objednatel, kterým je Moravskoslezský kraj. Díky pohodlnému cestování bez přestupů přibyli… »
Přesnost vlaků se loni zlepšila, na čas jich jelo přes dva miliony
10.2.2025 - Přesnost vlaků loni mírně vzrostla. Na čas podle obvyklých evropských měřítek jelo 87,6 % spojů Českých drah. Šlo celkem o 2 154 326 spojů z více než 2,4 milionu sledovaných. Statistika přesnosti vlaků Českých drah nepočítá… »
Rok 2024 ve znamení rekordních modernizací
7.2.2025 - ČD v uplynulém roce uvedly do provozu celkem 144 nových jednotek a lokomotiv za téměř 19 miliard korun. Z hlediska modernizace vozidlového parku se jednalo o rekordní rok. Rychlé tempo obměny vlaků a zlepšování služeb na jejich… »