Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / Karlovy Vary se dočkaly nového nádraží, k vlakům je zatím daleko

Karlovy Vary se dočkaly nového nádraží, k vlakům je zatím daleko

30.5.2017 – autor: JOSEF HOLEK

Cestujícím začala na karlovarském horním nádraží sloužit nová výpravní budova za několik desítek milionů korun. Do nového se zároveň přestěhovali i zaměstnanci Českých drah.

Karlovy Vary se dočkaly nového nádraží, k vlakům je zatím daleko

Například pokladní pro mezinárodní i vnitrostátní dopravu už sedí v provizorních prostorech přízemí nového objektu, po letních prázdninách se přesunou do plnohodnotných pokladen v prvním patře. Lidé se však nemusí obávat, že by z přízemí, které navazuje na parkoviště, museli běhat jen po schodech, k dispozici je i výtah a stavba je plně bezbariérová. Pokladny v patře jsou v těsné blízkosti prvního nástupiště. „Až bude hotový první peron, otevřeme pokladny v prvním patře. Správa železniční dopravní cesty nám přislíbila, že to bude na začátku září,“ upřesnil Daniel Jareš, manažer ústeckého Regionálního pracoviště Zákaznického personálu ČD (RP ZAP), kam karlovarští spadají.

Byť je prosklená budova plně funkční, schody i výtah zůstanou uzavřeny až do září. Pokud by totiž cestující vyšli z prvního patra směrem ke kolejišti, skončili by přímo uprostřed staveniště. Spolu s výstavbou budovy totiž SŽDC nechává rekonstruovat celé nádraží. Prodej jízdenek v nových pokladnách by tedy byl pro zákazníky nepohodlný. Už takhle se musí po nákupu jízdenky vrátit se zpět na parkoviště respektive zastávku MHD a jít několik stovek metrů do vršku ke kolejišti, k chomutovskému zhlaví.

Peníze přidala EU

SŽDC otevřením nové budovy zahájila druhou část modernizace karlovarského horního nádraží, tedy rekonstrukci kolejiště. Během první části stavby stavaři strhli původní výpravní budovy a na jejich místě postavili moderní halu vycházející z návrhu architekta Petra Franty.

V nejbližších měsících firma vybuduje první a druhé nástupiště, práce začaly i na podchodu. Kromě výstavby nového podchodu se dále provedou potřebné úpravy železničního svršku a spodku, staničního zabezpečovacího zařízení, trakčního vedení a dalších návazných zařízení. Celkové náklady činí bezmála tři čtvrtě miliardy korun, více než půl miliardy směřuje z evropských fondů.


Průměrné hodnocení (4 hlasů): 3

Další články této rubriky

Na palubách jídelních a bistrovozů ČD začalo jaroNa palubách jídelních a bistrovozů ČD začalo jaro

19.3.2024 - Přestože kalendář a rovnodennost svorně přisuzují první jarní den až 20. březnu, v jídelních a bistrovozech Českých drah rozkvetlo jarní menu již v polovině února. Naši stálí labužníci tak již jistě stihli většinu nových… »

České dráhy nasazují více než tři desítky hlídek ve středních ČecháchČeské dráhy nasazují více než tři desítky hlídek ve středních Čechách

15.3.2024 - Od začátku loňského září České dráhy společně se Středočeským krajem a hlavním městem Prahou zvyšují bezpečnostní opatření ve vlacích, zejména v ranních a večerních hodinách. Tato spolupráce zahrnuje nasazení více než… »

Muzeum v Lužné se chystá na novou sezonu Muzeum v Lužné se chystá na novou sezonu

12.3.2024 - ČD Muzeum v Lužné u Rakovníka se už připravuje na další sezonu. Pilně se pracovalo například na rozšíření muzejní drážky s rozchodem 600 mm a v plném proudu je údržba a obnova provozních historických vozidel nejen v Lužné,… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika