Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / Karlovy Vary se dočkaly nového nádraží, k vlakům je zatím daleko

Karlovy Vary se dočkaly nového nádraží, k vlakům je zatím daleko

30.5.2017 – autor: JOSEF HOLEK

Cestujícím začala na karlovarském horním nádraží sloužit nová výpravní budova za několik desítek milionů korun. Do nového se zároveň přestěhovali i zaměstnanci Českých drah.

Karlovy Vary se dočkaly nového nádraží, k vlakům je zatím daleko

Například pokladní pro mezinárodní i vnitrostátní dopravu už sedí v provizorních prostorech přízemí nového objektu, po letních prázdninách se přesunou do plnohodnotných pokladen v prvním patře. Lidé se však nemusí obávat, že by z přízemí, které navazuje na parkoviště, museli běhat jen po schodech, k dispozici je i výtah a stavba je plně bezbariérová. Pokladny v patře jsou v těsné blízkosti prvního nástupiště. „Až bude hotový první peron, otevřeme pokladny v prvním patře. Správa železniční dopravní cesty nám přislíbila, že to bude na začátku září,“ upřesnil Daniel Jareš, manažer ústeckého Regionálního pracoviště Zákaznického personálu ČD (RP ZAP), kam karlovarští spadají.

Byť je prosklená budova plně funkční, schody i výtah zůstanou uzavřeny až do září. Pokud by totiž cestující vyšli z prvního patra směrem ke kolejišti, skončili by přímo uprostřed staveniště. Spolu s výstavbou budovy totiž SŽDC nechává rekonstruovat celé nádraží. Prodej jízdenek v nových pokladnách by tedy byl pro zákazníky nepohodlný. Už takhle se musí po nákupu jízdenky vrátit se zpět na parkoviště respektive zastávku MHD a jít několik stovek metrů do vršku ke kolejišti, k chomutovskému zhlaví.

Peníze přidala EU

SŽDC otevřením nové budovy zahájila druhou část modernizace karlovarského horního nádraží, tedy rekonstrukci kolejiště. Během první části stavby stavaři strhli původní výpravní budovy a na jejich místě postavili moderní halu vycházející z návrhu architekta Petra Franty.

V nejbližších měsících firma vybuduje první a druhé nástupiště, práce začaly i na podchodu. Kromě výstavby nového podchodu se dále provedou potřebné úpravy železničního svršku a spodku, staničního zabezpečovacího zařízení, trakčního vedení a dalších návazných zařízení. Celkové náklady činí bezmála tři čtvrtě miliardy korun, více než půl miliardy směřuje z evropských fondů.


Průměrné hodnocení (4 hlasů): 3

Další články této rubriky

Ve vlacích ČD přibude přes 400 bezbariérových spojůVe vlacích ČD přibude přes 400 bezbariérových spojů

20.12.2024 - Už osm z deseti spojů Českých drah je bezbariérových. Nový grafikon jich nabídne o 439 více. Drtivá většina vlaků je nízkopodlažních a výška jejich podlahy je v úrovni moderních nástupišť. Druhá generace bezbariérových… »

České dráhy pokračují v modernizaci vlaků v Královéhradeckém krajiČeské dráhy pokračují v modernizaci vlaků v Královéhradeckém kraji

16.12.2024 - České dráhy pokračují v dodávkách nových regionálních vlaků v Královéhradeckém kraji. Od polského výrobce PESA Bydgoszcz pro provoz v kraji převzaly už deset motorových jednotek RegioFox. S Liškami se cestující setkají na… »

Zlínský kraj převzal pět nových PanterůZlínský kraj převzal pět nových Panterů

10.12.2024 - České dráhy společně se Zlínským krajem představily nejnovější jednotku RegioPanter. Dopravce jich v regionu od nového jízdního řádu, který začne platit v polovině prosince, nasadí celkem pět. Díky tomu se výrazně zvýší… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika