Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / Karlovy Vary se dočkaly nového nádraží, k vlakům je zatím daleko

Karlovy Vary se dočkaly nového nádraží, k vlakům je zatím daleko

30.5.2017 – autor: JOSEF HOLEK

Cestujícím začala na karlovarském horním nádraží sloužit nová výpravní budova za několik desítek milionů korun. Do nového se zároveň přestěhovali i zaměstnanci Českých drah.

Karlovy Vary se dočkaly nového nádraží, k vlakům je zatím daleko

Například pokladní pro mezinárodní i vnitrostátní dopravu už sedí v provizorních prostorech přízemí nového objektu, po letních prázdninách se přesunou do plnohodnotných pokladen v prvním patře. Lidé se však nemusí obávat, že by z přízemí, které navazuje na parkoviště, museli běhat jen po schodech, k dispozici je i výtah a stavba je plně bezbariérová. Pokladny v patře jsou v těsné blízkosti prvního nástupiště. „Až bude hotový první peron, otevřeme pokladny v prvním patře. Správa železniční dopravní cesty nám přislíbila, že to bude na začátku září,“ upřesnil Daniel Jareš, manažer ústeckého Regionálního pracoviště Zákaznického personálu ČD (RP ZAP), kam karlovarští spadají.

Byť je prosklená budova plně funkční, schody i výtah zůstanou uzavřeny až do září. Pokud by totiž cestující vyšli z prvního patra směrem ke kolejišti, skončili by přímo uprostřed staveniště. Spolu s výstavbou budovy totiž SŽDC nechává rekonstruovat celé nádraží. Prodej jízdenek v nových pokladnách by tedy byl pro zákazníky nepohodlný. Už takhle se musí po nákupu jízdenky vrátit se zpět na parkoviště respektive zastávku MHD a jít několik stovek metrů do vršku ke kolejišti, k chomutovskému zhlaví.

Peníze přidala EU

SŽDC otevřením nové budovy zahájila druhou část modernizace karlovarského horního nádraží, tedy rekonstrukci kolejiště. Během první části stavby stavaři strhli původní výpravní budovy a na jejich místě postavili moderní halu vycházející z návrhu architekta Petra Franty.

V nejbližších měsících firma vybuduje první a druhé nástupiště, práce začaly i na podchodu. Kromě výstavby nového podchodu se dále provedou potřebné úpravy železničního svršku a spodku, staničního zabezpečovacího zařízení, trakčního vedení a dalších návazných zařízení. Celkové náklady činí bezmála tři čtvrtě miliardy korun, více než půl miliardy směřuje z evropských fondů.


Průměrné hodnocení (4 hlasů): 3

Další články této rubriky

Správa železnic odkoupila část společnosti ČD - TelematikaSpráva železnic odkoupila část společnosti ČD - Telematika

3.2.2025 - Správa železnic a dceřiná společnost Českých drah ČD - Telematika koncem prosince podepsaly smlouvu o převodu části závodu společnosti ČD – Telematika. Tento krok je součástí dlouhodobé strategie, která by měla přinést… »

Šlechtična dostane nový parní válec, vrátit by se měla už letosŠlechtična dostane nový parní válec, vrátit by se měla už letos

28.1.2025 - Vyrobili ji jen dva roky po 2. světové válce v roce 1947 v plzeňské Škodovce. Technicko-bezpečnostní zkoušku vykonala 10. prosince 1947 v České Třebové a pak se vydala sloužit do dep v Praze, Košicích, Žilině, Bohumíně, Přerově… »

Za 20 let přepravila Pendolina 20 milionů lidí Za 20 let přepravila Pendolina 20 milionů lidí

23.1.2025 - Psal se čtvrtek 23. prosince 2004, když po krátce po desáté hodině ranní na pražském Masarykově nádraží stály desítky železničních fanoušků, fotografů a zvědavců. Všichni netrpělivě čekali na příjezd jednotky Pendolino z… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika