Železničář / Hlavní zprávy / Jak se projeví jízdní řád 2014 v regionálních spojích
Jak se projeví jízdní řád 2014 v regionálních spojích
5.12.2013 – autor: PETR POŠTA, RADKA PISTORIUSOVÁ, KATEŘINA ŠUBOVÁ
V novém jízdním řádu vyjede v průměru 6 210 regionálních vlaků denně. České dráhy zajistí celkem 7 857 spojů v kategorii Os nebo Sp. Cestující se opět dočkají zvýšení kvality vozidlového parku. Přinášíme základní přehled změn v regionech. Podrobné informace získáte na stránkách www.cd.cz v sekci Tiskové zprávy a samozejmě také v knižní či elektronické verzi jízdního řádu.
PRAHA A STŘEDOČESKÝ KRAJ
V Praze vzroste rozsah objednávané vlakové dopravy o 0,3 procenta. Regionální vlaky ujedou v době platnosti příštího jízdního řádu 4 571 071 kilometrů (tj. 12 558 denně). Ve Středočeském kraji zůstane objem dopravy na stejné úrovni jako v jízdním řádu 2013 – celkem 14 097 738 vlakokilometrů (tj. 38 730 denně). Nejpodstatnější změnou bude rozšíření počtu vlaků vypravovaných v době špičky mezi Prahou a Benešovem, Kladnem, Všetaty a Říčany. Na území obou krajů bude každý den v průměru vypraveno 2 122 regionálních vlaků ČD.
V pracovní dny pojedou nové spěšné vlaky – v 17.00 z Prahy do Benešova u Prahy a Tábora a ve 21.02 z Prahy do Hostivice a Kladna. Na trati mezi Prahou, Neratovicemi a Všetaty pojede nový osobní vlak na sedmou hodinu do Prahy; odpoledne bude rozšířen provoz spěšného vlaku z Prahy z pátku na všechny pracovní dny. Na konci ranní špičky v pracovní dny nabídnou České dráhy další pár vlaků mezi Prahou a Říčany.
Na trati Kolín – Týnec nad Labem (– Pardubice) pojede osobní vlak do Kolína s příjezdem v 6.22 o 17 minut dříve (nově v 6.05) a nepojede v neděli; naopak vlak s příjezdem v 7.20 do Kolína pojede nově i v neděli. Osobní vlak s příjezdem do Kolína v 17.22 pojede podle požadavků obcí denně, naopak vlak s příjezdem v 18.20 pouze v pracovní dny. Na trati Praha – Kolín se odpolední spěšné vlaky přesouvají z důvodu přetížení tratě o asi 30 minut.
Z Prahy Masarykova nádraží pojede v pracovní dny ve 21.02 nový večerní vlak Sp 1906 do Kladna. Naopak první ranní vlak v pracovní dny z Prahy do Kladna s odjezdem ve 4.29 (Os 9806) nepojede. Na trati 162 v úseku Čistá – Kralovice původně nebyla nasmlouvána doprava, ale Plzeňský a Středočeský kraj nakonec objednaly tři páry vlaků o víkendu.
Z důvodu neobjednání vlaků Plzeňským krajem nepojedou spoje s odjezdy ze Zdic v 19.25 do Plzně a s příjezdem do Berouna ve 20.44 (vlaky zůstanou v provozu pouze v úseku Plzeň – Rokycany a zpět). Osobní vlak s odjezdem z Plzně hl. n. v 17.32 (Os 7327) bude ze Zdic nově prodloužen až do Berouna (příj. 18.44), kde bude přípoj na osobní vlak do Prahy.
Na trati 220 z důvodu neobjednání Jihočeským krajem nepojede první ranní vlak z Heřmaniček ve 4.22 směrem do Tábora a dále večerní vlaky po 22. hodině Tábor – Střezimíř – Benešov a Střezimíř – Tábor. V souvislosti s postupem stavebních prací a zrušení stanice Chotoviny budou některé vlaky posunuty až o 20 minut. Na trati 221 se vzhledem k časovému posunu dálkové dopravy výrazně mění i časy odjezdů regionálních vlaků. Spoje v základním taktu budou odjíždět z Prahy hl. n. v 7. a 37. minutu (dnes 19. a 49.). Strančické vlaky budou ve špičkách pracovních dní odjíždět ve 20. a 50. minutu (dnes 29. a 59.). Příjezdy do Prahy hl. n. budou ve 26. a 56. minutu (dnes 35. a 5.). Strančické vlaky přijedou v 15. a 45. minutu (dnes 23. a 53.). Na trati Sedlčany – Olbramovice dochází k úpravě časů odjezdů regionálních vlaků až o asi 30 minut.
PARDUBICKÝ KRAJ
Celkový rozsah výkonů regionálních spojů bude shodný se stávajícím obdobím a pro rok 2014 činí 4,781 milionu vlakokilometrů. Průměrně vyjede v Pardubickém kraji 556 regionálních vlaků denně, přičemž v pracovních dnech bude vypravováno 613 vlaků, o víkendu jich pojede 468.
Mezi hlavní novinky patří rozšíření počtu spojů z Pardubic na Poličsko a z Chocně do Litomyšle, dále zkrácení jízdní doby mezi Českou Třebovou a Zábřehem na Moravě a zavedení skibusu z Jablonného nad Orlicí do Čenkovic navazujícího na spěšný vlak z Pardubic. Kvůli přípravným pracím na zdvoukolejnění úseku Opatovice nad Labem až Stéblová bude upraven jízdní řád mezi Pardubicemi a Hradcem Králové. V roce 2014 SŽDC přestaví kolejiště ve stanici Ústí nad Orlicí. Během přestavby budou od března do srpna 2014 všechny vlaky touto stanicí projíždět a rychlíky ČD náhradou zastaví v zastávce Ústí nad Orlicí město.
Od nového jízdního řádu bude na většinu vlaků mezi Českou Třebovou a Zábřehem na Moravě nasazen moderní motorový vůz řady 841 RegioSpider. Díky tomuto vozidlu, které při jízdě po koridoru využije svou maximální rychlost 120 km/h, dojde k významnému zkrácení jízdní doby asi o 10 minut.
V úseku Heřmanův Městec – Prachovice (trať 015) nově pojedou pravidelné spoje celoročně, dopravu v pracovní dny zajistí tři páry vlaků. V letní sezoně o víkendu budou v tomto úseku vypravovány další dva páry spojů.
Na trati z Pardubic do Hradce Králové začne v úseku Stéblová – Opatovice nad Labem modernizace tratě, která znamená dočasné prodloužení jízdních dob. Podle projektu SŽDC bude vybudována druhá kolej, modernizovány zastávky a stanice, zabezpečovací zařízení a zvýšena rychlost až na 160 km/h. Předpokládané ukončení stavby je podzim 2015. Z těchto důvodů bude mírně snížen počet vlaků mezi Hradcem Králové a Pardubicemi, spěšné vlaky Trutnov – Pardubice budou ukončeny v Hradci Králové. Návaznost do Pardubic bude vždy zajištěna osobním vlakem (pokaždé jednotka RegioPanter).
KRÁLOVÉHRADECKÝ KRAJ
Rozsah objednávané vlakové dopravy v Královéhradeckém kraji oproti předchozímu grafikonu mírně klesne o 1,8 procenta. Regionální vlaky objednané Královéhradeckým krajem ujedou v jízdním řádu 2014 celkem 5,282 mil. vlakových kilometrů, denně vlaky ujedou 14 470 kilometrů. Celkem České dráhy nabídnou 680 regionálních spojů. V pracovní den jich bude jezdit 606, v sobotu 451 a v neděli 431.
Mezi hlavní novinky bude patřit změna dopravního modelu a rozšíření provozu spěšných vlaků mezi Broumovem, Náchodem a Starkočí a dále nasazení dalších dvou nových jednotek RegioPanter mezi Jaroměří, Hradcem Králové a Pardubicemi. V souvislosti se stavebními pracemi na plánovaném zdvoukolejnění úseku mezi Opatovicemi nad Labem a Stéblovou bude upraven jízdní řád mezi Hradcem Králové a Pardubicemi a s výlukovou činností bude potřeba počítat také během přestavby stanice Týniště nad Orlicí a úseku Týniště nad Orlicí – Častolovice – Rychnov nad Kněžnou.
Zásadní změna se týká severní části tratě 026, kde bude v úseku Broumov – Náchod – Starkoč rozšířen provoz spěšných vlaků na hodinový interval s přípoji směrem do Hradce Králové. Na osobních a spěšných vlacích na trati 031 Jaroměř – Hradec Králové – Pardubice budou nasazeny další dvě elektrické jednotky řady 440 RegioPanter. K novému jízdnímu řádu budou v provozu celkem čtyři jednotky pořízené s podporou EU. Na úseku Hradec Králové – Pardubice lze čekat drobná omezení v souvislosti s modernizací tratě (viz Pardubický kraj).
LIBERECKÝ KRAJ
Rozsah vlakové dopravy, kterou Liberecký kraj objedná v novém jízdním řádu u Českých drah, klesne oproti současnému grafikonu zhruba o 8,9 procenta. Důvodem tohoto poklesu je zejména dočasné neobjednání regionálních vlaků v úseku Liberec – Jablonné v Podještědí, které je důsledkem poničení tratě mezi Křižany a Rynolticemi červnovou povodní. Méně vlaků pojede také mezi Libercem a Vestcem u Liberce a mezi Turnovem a Rovenskem pod Troskami.
Pozitivní novinkou bude rozšíření provozu posledního páru dálkových vlaků mezi Libercem a Ústím nad Labem, které jezdí od letošního září ve vybrané dny v týdnu a od poloviny prosince opět pojedou denně. Cestující začne vozit nový přímý spoj z Nového Boru do Mladé Boleslavi.
Regionální vlaky ČD ujedou v období platnosti jízdního řádu 2014 celkem 3,404 mil. kilometrů, z toho 1,436 mil. na Jizerskohorské železnici. V pracovní den pojede v Libereckém kraji 445 regionálních vlaků ČD, o víkendu 396 regionálních.
KARLOVARSKÝ KRAJ
České dráhy vypraví v kraji každý den 247 regionálních vlaků, které denně ujedou v průměru 7 538 kilometrů, ročně pak 2,088 milionu kilometrů. S platností od nového jízdního řádu jezdí na regionálních spojích pravidelně motorové jednotky RegioShark (60 procent všech vlaků!), a to především na hlavní trati Mariánské Lázně – Cheb – Karlovy Vary – Chomutov – Most. Ve stanicích Cheb, Karlovy Vary a Klášterec nad Ohří bude zrušena většina přestupů – vlaky jsou vedeny jako přímé. Motorové jednotky budou jezdit také na spojích v úseku Cheb – Aš město (– Hranice v Čechách) a Cheb – Luby u Chebu. V pracovní dny bude RegioShark nasazen na jednom páru vlaků také na trati Karlovy Vary – Johanngeorgenstadt. RegioSharky spolu s Regionovami zajistí asi 90 procent všech regionálních spojů v Karlovarském kraji.
Karlovarský kraj objednal spoje z Krásného Jezu do Horního Slavkova-Kounic a zpět. Novinkou je, že spoje pojedou jako přímé vlaky po trase Rakovník – Žlutice – Horní Slavkov-Kounice a zpět. Tyto vlaky pojedou od 19. dubna do 28. září o sobotách, nedělích a ve svátky.
Nad rámec objednávky ČD zavedou v pracovní dny spěšný vlak Sp 1691 Cheb – Karlovy Vary (– Chomutov) jako přímé spojení do Prahy hl. n. (z Chomutova vlak pokračuje jako R 603).
ÚSTECKÝ KRAJ
V kraji zůstává po delší době na všech tratích stejný model jízdního řádu, na některých tratích dochází jen k minutovým úpravám. Nový jízdní řád začne platit na trati Děčín – Rumburk, a to od 1. července 2014, kdy se očekává otevření železničního přechodu Dolní Poustevna – Sebnitz. Počet vlakokilometrů dosáhne 7,076 milionu, denně to znamená 23 351 vlakokilometrů (téměř stejný rozsah jako v letošním roce). V Ústeckém kraji pojede 714 osobních vlaků a 34 spěšných vlaků.
Z důvodu pokračování nepředpokládané výluky od 5. června 2013, kdy došlo v okolí zastávky Dobkovičky k sesuvu velkého množství zeminy a deformaci železniční tratě, zůstává v úseku Lovosice – Radejčín zavedena náhradní autobusová doprava. Náhradní autobusy zastavují i na zastávkách, které jsou v jízdním řádu uvedené v závorce; tyto zastávky nejsou tarifním bodem ČD. Cestující, kteří nastoupí v této zastávce, zaplatí jízdné z předchozí stanice ČD; cestující jedoucí do této zastávky zaplatí jízdné do následující stanice ČD. Současný první ranní vlak Os 6143, který jede z Chotiměře ve 4.37 do Lovosic, již v novém jízdním řádu, kdy jezdí v tomto úseku náhradní autobusy, nebyl objednán.
PLZEŇSKÝ KRAJ
Regionální spoje ujedou na území kraje v příštím jízdním řádu 5 264 235 kilometrů, což představuje redukci o 5,6 procenta ve srovnání s minulým rokem.
Zcela nový koncept jízdního řádu na trati Plzeň – Domažlice vychází z nasazení nových motorových jednotek RegioShark. Sníží se počet průjezdných vlaků do Bavorska. V úseku Špičák – Železná Ruda-Alžbětín (– Plattling) pojedou dva páry denně. Rovněž v úseku Domažlice – Furth im Wald budou jezdit dva páry příhraničních regionálních vlaků denně. V obou případech je důvodem redukce nízké využití v minulých letech. Původně jezdilo na každém přechodu šest párů regionálních vlaků.
Jednotky RegioShark začnou nově jezdit o sobotách a nedělích také na některých spojích na trati Plzeň – Žatec a Rokycany – Plzeň – Mariánské Lázně. Celkem čtyři soupravy s řídicím vozem řady Bfhpvee (Sysel) budou jezdit v úseku Mariánské Lázně – Plzeň hl. n. – Rokycany – Zdice (– Beroun). Sníží se tak počet přestupů ve stanici Plzeň hl. n.
Pokračují intenzivní práce na přestavbě železniční stanice Plzeň hlavní nádraží. V novém jízdním řádu k tomu ještě dojde k zahájení rekonstrukce 3. koridoru Rokycany – Chrást u Plzně. Stavba se uskuteční za plného provozu, z tohoto důvodu zůstal nový jízdní řád v úseku Rokycany – Chrást u Plzně koncipován pro jednokolejný provoz.
JIHOČESKÝ KRAJ
Denně vypraví České dráhy v Jihočeském kraji v průměru 351 vlaků, v pracovní dny je to 306 vlaků, o víkendech 177 spojů. Objem regionální dopravy v jízdním řádu 2014 představuje v jízdním řádu 4 995 115 vlakokilometrů.
Nový jízdní řád přinese nasazení čtyř RegioPanterů na lince Strakonice – České Budějovice – České Velenice. Jihočeský organizátor dopravy JIKORD neobjednal osobní železniční dopravu na trati Číčenice – Týn nad Vltavou.
Na trati 199 bude nově jezdit přímý školní vlak České Budějovice – Gmünd NÖ (příj. v 7.35) určený pro přepravu českých studentů do střední školy v Rakousku.
Na trati z Tábora do Bechyně úprava časů přípojných vlaků v Táboře umožní návrat elektrické vozby. Nově bude jezdit RegioPanter na přímém spěšném vlaku z Českých Budějovic (odj. 15.01) přes Jindřichův Hradec do Popelína. V opačném směru pojede RegioPanter na ranním spěšném vlaku s příjezdem do Českých Budějovic v 6.55. Na trati 227 bude nově zajíždět RegioSpider z Vysočiny (až do stanice Slavonice).
KRAJ VYSOČINA
Regionální vlaky v Kraji Vysočina ujedou v období platnosti jízdního řádu 2014 celkem 3,913 milionu kilometrů. V porovnání s letošním rokem je rozsah regionální dopravy přibližně stejný. České dráhy vypraví na Vysočině v pracovní dny v průměru 382 regionálních spojů, o sobotách 244 a nedělích 238, což představuje v průměru 338 vlaků denně.
Od 15. prosince zajistí tři motorové vozy RegioSpider všechny vlaky mezi Kostelcem u Jihlavy a Slavonicemi. Na této trati je také výrazný posun sobotního večerního vlaku z Kostelce u Jihlavy (Os 28329). Nově bude tento vlak odjíždět o 45 minut dříve, tedy v 19.10 (v trase vlaku Os 28327 jedoucího v pracovní dny). Úprava odjezdu byla provedena v návaznosti na zrušení přípojného rychlíku v Kostelci.
Motorové jednotky Regionova, které původně obsluhovaly trať 227, přejdou na trať z Okříšek do Znojma, kde zajistí 100 procent všech spojů a nahradí tak staré motorové vozy řady 810 s přívěsnými vozy.
JIHOMORAVSKÝ KRAJ
Regionální vlaky v Jihomoravském kraji ujedou v příštím jízdním řádu 9 milionů vlakových kilometrů, denní průměr činí 24 731 vlakových kilometrů. Ve srovnání se stávajícím rokem dochází k mírnému navýšení rozsahu dopravy o 0,15 %. České dráhy vypraví v rámci kraje v pracovní dny průměrně 847 regionálních vlaků, o víkendech pak v průměru 485 vlaků. Regionální vlaková doprava je provozována na 728 kilometrech tratí.
Do srpna 2014 budou dodány dvě dvouvozové elektrické jednotky RegioPanter, na které naváže dodávka pěti kusů třívozových jednotek, všech sedm zamýšlených jednotek bude jezdit nejpozději do května 2015. Nasazeny budou na lince S2 Křenovice horní nádraží – Brno hl. n. – Letovice – Březová nad Svitavou.
V úseku Břeclav – Hodonín se nově zavádí specifický způsob odbavování u vlaků vedených motorovým vozem.
Pro cykloturisty a návštěvníky směřující do turisticky atraktivních lokalit Pavlovských vrchů, Novomlýnských nádrží a Lednicko-valtického areálu je každou sobotu od 19. dubna do 27. září 2014 a o svátcích 1. a 8. 5. 2014 připraven nový spěšný vlak Velo Pálava s odjezdem z Brna hl. n. v 8.26 do Mikulova na Moravě se zastaveními v Popicích, Břeclavi a Valticích městě. V období cyklistické sezony dochází k úpravě počtu dnů jízdy sobotního spěšného vlaku Velo Podyjí z Brna-Králova Pole do Šatova a zpět. Vlak pojede každou sobotu od 17. května do 28. června 2014.
Na trati Znojmo – Moravské Budějovice zajistí nově všechny osobní vlaky Regionovy.
Na základě objednávky Jihomoravského kraje pojedou v úseku Znojmo – Retz nově vlaky s příjezdem do Znojma v 8.34 a ze Znojma v 8.56 i v sobotu (dosud jezdí vyjma soboty).
OLOMOUCKÝ KRAJ
Regionální vlaky v Olomouckém kraji ujedou v roce 2014 asi 5,7 milionu vlakokilometrů. České dráhy vypraví v rámci kraje v pracovní dny průměrně 576 osobních a spěšných vlaků, v sobotu 448 a v neděli 431.
S nasazením třetí elektrické jednotky RegioPanter do Olomouckého kraje se vytvoří nová páteřní linka z Nezamyslic přes Prostějov a Olomouc do Šumperka. Všechny tři jednotky obslouží na této lince téměř 43 procent spojů.
V souvislosti s probíhající modernizací stanice Olomouc hl. n., při které dojde ke stavebním úpravám na infrastruktuře, lze očekávat částečná omezení při provozu – uzavření hlavního podchodu a případná zpoždění vlaků kvůli výlukové činnosti.
Mezi Olomoucí a Prostějovem vyjedou v pracovní dny, vyjma školních prázdnin, dva páry nových spěšných vlaků Plumlov a Kosíř. Z Olomouce do Prostějova odjedou ve 14.07 a 16.07, v opačném směru z Prostějova v 15.35 a 17.35 h.
V průběhu roku 2014 se předpokládá zařazení úseku Olomouc hl. n. – Hrubá Voda do Integrovaného systému Olomouckého kraje.
MORAVSKOSLEZSKÝ KRAJ
Regionální vlaky v Moravskoslezském kraji ujedou v roce 2014 celkem 6,94 milionu vlakokilometrů. České dráhy vypraví v rámci kraje denně 28 spěšných a 706 osobních vlaků.
Na tratích 321 Ostrava-Svinov – Český Těšín a 323 Ostrava – Valašské Meziříčí dojde z technologických důvodů (předpokládané výluky) a z důvodu zachování přípojů k pětiminutovému posunu taktu spěšných a osobních vlaků. Osobní vlaky mezi Opavou a Ostravou-Svinovem zůstanou v dnešních časových polohách.
Na trati 325 Studénka – Veřovice bude uvedena do provozu nová zastávka Sedlnice, která se nachází asi 1 km blíže ke Studénce v porovnání se současnou stanicí a bude i blíže k obci Sedlnice. Zastávka byla vybudována před novým odbočením tratě na letiště v Mošnově. Dnešní stanice Sedlnice bude sloužit jako výhybna a vlaky zde již nebudou zastavovat.
Ve stanici Český Těšín bude během roku 2014 probíhat přestavba a modernizace. Z tohoto důvodu se prodlouží přestupní doba od vlaků z/do Frýdku-Místku na 6 minut. Přípoje ve směru do/z Třince jsou zachovány, naopak do/z Havířova nejsou většinou navázány.
Z důvodu dokončené modernizace nádraží ve Frýdlantě nad Ostravicí jsou nově možné současné odjezdy vlaků směr Ostravice a Frenštát pod Radhoštěm, resp. současné vjezdy vlaků.
ZLÍNSKÝ KRAJ
Regionální vlaky ve Zlínském kraji ujedou v době platnosti jízdního řádu 2014 celkem 3,505 milionu vlakových kilometrů. V porovnání s letošním rokem je rozsah regionální dopravy přibližně o 1 procento nižší. České dráhy vypraví v kraji v pracovní dny v průměru 488 regionálních spojů, o víkendech 369, což představuje průměrně 454 vlaků denně.
Ve Zlínském kraji bude v průběhu platnosti nového jízdního řádu postupně jezdit 6 nových motorových jednotek RegioShark. Nasazeny budou na linkách Rožnov pod Radhoštěm – Valašské Meziříčí – Kojetín, Kroměříž – Otrokovice – Vizovice a Vizovice – Uherské Hradiště – Bojkovice. Na první lince do Valašského Meziříčí zajistí nové vozy 100 procent regionálních spojů, do Kojetína přibližně 70 procent. Mezi Otrokovicemi a Vizovicemi zajistí dopravu u asi 55 procent osobních vlaků.
Zvyšuje se počet přímých spojů z Rožnova pod Radhoštěm do Kroměříže a dále do Kojetína (jednotky RegioShark). Zavádí se jeden pár osobních vlaků z Přerova do Starého Města u Uherského Hradiště a zpět. Prodlužují se tak stávající vlaky, které v současném jízdním řádu jezdí v úseku Staré Město u Uherského Hradiště – Břeclav.
Novinkou je zajištění přípoje ve Vsetíně a Valašském Meziříčí na vlak R 1422 Valášek a dále ve Vsetíně na vlak EuroCity 220. Z tohoto důvodu byly o několik minut posunuty odjezdy odpoledních vlaků na trati Vsetín – Velké Karlovice.
V souvislosti s otevřením cyklostezky podél tratě Vsetín – Velké Karlovice upraví České dráhy složení souprav na této trati. Nově budou vlaky v cyklistické sezoně během víkendů a přes prázdniny posíleny o vůz určený k přepravě kol. Soupravy pojedou ve složení Regionova, dva přívěsné vozy upravené pro přepravu jízdních kol a motorový vůz řady 810.
Nová jména ponesou dva spoje, spěšný vlak Sp 1640 z Rožnova pod Radhoštěm v 5.02 do Kojetína se bude jmenovat Rusava a spěšný vlak Sp 1644 z Valašského Meziříčí v 16.26 do Kojetína ponese jméno Hostýn.
Další články této rubriky
ČD začaly stavět novou opravárenskou halu v Havlíčkově Brodě
21.11.2024 - Zaměstnanci Střediska údržby Havlíčkův Brod se brzy dočkají lepšího zázemí pro servis regionálních vlaků RegioPanter a RegioFox. V areálu tamního depa začala stavba nové opravárenské haly za více než 235 milionů korun bez… »
Invaze Panterů druhé generace vrcholí
14.11.2024 - České dráhy převzaly od výrobce Škoda Group padesátou třívozovou elektrickou jednotku RegioPanter řady 640.2. Vlak s číslem 640.256 zamířil do Zlínského kraje. Stejný typ RegioPanterů již úspěšně brázdí tratě v Olomouckém,… »
Pantery už jezdí na celé lince S4/U4
8.11.2024 - České dráhy nedávno zahájily provoz elektrických jednotek RegioPanter řady 640.2 na celé lince S4 / U4 z Prahy až do Ústí nad Labem. Dosud se s nimi cestující svezli pouze na trase Praha – Kralupy nad Vltavou. Díky moderním vlakům… »