Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / Invaze Panterů druhé generace vrcholí

Invaze Panterů druhé generace vrcholí

14.11.2024

České dráhy převzaly od výrobce Škoda Group padesátou třívozovou elektrickou jednotku RegioPanter řady 640.2. Vlak s číslem 640.256 zamířil do Zlínského kraje. Stejný typ RegioPanterů již úspěšně brázdí tratě v Olomouckém, Moravskoslezském, Středočeském a Královéhradeckém kraji.

Invaze Panterů druhé generace vrcholí

Podle předsedy představenstva a generálního ředitele Českých drah Michala Krapince převzetí v pořadí padesátého třívozového RegioPantera druhé generace symbolizuje, jak velký skok dopředu v kvalitě regionálního vozidlového parku dopravce v uplynulých letech dokázal udělat. „Třívozové RegioPantery už slouží našim cestujícím v Olomouckém, Moravskoslezském, Středočeském a Královéhradeckém kraji a nyní se k tomuto výčtu přidává i kraj Zlínský,“ řekl předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Michal Krapinec. 
Všechny RegioPantery jsou bezbariérové, klimatizované vlaky, mají wi-fi, elektrické zásuvky a USB pro dobíjení mobilů nebo notebooků a samozřejmostí jejich výbavy je nejmodernější bezpečnostní a komunikační technika, jako jsou evropský vlakový zabezpečovač 
ETCS nebo radiokomunikace GSM-R. V nejnovější verzi nabízejí také dobíjení elektrických invalidních vozíků a elektrokol. „Na lokální tratě tak přinášíme komfort a služby, které ještě před několika lety byly vyhrazeny jen těm nejlepším dálkovým vlakům,“ dodal Krapinec. 
„Dodání jubilejní, 50. třívozové jednotky RegioPanter druhé generace Českým drahám je pro nás důležitým milníkem. O to víc, když právě tato jednotka bude současně první ve Zlínském kraji. RegioPanter je vlak české výroby, ale svým komfortem a technologiemi splňuje vše, co očekáváte od vlaku mezinárodní úrovně,“ uvedl místopředseda představenstva Škoda Group Tomáš Ignačák.
Padesát třívozových RegioPanterů řady 640.2 v provozu představuje náhradu za 150 starších osobních vozů. Protože jde zároveň i o hnací vozidla, tyto nové jednotky nahrazují také 50 lokomotiv. Spojením všech těchto nových jednotek by vznikl vlak dlouhý 3 970 metrů, což odpovídá zhruba vzdálenosti mezi zastávkami Praha-Holešovice zast. a Praha-Podbaba nebo třeba mezi hlavním nádražím v Hradci Králové a stanicí Hradec Králové-Slezské Předměstí. Dodané RegioPantery nabízejí souhrnně kolem 11 600 míst k sezení v moderním klimatizovaném a nízkopodlažním interiéru.

Už ve čtyřech krajích
České dráhy u společnosti Škoda Group objednaly 60 třívozových jednotek řady 640.2 RegioPanter. Nejvíce jich jezdí v Olomouckém kraji, kde je od letošního léta nasazeno do provozu celkem 27 těchto moderních vlaků. Další jsou dodávány do Prahy a Středočeského kraje, kde jezdí v barvách Pražské integrované dopravy a oproti standardnímu vybavení RegioPanterů disponují například větší 1. třídou. S Pantery se cestující setkají i na tratích v Královéhradeckém a v Moravskoslezském kraji.
Kromě 60 jednotek řady 640.2 objednal národní dopravce i 50 kusů dvouvozových elektrických souprav řady 650.2, které zajišťují provoz na vybraných tratích v Karlovarském, Plzeňském, Jihočeském, Moravskoslezském a Středočeském kraji a také na Vysočině.
Pokud sečteme dohromady kompletní dodávky všech dvou- i třívozových Regio­Panterů, jedná se o celkem 280 vozidel, která nabídnou pohodlné sedačky skoro 21 tisícům cestujících. 
 


Průměrné hodnocení (3 hlasů): 3.67

Další články této rubriky

ČD začaly stavět novou opravárenskou halu v Havlíčkově Brodě ČD začaly stavět novou opravárenskou halu v Havlíčkově Brodě

21.11.2024 - Zaměstnanci Střediska údržby Havlíčkův Brod se brzy dočkají lepšího zázemí pro servis regionálních vlaků RegioPanter a RegioFox. V areálu tamního depa začala stavba nové opravárenské haly za více než 235 milionů korun bez… »

Pantery už jezdí na celé lince S4/U4Pantery už jezdí na celé lince S4/U4

8.11.2024 - České dráhy nedávno zahájily provoz elektrických jednotek RegioPanter řady 640.2 na celé lince S4 / U4 z Prahy až do Ústí nad Labem. Dosud se s nimi cestující svezli pouze na trase Praha – Kralupy nad Vltavou. Díky moderním vlakům… »

České dráhy odmítají rozhodnutí Evropské komiseČeské dráhy odmítají rozhodnutí Evropské komise

6.11.2024 - Evropská komise shledala České dráhy odpovědné za porušení antimonopolních zákonů. Šetření EK se týkalo uzavření údajné kartelové dohody v letech 2012-2016. Za toto jednání byla ČD uložena pokuta 31 940 000 eur. Na… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika