Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / Generální ředitelství ČD má novou strukturu

Generální ředitelství ČD má novou strukturu

9.1.2017 – autor: JOSEF HOLEK

Se začátkem ledna začala na Generálním ředitelství Českých drah platit nová organizační struktura. Změnu uspořádání provedlo představenstvo společnosti. Největší změny zaznamenaly někdejší úsek ekonomiky a financí a úsek projektů a mezinárodních vztahů, z nichž nově vzešly úsek předsedy představenstva a úsek ekonomiky a informatiky. V sekci osobní dopravy se oddělily některé činnosti od stávajícího odboru obchodu osobní dopravy.

Generální ředitelství ČD má novou strukturu

Generální ředitelství ČD má novou organizační strukturu. Zanikl úsek ekonomiky a financí a úsek projektů a mezinárodních vztahů, z nichž naopak vzešly úsek předsedy představenstva (ÚPP) a úsek ekonomiky a informatiky (ÚEI). Část jejich změnila uspořádání a název, jeden útvar byl vytvořen zcela nově.

Další odbor cenotvorby a produktové komunikace vznikl oddělením od odboru obchodu osobní dopravy v úseku osobní dopravy. „K úpravám v uspořádání úseků vedly důvody spojené se změnami ve vedení společnosti, ve kterých se promítá odbornost příslušných členů představenstva do kompetencí k řízení odborných útvarů,“ vysvětlil Pavel Krtek, předseda představenstva ČD s tím, že množství zaměstnanců se nenavyšuje. „To byl i jeden ze základních předpokladů organizační změny.“ 

A jak tedy nová organizační struktura vypadá? Úsek předsedy představenstva má pod sebou Kancelář předsedy představenstva (KPP), odbor právní (O25) a nový odbor strategického financování (O2). Dalším z odborných útvarů, kterých se změny dotkly, je odbor projektů a mezinárodních vztahů (O5). Ten v sobě nese někdejší část agendy bývalé Kanceláře člena představenstva pro projekty a mezinárodní vztahy (KPMV) a již zaniklého odboru projektů a strategie (O20).

Změny i na úseku osobní dopravy

Organigram v ÚEI, který vede nedávno zvolený člen představenstva Martin Bělčík, zahrnuje kromě kanceláře s druhou částí agendy zaniklé KPMV, odbor ekonomiky (O1), odbor strategie a strategického controllingu (O6) a odbor informatiky (O22).

V úseku osobní dopravy, v jehož čele stojí Michal Štěpán, byla vyčleněna problematika cenotvorby a produktové komunikace (marketingu) do samotného odboru. „Ten v sobě tyto činnosti odráží a má označení O14,“ řekl člen představenstva ČD zodpovědný za úsek osobní dopravy Michal Štěpán.

Druhá část kompetencí stávajícího odboru obchodu osobní dopravy zůstává beze změny. „Změna opticky přináší vznik nového odboru, ovšem v praxi se jedná pouze o promítnutí skutečného nastavení procesů v klíčovém odboru obchodu osobní dopravy –  O16 tak, jak se postupem času ustálily. V něm byla cenotvorba a produktový marketing v kompetenci zástupkyně ředitele,“ popsal stav před koncem roku Michal Štěpán.

Úseky, kterým šéfují místopředseda představenstva Ludvík Urban a člen představenstva Miroslav Kupec, tedy části, které mají na starosti spolupráci s regiony, investice, techniku, servis a majetek zůstávají beze změn. Novinky se nedotkly ani odboru personálního (O10) a interního auditu a kontroly (O17) z úseku představenstva.


Průměrné hodnocení (9 hlasů): 2.67

Další články této rubriky

Bateriové vlaky najíždějí první kilometryBateriové vlaky najíždějí první kilometry

14.2.2025 - Sever Moravy se stal prvním regionem u nás, kde začaly jezdit jednotky s tímto alternativním pohonem. Pozitivně je hodnotí jak cestující, tak objednatel, kterým je Moravskoslezský kraj. Díky pohodlnému cestování bez přestupů přibyli… »

Přesnost vlaků se loni zlepšila, na čas jich jelo přes dva milionyPřesnost vlaků se loni zlepšila, na čas jich jelo přes dva miliony

10.2.2025 - Přesnost vlaků loni mírně vzrostla. Na čas podle obvyklých evropských měřítek jelo 87,6 % spojů Českých drah. Šlo celkem o 2 154 326 spojů z více než 2,4 milionu sledovaných. Statistika přesnosti vlaků Českých drah nepočítá… »

Rok 2024 ve znamení rekordních modernizacíRok 2024 ve znamení rekordních modernizací

7.2.2025 - ČD v uplynulém roce uvedly do provozu celkem 144 nových jednotek a lokomotiv za téměř 19 miliard korun. Z hlediska modernizace vozidlového parku se jednalo o rekordní rok. Rychlé tempo obměny vlaků a zlepšování služeb na jejich… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika