Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / Generální ředitel se v Paříži sešel se svým slovenským protějškem

Generální ředitel se v Paříži sešel se svým slovenským protějškem

11.12.2017 – autor: JOSEF HOLEK

Generální ředitel a předseda představenstva Českých drah Pavel Krtek se zúčastnil pařížského zasedání statutárních orgánů UIC. Při té příležitosti se sešel s Filipem Hlubockým, generálním ředitelem Železniční společnosti Slovensko (ZSSK). Ve francouzské metropoli jednali minulý týden.

Generální ředitel se sešel se svým slovenským protějškem

Při příležitosti zasedání statutárních orgánů UIC (Valné shromáždění a Regionální shromáždění pro Evropu) se k dvoustranným rozhovorům sešli předseda představenstva a generální řeidtel Českých drah Pavel Krtek a jeho protějšek ze ZSSK Filip Hlubocký. Mezi diskutovanými tématy byla vzájemná koordinace v rámci mezinárodních organizací, tedy poziční dokumenty CER k aktuálním návrhům evropské legislativy nebo podpora nově vytvořenému pracovnímu orgánu UIC Passenger Forum. „Probrali jsme aktuální vzájemní obchodní vztahy - především strategie poskytovaných služeb na rameni Praha - Bratislava – Budapešť,“ upřesnil Pavel Krtek.

Spolupracují na přípravě pozice

Jak jsme již informovali, při velkém zasedání v Paříži byla potvrzena úzká součinnost s UIC (Mezinárodní unie železnic) a CER (Společenství evropských železnic a infrastrukturních společností), kde Krtek působí v řídícím výboru. Zároveň byl prezident CER, Švéd Crister Fritzson, zvolen do výkonné rady UIC.

Sám Krtek se v rámci aktivit CER podílí na přípravě pozice železničního společenství k Silničnímu balíčku Evropské komise. Úkolem českého zastoupení je spolupracovat na přípravě pozice UIC vůči němu. Cílem je srovnat podmínky pro silnici a železnici, aby nebyla například kamionová doprava zvýhodněna vůči ekologické vlakové dopravě. To je podle Pavla Krtka důležité téma i pro Českou republiku, kde nákladní dopravci platí poplatky za použití dopravní cesty, "ekologickou daň" a podobně, čímž se snižuje jejich konkurenceschopnost vůči kamionům.


Průměrné hodnocení (4 hlasů): 2.75

Další články této rubriky

Přesnost vlaků se loni zlepšila, na čas jich jelo přes dva milionyPřesnost vlaků se loni zlepšila, na čas jich jelo přes dva miliony

10.2.2025 - Přesnost vlaků loni mírně vzrostla. Na čas podle obvyklých evropských měřítek jelo 87,6 % spojů Českých drah. Šlo celkem o 2 154 326 spojů z více než 2,4 milionu sledovaných. Statistika přesnosti vlaků Českých drah nepočítá… »

Rok 2024 ve znamení rekordních modernizacíRok 2024 ve znamení rekordních modernizací

7.2.2025 - ČD v uplynulém roce uvedly do provozu celkem 144 nových jednotek a lokomotiv za téměř 19 miliard korun. Z hlediska modernizace vozidlového parku se jednalo o rekordní rok. Rychlé tempo obměny vlaků a zlepšování služeb na jejich… »

Správa železnic odkoupila část společnosti ČD - TelematikaSpráva železnic odkoupila část společnosti ČD - Telematika

3.2.2025 - Správa železnic a dceřiná společnost Českých drah ČD - Telematika koncem prosince podepsaly smlouvu o převodu části závodu společnosti ČD – Telematika. Tento krok je součástí dlouhodobé strategie, která by měla přinést… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika