Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / Generální ředitel se v Paříži sešel se svým slovenským protějškem

Generální ředitel se v Paříži sešel se svým slovenským protějškem

11.12.2017 – autor: JOSEF HOLEK

Generální ředitel a předseda představenstva Českých drah Pavel Krtek se zúčastnil pařížského zasedání statutárních orgánů UIC. Při té příležitosti se sešel s Filipem Hlubockým, generálním ředitelem Železniční společnosti Slovensko (ZSSK). Ve francouzské metropoli jednali minulý týden.

Generální ředitel se sešel se svým slovenským protějškem

Při příležitosti zasedání statutárních orgánů UIC (Valné shromáždění a Regionální shromáždění pro Evropu) se k dvoustranným rozhovorům sešli předseda představenstva a generální řeidtel Českých drah Pavel Krtek a jeho protějšek ze ZSSK Filip Hlubocký. Mezi diskutovanými tématy byla vzájemná koordinace v rámci mezinárodních organizací, tedy poziční dokumenty CER k aktuálním návrhům evropské legislativy nebo podpora nově vytvořenému pracovnímu orgánu UIC Passenger Forum. „Probrali jsme aktuální vzájemní obchodní vztahy - především strategie poskytovaných služeb na rameni Praha - Bratislava – Budapešť,“ upřesnil Pavel Krtek.

Spolupracují na přípravě pozice

Jak jsme již informovali, při velkém zasedání v Paříži byla potvrzena úzká součinnost s UIC (Mezinárodní unie železnic) a CER (Společenství evropských železnic a infrastrukturních společností), kde Krtek působí v řídícím výboru. Zároveň byl prezident CER, Švéd Crister Fritzson, zvolen do výkonné rady UIC.

Sám Krtek se v rámci aktivit CER podílí na přípravě pozice železničního společenství k Silničnímu balíčku Evropské komise. Úkolem českého zastoupení je spolupracovat na přípravě pozice UIC vůči němu. Cílem je srovnat podmínky pro silnici a železnici, aby nebyla například kamionová doprava zvýhodněna vůči ekologické vlakové dopravě. To je podle Pavla Krtka důležité téma i pro Českou republiku, kde nákladní dopravci platí poplatky za použití dopravní cesty, "ekologickou daň" a podobně, čímž se snižuje jejich konkurenceschopnost vůči kamionům.


Průměrné hodnocení (4 hlasů): 2.75

Další články této rubriky

Trať mezi Brnem a Zastávkou je dvoukolejná a elektrifikovaná Trať mezi Brnem a Zastávkou je dvoukolejná a elektrifikovaná

14.1.2025 - Železniční trat mezi Brnem a Zastávkou je po kompletní modernizaci dvoukolejná a elektrifikovaná. Přestavba celého přibližně dvacetikilometrového úseku, který plní významnou roli v brněnské příměstské dopravě, zároveň… »

Cestující vozí první bateriové PanteryCestující vozí první bateriové Pantery

10.1.2025 - V pravidelném provozu s cestujícími začaly od prosincové změny jízdních řádů jezdit první bateriové vlaky. Lidé se s nimi setkají na spojích jezdících na lince S8 z Veřovic na Novojičínsku přes Štramberk, Kopřivnici, Příbor… »

Tahounem zimní nabídky ČD Restaurant je kančí gulášTahounem zimní nabídky ČD Restaurant je kančí guláš

7.1.2025 - Nejstudenější období roku by mohlo svádět k lenošení, příznivcům kvalitní gastronomie na palubě restauračních vozů Českých drah ale nedá zima spočinout. Sezonní nabídka, kterou připravila společnost JLV ve spolupráci s… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika