Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / Fotogalerie: Svět záchranářů rozšířil motorový vůz

Fotogalerie: Svět záchranářů rozšířil motorový vůz

21.6.2017 – autor: JOSEF HOLEK

Vyřazený motorový vůz řady 810 slouží v Karlových Varech k výuce dopravní výchovy. Pro zdejší Svět záchranářů ho připravily České dráhy. Motorák původně určený k likvidaci se pyšní novým lakem a doplňuje multifunkční výukový areál. Vlak z koleje na koleje areálu přemisťoval těžkotonážní jeřáb.

Fotogalerie: Svět záchranářů rozšířil motorový vůz

Karlovarský Svět záchranářů doplnil v květnu motorový vůz řady 810 Českých drah. Vlak posílí vzdělávání dětí a mládeže o rizicích v železniční dopravě. Návštěvníci se tak díky vyřazenému vozu naučí, jak se chovat na železnici, respektive v dopravě obecně.

V areálu, který tvoří několik specifických budov včetně improvizované nemocnice, policejní služebny nebo hasičské stanice, se s instalací vlaku počítalo už dříve. Vedení města ho však kvůli nedostatku finančních prostředků zprvu nemohlo pořídit. „Vůz bude sloužit i jako učebna pro dopravní výchovu a zároveň doplní dětské dopravní hřiště s reálným železničním přejezdem. Velikost opravdového vlaku musí v dětech vzbudit respekt. Motorák tedy bude například při spouštění závor troubit,“ podotkla Veronika Krajsová, prezidentka Asociace Záchranný kruh, jež multifunkční areál provozuje. Počítá se navíc s tím, že okolo Orchestrionu postaví imitaci depa a trolejové vedení.

Z koleje na koleje

České dráhy do Karlových Varů dodaly motorový vůz 810.226, který byl původně určen k likvidaci. Kvůli instalaci přišel v plzeňském depu o převodovku, motor a další výstroj, naopak dostal nový lak v korporátních barvách národního dopravce a zánovní interiér včetně sedaček. Do lázní ho v soupravě dovezl jiný vůz, 810.676. Zaměstnanci ČD soupravu převáželi ve čtvrtek 18. května přes Mariánské Lázně a Bečov nad Teplou. Cesta na karlovarské dolní nádraží jim zabrala zhruba tři hodiny. Krátce před půlnocí se však odebrala do těsné blízkosti Světa záchranářů, kde na odstrojený kousek čekal těžkotonážní jeřáb. Po upevnění a nezbytných přípravných pracích následoval zhruba hodinu trvající přesun. Jeřábník totiž musel vůz nejdříve přetáhnout z trati, posadit pod násep, otočit jeřáb kvůli vyvážení, opět navázat na hák, natočit železniční vozidlo správným směrem a teprve potom usadit. „Celý vůz se sem nevejde, proto má jen jedno čelo. Zadní část vozu je zaslepena a druhé stanoviště strojvedoucího je uříznuté,“ osvětlila Krajsová nutnost natočení s tím, že vlak váží okolo 12 tun.

Dotknout se obrazu

Instalace se protáhla do brzkých ranních hodin, nicméně krátce po rozbřesku si motorák již užívaly děti. Vlak totiž byl díky zaměstnancům DKV ihned připraven uspokojit potřeby školitelů. Jen interiér ještě bude doplněn významnými vzdělávací prvky včetně dotykové televize.

Osm set desítku upravovalo pro potřeby Záchranného kruhu plzeňské DKV zhruba měsíc. Šlo o vyřazený vůz, jenž dříve sloužil na Táborsku, Kraslicku a Chebsku. Poté čekal v Plzni na likvidaci. Světově unikátní karlovarský areál, ve kterém pracují a ukazují svou činnost všechny složky integrovaného záchranného systému, je v provozu teprve rok a půl.  


Průměrné hodnocení (6 hlasů): 3.5

Fotogalerie

Další články této rubriky

Mezi papíráky jsem rebel, říká prostějovský modelářMezi papíráky jsem rebel, říká prostějovský modelář

25.6.2021 - Jedenáct let se Lukáš Vykydal z Prostějova věnuje papírovému modelářství a za tu dobu se vypracoval mezi nejlepší v republice. Však mu také doma visí řada diplomů a na poličkách se skví více než desítka modelů lokomotiv a… »

RegioPantery mohou vyjet na LipenkuRegioPantery mohou vyjet na Lipenku

24.6.2021 - Podzimní testovací jízdy RegioPanterů na Lipence byly úspěšné. České dráhy připravují zkušební, víkendový provoz. Cestující na trase z Rybníku do Lipna se tak dočkají pod hlavičkou ČD dalšího zkvalitnění služeb.… »

Výstavba haly v Plzni je v poloviněVýstavba haly v Plzni je v polovině

23.6.2021 - Výstavba haly v areálu Oblastního centra údržby (OCÚ) Západ Českých drah v Plzni je ve své polovině. Moderní opravárenské zázemí pro údržbu a opravy nabídne 400 metrů kolejí, portálový jeřáb s nosností 5 tun a další… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika