Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / Flotila pronajatých Vectronů je kompletní

Flotila pronajatých Vectronů je kompletní

3.11.2024

České dráhy převzaly počátkem října do užívání poslední,padesátou lokomotivu Siemens Vectron, kterou si objednaly u leasingové společnosti RS Lease. Dopravce tak nyní disponuje celkem 61 nejmodernějšími evropskými interoperabilními lokomotivami Siemens Vectron, které dovezou spoje ČD z Prahy do Berlína, Hamburku, Budapešti, Košic a dalších míst Evropy.

Flotila pronajatých Vectronů je kompletní

ČD završily smlouvu se společností RSL na pronájem 50 Vectronů. „Převzetí padesáté lokomoti-vy Siemens Vectron od společnosti RS Lease představuje jeden z významných milníků v obnově našeho lokomotivního parku. Umožní nám zahájit plný provoz pod dohledem ETCS od 1. ledna 2025 na vybraných úsecích koridorů, obsloužit mezistátní linky až do jejich cílových stanic a nahradit většinu dosluhujících starších lokomotiv. Vectrony tak podstatně přispějí k vyšší bez-pečnosti železnice, zásadně zlepší pracovní podmínky našich strojvedoucích a zvyšují spolehlivost našich vlaků. V cílovém stavu, po dodání 50 Vectronů na rychlost 230 km/h, které jsme si u Siemens Mobility objednali, budeme provozovat více než stovku těchto nejmodernějších stro-jů,“ řekl předseda představenstva a generální ředitel ČD Michal Krapinec.
„Spolupráci s Českými drahami na dodání 50 kusů jsme začali už v roce 2021 dodáním prvních šesti kusů. Následoval rok 2022 s dalšími deseti kusy a rok 2023, kdy jsme ČD pronajali 12 kusů Vectronů. Dodávku završíme v roce 2024, během něhož jsme Českým drahám odevzdali až 22 kusů,“ uvedl Tibor Čunderlík, ředitel společnosti RS Lease. 
Dopravce bude v novém jízdním řádu turnusovat už 49 Vectronů. „Vedle vnitrostátních linek obslouží také mezistátní spoje. V jejich čele pojedou například do Hamburku, Kielu, Varšavy, Košic, Žiliny nebo do Budapešti. Po nasazení ComfortJetů na linku Vindobona vyrazí i do Vídně a Štýrského Hradce. V běžném provozu by měly jezdit rychlostí až 200 km/h. Pořízení Vectronů umožní postupně vyřadit lokomotivy řad 151 nebo 371 a na trati z Prahy do Budapešti nahradit lokomotivy řady 380,“ vyjmenoval přínos Vectronů člen představenstva ČD a náměstek pro osobní dopravu Jiří Ješeta.

Moderní stroje v čele vlaků 
V jízdním řádu 2025 nasadí České dráhy lokomotivy Siemens Vectron na linky Ex1 Ostravan / Opavan / Silesia / Cracovia, Ex2 Valašský expres, Ex3 Metropolitan / Slovenská strela / Hungaria, Ex4 (spoje Polsko – Rakousko), Ex5 Berliner, Ex6 Západní expres, R16 Krušnohor, R18 Slovác-ký expres a na některé další spoje, například EC 241 / 240 Košičan. Vedle vnitrostátních linek zamíří české Vectrony do Berlína, Hamburku, Kielu, Flensburgu, Varšavy, Žiliny, Košic, Brati-slavy nebo do Budapešti. Během roku 2025 se provoz Vec­tronů rozšíří o linku Ex3 Vindobona do Vídně a Štýrského Hradce. Všech 49 turnusovaných Vectronů ujede denně přes 47 tisíc kilo-metrů, největší denní výkony strojů dosáhnou více než 1 400 kilometrů. Na zahraničních tratích budou stroje běžně v provozu rychlostí 200 km/h.
České dráhy nyní disponují celkem 61 lokomotivami Siemens Vectron, z toho pochází jedna pří-mo od výrobce, 10 je najatých od společnosti ELL a 50 od společnosti RSL. Deset z nich už do-pravce na základě platné leasingové smlouvy odkoupil a z toho šest již převzal do svého majetku. Převzetí dalších čtyř se uskuteční v příštích měsících. Od roku 2026 bude následovat dodávka dalších 50 strojů přímo od výrobce Siemens Mobility v provedení pro rychlost 230 km/h. České dráhy je budou provozovat s netrakčními jednotkami ComfortJet, Inter­Jet i railjet a v čele klasic-kých souprav sestavených z běžných rychlíkových vozů. 
 


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

Správa železnic odkoupila část společnosti ČD - TelematikaSpráva železnic odkoupila část společnosti ČD - Telematika

3.2.2025 - Správa železnic a dceřiná společnost Českých drah ČD - Telematika koncem prosince podepsaly smlouvu o převodu části závodu společnosti ČD – Telematika. Tento krok je součástí dlouhodobé strategie, která by měla přinést… »

Šlechtična dostane nový parní válec, vrátit by se měla už letosŠlechtična dostane nový parní válec, vrátit by se měla už letos

28.1.2025 - Vyrobili ji jen dva roky po 2. světové válce v roce 1947 v plzeňské Škodovce. Technicko-bezpečnostní zkoušku vykonala 10. prosince 1947 v České Třebové a pak se vydala sloužit do dep v Praze, Košicích, Žilině, Bohumíně, Přerově… »

Za 20 let přepravila Pendolina 20 milionů lidí Za 20 let přepravila Pendolina 20 milionů lidí

23.1.2025 - Psal se čtvrtek 23. prosince 2004, když po krátce po desáté hodině ranní na pražském Masarykově nádraží stály desítky železničních fanoušků, fotografů a zvědavců. Všichni netrpělivě čekali na příjezd jednotky Pendolino z… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika