Železničář / Hlavní zprávy / Fenomén Laminátek připomínají modely v Domě vláčků
Fenomén Laminátek připomínají modely v Domě vláčků
27.12.2016 – autor: REDAKCE
Legenda mezi elektrickými lokomotivami, Laminátka, se dočkala zvěčnění do podoby malosériového modelu.
Jedinečnou možnost pokochat se krásou těchto strojů převedených do měřítka 1:87 mají zájemci v Domě vláčků na pražských Petřinách. Vystaveny jsou v rámci cyklu „Legendy na kolejích“ na jednom z kolejišť hned tři makety Laminátek ve velikosti H0. Zpracovány jsou opravdu věrně a do všech podrobností. Každá z nich navíc nese odlišný nátěr, který charakterizuje jednotlivé etapy jejich provozního nasazení. První univerzální střídavá lokomotiva S 489.0001 podle návrhu designéra Otakara Diblíka byla dokončena na jaře 1966 a poté předána do zkušebního provozu. Ještě téhož roku byla zahájena sériová výroba. Celkem bylo v letech 1966/67 vyrobeno 110 kusů těchto nestárnoucích strojů. Jako materiál pro výrobu skříní byl použit sklolaminát, díky čemuž získala lokomotiva atraktivní design a přezdívku Laminátka. Není divu, že jsou tyto stroje i po 60 letech provozu stále populární, a to i mezi modeláři, byť k masové produkci zatím nedošlo.
Další články této rubriky
Jízdenku si lze nově uložit do elektronické peněženky
2.1.2025 - České dráhy rozšiřují nabídku služeb v oblasti online nákupu jízdních dokladů a odbavení. Nyní si cestující mohou jízdenku, kterou si pořídí v e-shopu, jednoduše uložit do mobilních aplikací Apple Wallet a Google Wallet a z… »
Boom wi-fi ve vlacích Českých drah pokračuje
27.12.2024 - České dráhy pokračují v trendu rozšiřování služeb na palubách svých vlaků. Od nového jízdního řádu v polovině prosince se opět rozšířil počet spojů, které budou nabízet palubní wi-fi síť. Výrazně si v tomto ohledu… »
Ve vlacích ČD přibude přes 400 bezbariérových spojů
20.12.2024 - Už osm z deseti spojů Českých drah je bezbariérových. Nový grafikon jich nabídne o 439 více. Drtivá většina vlaků je nízkopodlažních a výška jejich podlahy je v úrovni moderních nástupišť. Druhá generace bezbariérových… »