Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / Dvě parní lokomotivy ČD zamířily do opravy

Dvě parní lokomotivy ČD zamířily do opravy

14.9.2018 – autor: JOSEF HOLEK

ČD Muzeum v Lužné u Rakovníka se pustilo do oprav dvou parních lokomotiv. Zhruba za rok by se díky tomu měly na koleje opět vrátit stroje 434.2186 a 365.024. Kvůli nutnosti generální rekonstrukce kotlů obou strojů musel do Lužné přijet obří autojeřáb.

Dvě parní lokomotivy ČD zamířily do opravy

Do ČD Muzea v Lužné u Rakovníka v úterý 20. srpna přijel speciální těžkotonážní jeřáb. Postaral se tu o manipulaci kotlů a pojezdu lokomotiv 434.2186 a 365.024. Obě se dočkaly generální rekonstrukce a jejich hlavní konstrukční části musela specializovaná firma odvézt k opravě do Kolína a německého Meiningenu. První stroj odstavil kotelní komisař před rokem, druhá lokomotiva už na koleje nevyjela přes půl století. Do provozu by se měly vrátit zhruba za rok. Kromě toho jeřáb Liebherr snesl na koleje i starší motorovou lokomotivu BN 60, kterou Luženští přivezli z Brna.

„První akcí jeřábu byla nakládka kotle Čtyřkoláku na kamionový podvalník. Druhou pak nakládka pojezdu lokomotivy 365.024 a třetí částí bylo snesení malé posunovací motorové lokomotivy,“ vyjmenoval úkony Miloslav Kothera, ředitel Centra historických vozidel ČD v Lužné.

Opraví ji na etapy

Dvacetitunový kotel zamířil na generální opravu do kolínské firmy SEA, která se na podobné práce specializuje. Podle Kothery by měli být správkaři hotovi do půl roku. Mezitím začnou práce i na zbytku stroje. Ty už ale budou v režii zaměstnanců Českých drah a techniků, kteří se o stroj starají. „Tendr včetně vodojemu je, předpokládám, v pořádku. Nebyly s ním zatím žádné problémy,“ zmínil ředitel. „Předpokládám, že příští rok v létě by mohl Čtyřkolák opět na trať.“

A zatímco nostalgické vlaky v čele s lokomotivou 434.2186 jezdily ještě nedávno, stroj 365.024 byl naposledy ve službě před jedenapadesáti lety. Luženští z něj za pomoci jeřábu vyvázali kotel, který bude čekat na další etapy zprovoznění lokomotivy. Na kamionový podvalník tedy tentokrát putoval pojezd s rámem. Opraví jej v dílnách DB v Meiningenu. Rekonstrukce je v tomto případě rozdělena do několika etap. A podle toho, jak dopadne první, se vedení Centra historických vozidel rozhodne, jak bude postupovat dál. Pokud vše půjde bez problému, začne lokomotiva najíždět první kilometry zhruba na konci roku 2019. Národní dopravce stroj zakoupil v roce 2016 z výtopny Jaroměř.

Jako třetí se na zem z plošinového vozu snesla posunovací dieselová lokomotiva BN 60. „Chápu, že se kolegům z Brna do depa nevešla, neboť budou stavět novou halu. Zatím si ji proto necháme u sebe,“ uzavřel Miloslav Kothera.


Průměrné hodnocení (6 hlasů): 5

Další články této rubriky

Na palubách jídelních a bistrovozů ČD začalo jaroNa palubách jídelních a bistrovozů ČD začalo jaro

19.3.2024 - Přestože kalendář a rovnodennost svorně přisuzují první jarní den až 20. březnu, v jídelních a bistrovozech Českých drah rozkvetlo jarní menu již v polovině února. Naši stálí labužníci tak již jistě stihli většinu nových… »

České dráhy nasazují více než tři desítky hlídek ve středních ČecháchČeské dráhy nasazují více než tři desítky hlídek ve středních Čechách

15.3.2024 - Od začátku loňského září České dráhy společně se Středočeským krajem a hlavním městem Prahou zvyšují bezpečnostní opatření ve vlacích, zejména v ranních a večerních hodinách. Tato spolupráce zahrnuje nasazení více než… »

Muzeum v Lužné se chystá na novou sezonu Muzeum v Lužné se chystá na novou sezonu

12.3.2024 - ČD Muzeum v Lužné u Rakovníka se už připravuje na další sezonu. Pilně se pracovalo například na rozšíření muzejní drážky s rozchodem 600 mm a v plném proudu je údržba a obnova provozních historických vozidel nejen v Lužné,… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika