Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / Dvě parní lokomotivy ČD zamířily do opravy

Dvě parní lokomotivy ČD zamířily do opravy

14.9.2018 – autor: JOSEF HOLEK

ČD Muzeum v Lužné u Rakovníka se pustilo do oprav dvou parních lokomotiv. Zhruba za rok by se díky tomu měly na koleje opět vrátit stroje 434.2186 a 365.024. Kvůli nutnosti generální rekonstrukce kotlů obou strojů musel do Lužné přijet obří autojeřáb.

Dvě parní lokomotivy ČD zamířily do opravy

Do ČD Muzea v Lužné u Rakovníka v úterý 20. srpna přijel speciální těžkotonážní jeřáb. Postaral se tu o manipulaci kotlů a pojezdu lokomotiv 434.2186 a 365.024. Obě se dočkaly generální rekonstrukce a jejich hlavní konstrukční části musela specializovaná firma odvézt k opravě do Kolína a německého Meiningenu. První stroj odstavil kotelní komisař před rokem, druhá lokomotiva už na koleje nevyjela přes půl století. Do provozu by se měly vrátit zhruba za rok. Kromě toho jeřáb Liebherr snesl na koleje i starší motorovou lokomotivu BN 60, kterou Luženští přivezli z Brna.

„První akcí jeřábu byla nakládka kotle Čtyřkoláku na kamionový podvalník. Druhou pak nakládka pojezdu lokomotivy 365.024 a třetí částí bylo snesení malé posunovací motorové lokomotivy,“ vyjmenoval úkony Miloslav Kothera, ředitel Centra historických vozidel ČD v Lužné.

Opraví ji na etapy

Dvacetitunový kotel zamířil na generální opravu do kolínské firmy SEA, která se na podobné práce specializuje. Podle Kothery by měli být správkaři hotovi do půl roku. Mezitím začnou práce i na zbytku stroje. Ty už ale budou v režii zaměstnanců Českých drah a techniků, kteří se o stroj starají. „Tendr včetně vodojemu je, předpokládám, v pořádku. Nebyly s ním zatím žádné problémy,“ zmínil ředitel. „Předpokládám, že příští rok v létě by mohl Čtyřkolák opět na trať.“

A zatímco nostalgické vlaky v čele s lokomotivou 434.2186 jezdily ještě nedávno, stroj 365.024 byl naposledy ve službě před jedenapadesáti lety. Luženští z něj za pomoci jeřábu vyvázali kotel, který bude čekat na další etapy zprovoznění lokomotivy. Na kamionový podvalník tedy tentokrát putoval pojezd s rámem. Opraví jej v dílnách DB v Meiningenu. Rekonstrukce je v tomto případě rozdělena do několika etap. A podle toho, jak dopadne první, se vedení Centra historických vozidel rozhodne, jak bude postupovat dál. Pokud vše půjde bez problému, začne lokomotiva najíždět první kilometry zhruba na konci roku 2019. Národní dopravce stroj zakoupil v roce 2016 z výtopny Jaroměř.

Jako třetí se na zem z plošinového vozu snesla posunovací dieselová lokomotiva BN 60. „Chápu, že se kolegům z Brna do depa nevešla, neboť budou stavět novou halu. Zatím si ji proto necháme u sebe,“ uzavřel Miloslav Kothera.


Průměrné hodnocení (6 hlasů): 5

Další články této rubriky

Nadační fond Skupiny ČD pomůže železničářům v nouzi Nadační fond Skupiny ČD pomůže železničářům v nouzi

5.8.2020 - České dráhy a jejich největší dceřiná společnost ČD Cargo založily Nadační fond Skupiny ČD – ŽELEZNICE SRDCEM. Cílem je podporovat železničáře, kteří při výkonu svého zaměstnání utrpěli úraz nebo se nikoli vlastní… »

Posázavský pacifik oslavil 120. výročíPosázavský pacifik oslavil 120. výročí

27.7.2020 - Vyhlášená železniční trať nazývaná jako Posázavský pacifik letos oslavila 120. výročí. Dráha se stavěla a zprovozňovala po částech a jako celek byla dokončena v roce 1900. Proslavila se také díky českému trampingu, který se v… »

Rakouská Westbahn získá čtyři kolejeRakouská Westbahn získá čtyři koleje

24.7.2020 - ÖBB Infrastruktur AG pokračuje v modernizaci nejvytíženější rakouské železnice z Vídně na západ země, která je známá jako Westbahn. Cestu k jejímu rozšíření na čtyřkolejnou trať mezi Lincem a Welsem nyní otevřel Spolkový… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika