Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / Do zkušebního provozu zamířily další RegioFoxy

Do zkušebního provozu zamířily další RegioFoxy

15.10.2023

Po úspěšných testech dvojice spojených souprav se 19. září rozšířil provoz nových jednotek RegioFox na středočeských tratích z Rakovníka do Berouna a z Berouna do Prahy přes Rudnou u Prahy. Denně tak jezdí až tři lišky z pěti, které mají ČD k dispozici. Každý den najedou zhruba 1 400 kilometrů a v pracovní dny obslouží až 38 vlaků. Na zbývajících jednotkách se zacvičuje personál, provádí se provozní údržba a odstraňují nedostatky zjištěné právě při testech.

Do zkušebního provozu zamířily další RegioFoxy

„Pro zkušební provoz nyní máme pět nových jednotek RegioFox. Jedna je určená pro Pardubický kraj a další čtyři pro Středočeský kraj a Prahu. Díky většímu počtu jednotek můžeme školit další strojvedoucí a postupně budeme rozšiřovat jejich zkušební provoz na dalších spojích. Před konečným schválením a uvedením do pravidelného provozu musí ujet dohromady nejméně 50 tisíc kilometrů a alespoň jedna z nich 20 tisíc kilometrů. Více jednotek v každodenním provozu bude znamenat rychlejší splnění tohoto požadavku i schvalování jednotek do pravidelného provozu,“ řekl člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Jiří Ješeta. 
České dráhy mají nyní k dispozici pět jednotek RegioFox. Výrobce, společnost PESA, může uvést do zkušebního provozu s cestujícími na tratích Rakovník – Beroun a Beroun– Rudná u Prahy – Praha až šest jednotek. RegioFoxy slouží také k zaškolení personálu údržby v depu a strojvedoucích. Ti musejí před samostatnou službou na nových vlacích vykonat i zkoušku ze znalosti jejich obsluhy.  
České dráhy objednaly 76 nových jednotek RegioFox. Ty jsou určené pro provoz ve Středočeském kraji a v Praze, na Vysočině, v Jihočeském, Plzeňském, Pardubickém a Královéhradeckém kraji. Ještě v letošním roce by mělo být uvedeno do provozu okolo dvaceti souprav a dodávky dalších budou pokračovat v příštím roce. Nabízejí celkem 115 míst k sezení a prostory pro cestující na vozíku, dětské kočárky nebo pro přepravu jízdních kol. Jsou vybaveny evropským vlakovým zabezpečovačem ETCS a komunikačním systémem GSM-R. Od zahájení zkušebního provozu ujely jednotky skoro 21 000 kilometrů. 
 


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

Trať mezi Brnem a Zastávkou je dvoukolejná a elektrifikovaná Trať mezi Brnem a Zastávkou je dvoukolejná a elektrifikovaná

14.1.2025 - Železniční trat mezi Brnem a Zastávkou je po kompletní modernizaci dvoukolejná a elektrifikovaná. Přestavba celého přibližně dvacetikilometrového úseku, který plní významnou roli v brněnské příměstské dopravě, zároveň… »

Cestující vozí první bateriové PanteryCestující vozí první bateriové Pantery

10.1.2025 - V pravidelném provozu s cestujícími začaly od prosincové změny jízdních řádů jezdit první bateriové vlaky. Lidé se s nimi setkají na spojích jezdících na lince S8 z Veřovic na Novojičínsku přes Štramberk, Kopřivnici, Příbor… »

Tahounem zimní nabídky ČD Restaurant je kančí gulášTahounem zimní nabídky ČD Restaurant je kančí guláš

7.1.2025 - Nejstudenější období roku by mohlo svádět k lenošení, příznivcům kvalitní gastronomie na palubě restauračních vozů Českých drah ale nedá zima spočinout. Sezonní nabídka, kterou připravila společnost JLV ve spolupráci s… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika