Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / Do Vídně pojedou vlaky dvoustovkou

Do Vídně pojedou vlaky dvoustovkou

5.11.2020 – autor: PETR ŠŤÁHLAVSKÝ

Rakouské dráhy ÖBB připravují velkou modernizaci trati mezi metropolí našich jižních sousedů a moravsko--rakouskou hranicí. Po modernizované Nordbahn se v budoucnu bude jezdit až 200 km/h a cesta mezi Břeclaví a vídeňským hlavním nádražím by neměla zabrat víc než tři čtvrtě hodiny.

Do Vídně pojedou vlaky dvoustovkou

V Rakousku už začal proces posuzování vlivu na životní prostředí EIA u jižní etapy modernizace železniční tratě Vídeň – Břeclav. Jedná se o dvacet jedna kilometrů dlouhý úsek ležící mezi stanicemi Wien-Süßenbrunn a Gänsendorf. Počítá se s tím, že stavba začne v roce 2022 a hotovo má být do konce roku 2026.
Zhruba s ročním odstupem by měla pokračovat EIA a být zahájena stavba také na severním, přibližně 45 kilometrů dlouhém úseku od Gänserndorfu až na státní hranici s Českou republikou. Dokončení plánované modernizace se předpokládá až po roce 2028.

Nezapomínají na ochranu  životního prostředí
Modernizace trati předpokládá obnovu drážního tělesa a zvýšení rychlosti na 160 km/h v jižním a na 200 km/h v severním úseku železnice. Stavbaři odstraní všechny železniční přejezdy, které nahradí nadjezdy a podjezdy. Železniční stanice a zastávky – celkem 17 míst – projdou přestavbou včetně zajištění bezbariérového přístupu k vlakům. Vybudují se na nich parkoviště Park&Ride a Bike&Ride, tam, kde již existují nyní, se stávající plochy rozšíří. Cestujícím jízdu usnadní moderní informační systémy na stanicích a zastávkách.
Značná pozornost je věnována ochraně životního prostředí. Vedle množství protihlukových zdí vznikne na trati mimo jiné přechod pro divoká zvířata na migrační trase Alpy–Karpaty v oblasti Matzner Wald severně od Gänserndorfu.   
Modernizace trati umožní zvýšení rychlosti a kapacity na důležitém IV. panevropském severo-jižním koridoru a na koridoru TEN č. 22. Ty spojují Baltské a Severní moře s Jaderským mořem a s Athénami.

Z Břeclavi do Vídně za 45 minut  
Expresní vlaky na modernizovaném relativně krátkém úseku mezi Břeclaví a Vídní ušetří přibližně 10 minut. Jízdní doba se tak zkrátí na tři čtvrtě hodiny. S plánovanou modernizací dalších úseků tratí v České republice, například mezi Chocní a Ústím nad Orlicí, a v delším horizontu s výstavbou rychlých tratí mezi Prahou a Poříčany nebo mezi Brnem a Vranovicemi dojde k podstatnému zrychlení dopravy mezi Prahou a Vídní hluboko pod 4 hodiny. Modernizace umožní také posílení linek S-Bahn ve Vídni a v Dolních Rakousích.
Rakouská Nordbahn je přibližně 78 kilometrů dlouhá trať mezi vídeňskou stanicí Praterstern (dříve Nord) a hranicí mezi Rakouskem a Českou republikou.  U zastávky Wien-Süßenbrunn je odbočka, která slouží dálkovým vlakům k dosažení hlavního nádraží a nákladní vlaky se po ní dostanou na objezd Vídně. Celá trať je dvoukolejná elektrifikovaná soustavou 15 kV 16,7 Hz AC s nejvyšší rychlostí 140 km/h. Tato dráha je nejstarší v celém bývalém Rakouském císařství. Jako součást Severní dráhy císaře Ferdinanda z Vídně do Galicie, dnešního Polska, byla zprovozněna už v letech 1837 až 1839.


Průměrné hodnocení (6 hlasů): 4.33

Další články této rubriky

Na palubách jídelních a bistrovozů ČD začalo jaroNa palubách jídelních a bistrovozů ČD začalo jaro

19.3.2024 - Přestože kalendář a rovnodennost svorně přisuzují první jarní den až 20. březnu, v jídelních a bistrovozech Českých drah rozkvetlo jarní menu již v polovině února. Naši stálí labužníci tak již jistě stihli většinu nových… »

České dráhy nasazují více než tři desítky hlídek ve středních ČecháchČeské dráhy nasazují více než tři desítky hlídek ve středních Čechách

15.3.2024 - Od začátku loňského září České dráhy společně se Středočeským krajem a hlavním městem Prahou zvyšují bezpečnostní opatření ve vlacích, zejména v ranních a večerních hodinách. Tato spolupráce zahrnuje nasazení více než… »

Muzeum v Lužné se chystá na novou sezonu Muzeum v Lužné se chystá na novou sezonu

12.3.2024 - ČD Muzeum v Lužné u Rakovníka se už připravuje na další sezonu. Pilně se pracovalo například na rozšíření muzejní drážky s rozchodem 600 mm a v plném proudu je údržba a obnova provozních historických vozidel nejen v Lužné,… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika