Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / Do Vídně pojedou vlaky dvoustovkou

Do Vídně pojedou vlaky dvoustovkou

5.11.2020 – autor: PETR ŠŤÁHLAVSKÝ

Rakouské dráhy ÖBB připravují velkou modernizaci trati mezi metropolí našich jižních sousedů a moravsko--rakouskou hranicí. Po modernizované Nordbahn se v budoucnu bude jezdit až 200 km/h a cesta mezi Břeclaví a vídeňským hlavním nádražím by neměla zabrat víc než tři čtvrtě hodiny.

Do Vídně pojedou vlaky dvoustovkou

V Rakousku už začal proces posuzování vlivu na životní prostředí EIA u jižní etapy modernizace železniční tratě Vídeň – Břeclav. Jedná se o dvacet jedna kilometrů dlouhý úsek ležící mezi stanicemi Wien-Süßenbrunn a Gänsendorf. Počítá se s tím, že stavba začne v roce 2022 a hotovo má být do konce roku 2026.
Zhruba s ročním odstupem by měla pokračovat EIA a být zahájena stavba také na severním, přibližně 45 kilometrů dlouhém úseku od Gänserndorfu až na státní hranici s Českou republikou. Dokončení plánované modernizace se předpokládá až po roce 2028.

Nezapomínají na ochranu  životního prostředí
Modernizace trati předpokládá obnovu drážního tělesa a zvýšení rychlosti na 160 km/h v jižním a na 200 km/h v severním úseku železnice. Stavbaři odstraní všechny železniční přejezdy, které nahradí nadjezdy a podjezdy. Železniční stanice a zastávky – celkem 17 míst – projdou přestavbou včetně zajištění bezbariérového přístupu k vlakům. Vybudují se na nich parkoviště Park&Ride a Bike&Ride, tam, kde již existují nyní, se stávající plochy rozšíří. Cestujícím jízdu usnadní moderní informační systémy na stanicích a zastávkách.
Značná pozornost je věnována ochraně životního prostředí. Vedle množství protihlukových zdí vznikne na trati mimo jiné přechod pro divoká zvířata na migrační trase Alpy–Karpaty v oblasti Matzner Wald severně od Gänserndorfu.   
Modernizace trati umožní zvýšení rychlosti a kapacity na důležitém IV. panevropském severo-jižním koridoru a na koridoru TEN č. 22. Ty spojují Baltské a Severní moře s Jaderským mořem a s Athénami.

Z Břeclavi do Vídně za 45 minut  
Expresní vlaky na modernizovaném relativně krátkém úseku mezi Břeclaví a Vídní ušetří přibližně 10 minut. Jízdní doba se tak zkrátí na tři čtvrtě hodiny. S plánovanou modernizací dalších úseků tratí v České republice, například mezi Chocní a Ústím nad Orlicí, a v delším horizontu s výstavbou rychlých tratí mezi Prahou a Poříčany nebo mezi Brnem a Vranovicemi dojde k podstatnému zrychlení dopravy mezi Prahou a Vídní hluboko pod 4 hodiny. Modernizace umožní také posílení linek S-Bahn ve Vídni a v Dolních Rakousích.
Rakouská Nordbahn je přibližně 78 kilometrů dlouhá trať mezi vídeňskou stanicí Praterstern (dříve Nord) a hranicí mezi Rakouskem a Českou republikou.  U zastávky Wien-Süßenbrunn je odbočka, která slouží dálkovým vlakům k dosažení hlavního nádraží a nákladní vlaky se po ní dostanou na objezd Vídně. Celá trať je dvoukolejná elektrifikovaná soustavou 15 kV 16,7 Hz AC s nejvyšší rychlostí 140 km/h. Tato dráha je nejstarší v celém bývalém Rakouském císařství. Jako součást Severní dráhy císaře Ferdinanda z Vídně do Galicie, dnešního Polska, byla zprovozněna už v letech 1837 až 1839.


Průměrné hodnocení (5 hlasů): 4.2

Další články této rubriky

Rekonstrukci okruhu urychlil speciální strojRekonstrukci okruhu urychlil speciální stroj

30.11.2020 - Zákazníkům Výzkumného Ústavu Železničního bude od poloviny listopadu opět sloužit malý okruh Zkušebního centra VUZ Velim. Zavřený byl kvůli generální rekonstrukci dvou třetin své délky. Na zakázce se podílel i bezmála… »

Ergonomie: Neviditelný průvodce pohodlným cestovánímErgonomie: Neviditelný průvodce pohodlným cestováním

27.11.2020 - K nástupišti přijede vlak, nastoupíte, pohodlně se usadíte, uspořádáte si stoleček a područky, rozsvítíte čtecí lampičku, opřete nohy o podnožky a čekáte, až se vlak rozjede. Aby tohle bylo možné, musel někdo vůz vyrobit a na… »

ČD nepodceňují očistu interiéru vozůČD nepodceňují očistu interiéru vozů

26.11.2020 - V souvislosti s aktuální epidemiologickou situací České dráhy přijaly řadu opatření, jejichž cílem je zabránit šíření onemocnění COVID-19. Dopravce intenzivně čistí a dezinfikuje všechny vlaky, cestující zároveň žádá o… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika