Železničář / Hlavní zprávy / Do Třebíče se zatím rychleji jezdit nebude
Do Třebíče se zatím rychleji jezdit nebude
4.8.2017 – autor: MARTIN HARÁK
Na jednokolejné trati mezi Brnem a Třebíčí skončila v závěru června rok trvající výluka, kvůli které museli cestující přestupovat na náhradní autobusovou dopravu. I přes opětovné zprovoznění trati zde ale pokračují dokončovací práce, jež mohou firmy provádět i za provozu.

Teprve po kompletním dokončení by měla být ve vybraných úsecích zvýšena traťová rychlost. Vysokých časových úspor v rozpětí jedenáct až pětadvacet minut se však cestující zatím nedočkají. V běžném provozu jsou vlaky Českých drah omezeny křižováním, a tak lze jako maximum možného očekávat na této trati od jízdního řádu 2018 zkrácení cestovních dob rychlíků asi o sedm minut a u osobních vlaků zpravidla o šest minut. Cestující mohou ale již dnes na revitalizovaném úseku mezi Krahulovem a Zastávkou u Brna využít nových nástupišť ve Vysokých Popovicích, Vladislavi zastávce a také v Třebíči-Borovině. Na třebíčském nádraží navíc vzniklo ostrovní nástupiště, kde byly, byť s několikaměsíčním zpožděním, zprovozněny také výtahy z nově vybudovaného podchodu.
Další články této rubriky
Bateriové vlaky najíždějí první kilometry
14.2.2025 - Sever Moravy se stal prvním regionem u nás, kde začaly jezdit jednotky s tímto alternativním pohonem. Pozitivně je hodnotí jak cestující, tak objednatel, kterým je Moravskoslezský kraj. Díky pohodlnému cestování bez přestupů přibyli… »
Přesnost vlaků se loni zlepšila, na čas jich jelo přes dva miliony
10.2.2025 - Přesnost vlaků loni mírně vzrostla. Na čas podle obvyklých evropských měřítek jelo 87,6 % spojů Českých drah. Šlo celkem o 2 154 326 spojů z více než 2,4 milionu sledovaných. Statistika přesnosti vlaků Českých drah nepočítá… »
Rok 2024 ve znamení rekordních modernizací
7.2.2025 - ČD v uplynulém roce uvedly do provozu celkem 144 nových jednotek a lokomotiv za téměř 19 miliard korun. Z hlediska modernizace vozidlového parku se jednalo o rekordní rok. Rychlé tempo obměny vlaků a zlepšování služeb na jejich… »