Železničář / Hlavní zprávy / Do Třebíče se zatím rychleji jezdit nebude
Do Třebíče se zatím rychleji jezdit nebude
4.8.2017 – autor: MARTIN HARÁK
Na jednokolejné trati mezi Brnem a Třebíčí skončila v závěru června rok trvající výluka, kvůli které museli cestující přestupovat na náhradní autobusovou dopravu. I přes opětovné zprovoznění trati zde ale pokračují dokončovací práce, jež mohou firmy provádět i za provozu.

Teprve po kompletním dokončení by měla být ve vybraných úsecích zvýšena traťová rychlost. Vysokých časových úspor v rozpětí jedenáct až pětadvacet minut se však cestující zatím nedočkají. V běžném provozu jsou vlaky Českých drah omezeny křižováním, a tak lze jako maximum možného očekávat na této trati od jízdního řádu 2018 zkrácení cestovních dob rychlíků asi o sedm minut a u osobních vlaků zpravidla o šest minut. Cestující mohou ale již dnes na revitalizovaném úseku mezi Krahulovem a Zastávkou u Brna využít nových nástupišť ve Vysokých Popovicích, Vladislavi zastávce a také v Třebíči-Borovině. Na třebíčském nádraží navíc vzniklo ostrovní nástupiště, kde byly, byť s několikaměsíčním zpožděním, zprovozněny také výtahy z nově vybudovaného podchodu.
Další články této rubriky
Flotila Lišek na Plzeňsku je kompletní
11.3.2025 - Dodávka moderních motorových jednotek RegioFox do Plzeňského kraje byla úspěšně završena. České dráhy začátkem února převzaly poslední dva kusy z dodávky celkem 10 nových vlaků od polského výrobce PESA Bydgoszcz. Jednotky… »
České dráhy loni přepravily o 3 % cestujících více
7.3.2025 - Vlaky Českých drah v roce 2024 přepravily téměř 169 milionů cestujících, kteří v nich ujeli celkem 8,28 miliardy kilometrů. To je meziročně o tři procenta více. Počet přepravených zákazníků vzrostl na vnitrostátních a… »
Pod hlavním nádražím vyroste nová dvoupatrová stanice
3.3.2025 - V Praze by v budoucnu měla přímo pod stávajícím hlavním nádražím vzniknout nová dvoupatrová železniční stanice. Další čtyři podzemní zastávky vyrostou na nedalekém Václavském náměstí, Karlově náměstí, v Karlíně a na… »