Železničář / Hlavní zprávy / Do Pardubického kraje zamíří osm nových jednotek
Do Pardubického kraje zamíří osm nových jednotek
12.6.2023
Cestující v Pardubickém kraji se dočkají nových elektrických jednotek. Ty v regionu začnou jezdit od prosince 2025 a objeví se na trati Kolín – Pardubice – Choceň – Česká Třebová. České dráhy je pořídí v rámci uzavřené smlouvy s Pardubickým krajem. Půjde o osm bezbariérových vlaků, které budou vybaveny klimatizací, wi-fi nebo zásuvkami 230 V a USB.
České dráhy zakoupí pro Pardubický kraj osm nových elektrických jednotek. Prvně by se v regionu měly objevit na konci roku 2025. „Zvolené řešení nabídne obyvatelům tohoto kraje revoluční změnu ve veřejné dopravě. Již třicet let staré vagony nahradí úplně nové elektrické jednotky. Všechny vozy v nich budou pochopitelně nízkopodlažní, bezbariérové a klimatizované. Díky tomu vytvoříme podmínky pro pohodlné cestování všem lidem se sníženou schopností pohybu a orientace, ať jsou to osoby na vozíku, rodiče s malými dětmi v kočárku, senioři nebo lidé, kteří mají dočasně sníženou mobilitu třeba kvůli léčení úrazu. Při cestě do zaměstnání nebo do školy bude možné využít snadný přístup k internetu přes palubní wi-fi síť nebo si dobít mobilní telefon, tablet či notebook,“ zdůraznil pozitiva člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Jiří Ješeta.
Nové elektrické jednotky budou moderní, klimatizované, nízkopodlažní, s 1. a 2. vozovou třídou a s kapacitou minimálně 140 míst k sezení. Vlaky budou určené pro obě hlavní trakční soustavy v České republice (3 kV DC a 25 kV / 50 Hz AC). Ve vlaku budou k dispozici také zásuvky na dobíjení baterií elektrických invalidních vozíků nebo elektrokol. Samozřejmostí je prostor pro umístění kočárků nebo jízdních kol a moderní audiovizuální informační systém. Jednotky budou vybaveny nejmodernějším evropským vlakovým zabezpečovačem ETCS a komunikačním systémem GSM-R, které zajistí vysokou bezpečnost provozu.
Přijedou i RegioFoxy
V Pardubickém kraji to však nebudou jediné nové vlaky Českých drah. V současnosti se vyrábí pro region sedm moderních motorových jednotek RegioFox, které nabídnou cestujícím podobný komfort jako nové elektrické vlaky.
České dráhy plánují v rámci Strategie 2030 investovat do obnovy vlaků do roku 2030 až 100 miliard korun. V současné době mají objednáno 110 elektrických jednotek RegioPanter, 76 motorových jednotek RegioFox, 20 devítivozových expresních souprav ComfortJet a 50 elektrických lokomotiv Siemens Vectron pro rychlost 230km/h. Vypsány byly také soutěže na dodávku 15 jednotek napájených z trakčního vedení a baterií pro Moravskoslezský kraj, 90 elektrických jednotek pro pražskou aglomeraci a 60 jednotek pro vnitrostátní rychlíkové linky konstruovaných na rychlost až 200 km/h.
Další články této rubriky
Trať mezi Brnem a Zastávkou je dvoukolejná a elektrifikovaná
14.1.2025 - Železniční trat mezi Brnem a Zastávkou je po kompletní modernizaci dvoukolejná a elektrifikovaná. Přestavba celého přibližně dvacetikilometrového úseku, který plní významnou roli v brněnské příměstské dopravě, zároveň… »
Cestující vozí první bateriové Pantery
10.1.2025 - V pravidelném provozu s cestujícími začaly od prosincové změny jízdních řádů jezdit první bateriové vlaky. Lidé se s nimi setkají na spojích jezdících na lince S8 z Veřovic na Novojičínsku přes Štramberk, Kopřivnici, Příbor… »
Tahounem zimní nabídky ČD Restaurant je kančí guláš
7.1.2025 - Nejstudenější období roku by mohlo svádět k lenošení, příznivcům kvalitní gastronomie na palubě restauračních vozů Českých drah ale nedá zima spočinout. Sezonní nabídka, kterou připravila společnost JLV ve spolupráci s… »