Železničář / Hlavní zprávy / Do Berlína Národním vlakem
Do Berlína Národním vlakem
9.10.2014 – autor: Martin Navrátil
Skoro třináct desítek českých návštěvníků berlínského veletrhu železniční techniky InnoTrans využilo možnosti svezení Národním vlakem Českých drah. Mezi nimi se nacházel i generální ředitel Daniel Kurucz a rovněž dva výherci soutěže, kterou vyhlásil časopis Železničář. Zvláštní souprava zastavovala na našem území pouze v Ústí nad Labem. V berlínské stanici Grunewald se ocitla doslova v obležení fotografů. Není se co divit, vždyť pestré národní barvy lokomotivy s logy organizátorů představovaly pro drážní fanoušky lákavou atrakci.
Národní vlak Českých drah (coby společný projekt ČD, SŽDC a ACRI) vypravený u příležitosti mezinárodního dopravního veletrhu InnoTrans tvořily vedle dvou vozů Bdmpee také dva restaurační vozy WRmz a dva konferenční vozy. Duchovními rodiči vlaku byli Marie Vopálenská (ředitelka ACRI) a Daniel Kurucz. Z pražského hlavního nádraží vyjel v pondělí 22. září po 9. hodině pod číslem 11072. Cestu až na berlínské hlavní nádraží bez přepřahu umožnila dvousystémová lokomotiva 371.201 oděná speciálně pro tuto příležitost do českých národních barev.
O dobrou náladu se staraly hostesky i americká ruleta
Téměř šest hodin na palubě diskutovali odborníci z řad členů ACRI (výrobci, opravci, subdodavatelé), zástupci ČD, SŽDC, ministerstva dopravy, objednatelů, ale i politické reprezentace. Aby cesta hezky ubíhala, o cestující se svědomitě staral zkušený tým marketérů, stevardek a hostesek. Jednotlivé vozy byly pro snazší orientaci pojmenovány – jména jim propůjčily osobnosti železničních dějin pánové Křižík, Kryšpín a Perner – naopak oba barové vozy lákaly na dobrou krmi křestními jmény národní kuchařky M. D. Rettigové.
První konferenční vůz se proměnil v pojízdné kasino. Hrálo se samozřejmě nikoli o peníze, ale o palubní měnu. Hlavně pro sportovní nadšence byla přichystána sázková hra o věcné ceny na tipování výsledku. Zvoleny byly asijské zápasy, které začaly a byly dohrány paralelně s jízdou vlaku, aby výsledky byly hned známy. Herní prostředí bylo příjemným odreagováním od pracovních záležitostí, i když skoro každý cestující diskutoval o očekávaných exponátech veletrhu, zejména těch z České republiky.
Dobrý marketingový nápad
Zpáteční cestu Národního vlaku bohužel poznamenala mimořádná událost – sebevražda mladé dívky právě u Děčína a s ní spojené zpoždění. Navzdory této nezaviněné skvrně na kráse byla většina ohlasů veskrze pozitivních. „Považuji nátěr v národních barvách za výborný marketingový nápad a doufám, že mašinka bude zařazena do turnusu vozícího CNL vlaky do Lipska a Berlína. Tato propagace domoviny mi přijde lepší než nepromyšlená nic neříkající Země příběhů, kterou cizinci nemají šanci pochopit,“ vyznal se jeden z diskutujících na webu K-REPORT. „Touto jízdou byla založena nová tradice, veletrh pro české účastníky dostal nový rozměr a prostředí ve vlaku nabídlo dostatečný prostor pro setkání takového počtu odborníků. Ostatně všichni cestující už se těší na InnoTrans 2016,“ dodal ředitel Odboru obchodu osobní dopravy Jiří Ješeta.
Fotogalerie
Další články této rubriky
Správa železnic odkoupila část společnosti ČD - Telematika
3.2.2025 - Správa železnic a dceřiná společnost Českých drah ČD - Telematika koncem prosince podepsaly smlouvu o převodu části závodu společnosti ČD – Telematika. Tento krok je součástí dlouhodobé strategie, která by měla přinést… »
Šlechtična dostane nový parní válec, vrátit by se měla už letos
28.1.2025 - Vyrobili ji jen dva roky po 2. světové válce v roce 1947 v plzeňské Škodovce. Technicko-bezpečnostní zkoušku vykonala 10. prosince 1947 v České Třebové a pak se vydala sloužit do dep v Praze, Košicích, Žilině, Bohumíně, Přerově… »
Za 20 let přepravila Pendolina 20 milionů lidí
23.1.2025 - Psal se čtvrtek 23. prosince 2004, když po krátce po desáté hodině ranní na pražském Masarykově nádraží stály desítky železničních fanoušků, fotografů a zvědavců. Všichni netrpělivě čekali na příjezd jednotky Pendolino z… »