Železničář / Hlavní zprávy / Dispečeři Českých drah v Praze v novém
Dispečeři Českých drah v Praze v novém
28.12.2016 – autor: MARTIN HARÁK
Regionální dispečink osobní dopravy Praha a současně celostátní síťový dispečink Českých drah změnily své působiště. Přestože jde o přesun pracovišť v rámci jedné budovy v Křižíkově ulici, v sousedství autobusového nádraží Praha Florenc, jde o změnu podstatnou.

Obě pracoviště, jak regionálních, tak i síťových dispečerů se nyní nachází v těsné blízkosti vedle sebe, a ne již tři patra od sebe. Dispečinky mají společné zázemí a prostory, kde nově dispečeři pracují, prošly významnou rekonstrukcí. Při ní došlo na bourání stěn, úpravu elektroinstalace, nově byly položeny počítačové a telefonní sítě. Nová je také podlaha. Všechno proto, aby místnosti co nejlépe odpovídaly práci dispečerů osobní dopravy. Veškeré práce se musely rozdělit na dvě etapy a trvaly dva a půl měsíce. Po úpravě prostor a přípravě vybavení, na kterém se podíleli i sami dispečeři, následovalo stěhování. To bylo pro všechny poměrně náročné, protože se uskutečnilo za provozu, tedy i během nastalých mimořádností, za což celému týmu dispečerů patří velký dík.
Další články této rubriky
Bateriové vlaky najíždějí první kilometry
14.2.2025 - Sever Moravy se stal prvním regionem u nás, kde začaly jezdit jednotky s tímto alternativním pohonem. Pozitivně je hodnotí jak cestující, tak objednatel, kterým je Moravskoslezský kraj. Díky pohodlnému cestování bez přestupů přibyli… »
Přesnost vlaků se loni zlepšila, na čas jich jelo přes dva miliony
10.2.2025 - Přesnost vlaků loni mírně vzrostla. Na čas podle obvyklých evropských měřítek jelo 87,6 % spojů Českých drah. Šlo celkem o 2 154 326 spojů z více než 2,4 milionu sledovaných. Statistika přesnosti vlaků Českých drah nepočítá… »
Rok 2024 ve znamení rekordních modernizací
7.2.2025 - ČD v uplynulém roce uvedly do provozu celkem 144 nových jednotek a lokomotiv za téměř 19 miliard korun. Z hlediska modernizace vozidlového parku se jednalo o rekordní rok. Rychlé tempo obměny vlaků a zlepšování služeb na jejich… »