Železničář / Hlavní zprávy / DB postaví v Norimberku centrum údržby ICE
DB postaví v Norimberku centrum údržby ICE
4.12.2020 – autor: JOSEF HOLEK
Na bezmála jedenáct miliard korun vyjde nová opravárenská hala Deutsche Bahn (DB) v Norimberku. Šest kolejí bude sloužit především k údržbě rychlovlaků ICE. Uplatnění tu nově najde 450 techniků. DB plánuje zprovoznění v roce 2028. Provoz budovy bude navíc naprosto ekologický, respektive stoprocentně uhlíkově neutrální.
Deutsche Bahn staví v bavorském Norimberku novou halu pro údržbu rychlovlaků ICE. Investuje do ní přibližně 400 milionů eur, tedy cca jedenáct miliard korun. V moderním, bezmála půlkilometrovém areálu bude moci být servisováno pětadvacet souprav denně na šesti kolejích.
„Norimberk je ústředním uzlem v naší síti, a proto je ideálním místem pro náš nový závod. Vytváříme zde 450 atraktivních pracovních míst a místní společnosti se mohou účastnit výběrových řízení na stavbu závodu. Posilujeme tak ekonomickou sílu celého regionu,“ uvedl Ronald Pofalla, člen představenstva DB Infrastructure, správce německé železniční infrastruktury.
Rekordní investice i do vlaků
Člen představenstva DB pro osobní dopravu Berthold Huber při slavnostním zahájení stavby na začátku října uvedl, že výkonná železnice je základním předpokladem úspěšného přechodu k mobilitě, a připomněl, že jen do rozšíření a modernizace vozidel Deutsche Bahn pro dálkovou dopravu do roku 2026 investuje 8,5 miliardy eur, tedy více než čtvrt bilionu korun. Firma pořídí například 167 nových jednotek ICE 3 a ICE 4.
Společnost Deutsche Bahn se zavázala k tomu, že nové zařízení se má provozovat bez zatížení životního prostředí uhlíkovou stopou. To v praxi znamená, že fotovoltaika bude vyrábět elektřinu pro provoz i pro zajištění teplé vody. Speciálně izolovaný plášť budovy navíc zajistí nízkou spotřebu energie. Bavorská ministryně dopravy Kerstin Schreyer upřesnila, že nový závod pro ICE zabezpečí ekologickou mobilitu a další pracovní místa.
Místo se stále hledá
Kde přesně nová hala vyroste, závisí na rozhodnutí úřadů a příslušných schvalovacích orgánů. Verdikt by měl padnout pravděpodobně v následujících měsících. Do celého procesu a plánování rovněž významně promluví připomínky a námitky obyvatel a ekologických sdružení. V současné době se nejvíce hovoří o místě nedaleko stávajících tratí ICE ve čtvrti Fischbach v Norimberku. Ustoupit plánované výstavbě by v tomto případě muselo asi 40 hektarů lesa. Bavorská vláda se rozhodla ve prospěch nového projektu nabídnout celkem 300 hektarů hospodářského lesa. Ten by pak podle ministryně Schreyer mohl být znovu vysazen jako přírodní les, a vykompenzovat tak vykácenou plochu.
Kromě areálů v Kolíně-Nippes a Cottbusu se Norimberk po uvedení do provozu stane jedním z nejmodernějších správkárenských závodů v evropském železničním sektoru. Nezbytné schvalovací procesy začnou brzy a očekávají se bouřlivé diskuze s úřady, sdruženími a obyvateli města. A to především kvůli nezbytnému kácení stromů.
Již nyní v Norimberku fungují tři areály DB, přičemž v regionu společnost zaměstnává více než pět tisíc lidí. Čtvrtým závodem v tomto městě si DB ještě více upevní svou funkci důležitého železničního místa a centrálního železničního uzlu.
Další články této rubriky
ČD začaly stavět novou opravárenskou halu v Havlíčkově Brodě
21.11.2024 - Zaměstnanci Střediska údržby Havlíčkův Brod se brzy dočkají lepšího zázemí pro servis regionálních vlaků RegioPanter a RegioFox. V areálu tamního depa začala stavba nové opravárenské haly za více než 235 milionů korun bez… »
Invaze Panterů druhé generace vrcholí
14.11.2024 - České dráhy převzaly od výrobce Škoda Group padesátou třívozovou elektrickou jednotku RegioPanter řady 640.2. Vlak s číslem 640.256 zamířil do Zlínského kraje. Stejný typ RegioPanterů již úspěšně brázdí tratě v Olomouckém,… »
Pantery už jezdí na celé lince S4/U4
8.11.2024 - České dráhy nedávno zahájily provoz elektrických jednotek RegioPanter řady 640.2 na celé lince S4 / U4 z Prahy až do Ústí nad Labem. Dosud se s nimi cestující svezli pouze na trase Praha – Kralupy nad Vltavou. Díky moderním vlakům… »