Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / Další posila lokomotivního parku ČD Cargo

Další posila lokomotivního parku ČD Cargo

1.4.2021 – autor: MICHAL ROH Foto: ARCHIV ČD CARGO

ohledem na rostoucí objem přeprav v zahraničí potřebuje ČD Cargo pro jejich plné pokrytí stále více interoperabilních lokomotiv. Jejich flotilu dnes tvoří 12 lokomotiv řady 383 Vectron, kterou v lednu letošního roku doplnilo sedm najatých strojů řady 193. Ty alespoň částečně nahrazují lokomotivy řady 388 TRAXX, které měly být v pravidelném provozu již v loňském roce, ale jejichž schvalovací proces bohužel stále není ukončen.

Další posila lokomotivního parku ČD Cargo

„Rád bych čtenáře Železničáře ujistil, že neměníme naši strategii a prioritou je vlastní vozidlový park, nikoliv nájmy nových lokomotiv, a toto je pouze dočasné řešení,“ komentoval nájem lokomotiv předseda představenstva ČD Cargo Tomáš Tóth. „Najaté lokomotivy jsou určené především pro pokrytí zahraničních výkonů. A není jich málo. Zahraniční pobočky dceřinky přepravily v loňském roce po zahraničních kolejích přibližně 4,5 milionu tun zboží. Jedná se jak o exporty nebo importy zboží z/do České republiky, ale stále rostoucí podíl mají přepravy realizované pouze v zahraničí, například mezi Rakouskem a Německem,“ doplnil.  
Výběrové řízení na nájem sedmi lokomotiv vyhlásilo ČD Cargo v závěru loňského roku. Samotná soutěž se uskutečnila online formou 1. prosince 2020. Požadovány byly výhradně lokomotivy typu Vectron MS, pro jednotnost se stávajícím parkem – tedy například s ohledem na již proškolený personál. Důležitý byl i požadavek na rychlost dodání nejpozději do 15. února 2021. Nájemní smlouvy byly nakonec uzavřeny se třemi subjekty na dobu jednoho roku s tím, že ČD Cargo může uplatnit opci na jejich prodloužení. S ohledem na poměrně krátkou dobu nájmu sice lokomotivy nejsou opatřeny reklamním celopolepem, ale myslíme si, že i tak železničním fotografům udělají radost.

Bílé i s polepem nadačního fondu
A o které lokomotivy se jedná? Od pronajímatele Alpha Trains Belgium máme k dispozici pět lokomotiv. Konkrétně jde o stroje 193.584 – 588, vyrobené a dodané zhruba v polovině roku 2020, které zatím ještě nebyly provozovány u žádného nájemce. Lokomotivy 584, 585 a 586 jsou bílé a opatřili jsme je pouze logy naší společnosti. Lokomotivy 587 a 588 dorazily v barvách leasingové firmy a jejich barevné schéma jsme částečně upravili černým polepem s našimi logy.
Pronajímatel European Locomotive Leasing Germany nám poskytl lokomotivu 193.724. Tento stroj v minulosti využíval dopravce RegioJet a v loňském roce jsme se s ním kromě rychlíků mohli setkat i v čele nákladních vlaků se dřevem dalších dopravců. „Sedmsetčtyřiadvacítku“ jsme opatřili polepem upozorňujícím na činnost Nadačního fondu skupiny ČD – ŽELEZNICE SRDCEM. I s posledním najatým Vectronem 193.627 jsme se dříve na našich tratích mohli setkat v čele rychlíků dopravce RegioJet. Tento stroj, najatý od společnosti Mitsui Rail Capital Europe, byl opatřen symboly společnosti Raillogix, která jsou pouze zakrytá našimi logy. Po dohodě s pronajímatelem totiž v průběhu doby nájmu dojde k výměně za nově vyrobenou lokomotivu.
Většinu času tráví lokomotivy v zahraničí, ale setkat se s nimi lze i na vnitrostátních výkonech, respektive na výkonech navazujících na přepravy v Rakousku a v Německu.


Průměrné hodnocení (3 hlasů): 4.67

Další články této rubriky

 Flotilu Vectronů ČD posílilo dalších šest strojů Flotilu Vectronů ČD posílilo dalších šest strojů

4.5.2021 - České dráhy převzaly v březnu od společnosti Rolling Stock Lease do nájmu všech šest vícesystémových elektrických lokomotiv Siemens Vectron. Dopravce tím rozšířil flotilu těchto strojů ze stávajících jedenácti na sedmnáct… »

 Pendolina si dopřávají velkou údržbu Pendolina si dopřávají velkou údržbu

3.5.2021 - Za běžného provozu patří jednotky řady 680 Pendolino k nejvytíženějším vlakům Českých drah. Šest ze sedmi souprav je obvykle nasazeno každý den a denní průměrný běh dosahuje přes 1 100 km. Teď jsou však kvůli snížené… »

Rok železnice připomene zvláštní vlak Rok železnice připomene zvláštní vlak

30.4.2021 - Letošní rok je pro železničáře zcela mimořádný. Začal Evropský rok železnice – událost, která zde doposud nebyla a v následujících desetiletích nepochybně hned tak nebude. Poprvé v historii Evropské unie je takto vyznamenán… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika