Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / Cílem je zkrácení jízdní doby mezi Prahou a Mnichovem

Cílem je zkrácení jízdní doby mezi Prahou a Mnichovem

7.11.2016 – autor: JOSEF HOLEK

Plzeň minulý pátek hostila další z řady jednání o zlepšení kvality železničního spojení mezi Prahou a německým Mnichovem. Po schůzkách v Bruselu, Mnichově, Praze a Berlíně se i v západočeské metropoli na pozvání předsedy představenstva a generálního ředitele Českých drah Pavla Krtka sešli zástupci Ministerstev dopravy ČR a Bavorska, Správy železniční dopravní cesty (SŽDC), DB Netz, Plzeňského kraje a Bavorské hospodářské komory.

Schůzka o spojení Prahy s Mnichovem: cílem je zkrácení jízdní doby

Účastníky setkání přivítal Pavel Krtek, který krátce představil národního dopravce a zdůraznil zájem na konkurenceschopné přeshraniční dopravě na zmíněné trase. "Především chceme lépe koordinovat své plány v oblasti mezinárodní dopravy a společně tlačit na politiky, aby smysluplnému budování železniční sítě v Evropě věnovali pozornost a podporu, zejména pak vytvářením příslušného právního rámce. Jak jsem již řekl, pro České dráhy je důležité spojení východ – západ, jehož jsme logickou součástí,“ zmínil Krtek. Proto ČD spolu s německými kolegy usilují o modernizaci infrastruktury, kde je kvůli stavu trati vlaková doprava nekonkurenceschopná. „Kdyby se podařilo zkrátit jízdní dobu ze současných šesti na čtyři a půl hodiny, řada lidí by dala přednost vlaku před auty i letadly. Trať je ale na mnoha úsecích jednokolejná, a dokonce není ani celá elektrifikovaná. To je kupříkladu jedna z cest konkrétní mezinárodní spolupráce,“ doplnil s tím, že Roman Štěrba, člen představenstva ČD, zrekapituloval dosavadní schůzky, prezentoval německé straně Memorandum ČD, ČD Cargo a SŽDC o společném zájmu na zlepšení železniční dopravní cesty a uvedl kontext dopravní politiky Evropské komise.

Svůj zájem na zkvalitnění trasy a rozšíření nákladní dopravy na železnici má i Plzeňský kraj, za který na schůzce hovořil Pavel Čížek.

Německá strana informovala o postupu schvalování projektů do Spolkového plánu dopravních cest, který je rozhodující pro zajištění financování investičního rozvoje v klíčovém úseku Furth im Wald - Schwandorf. Úseky Schwandorf - Mnichov budou modernizovány v rámci staveb na německém tzv. Východním koridoru Sever - Jih.

Všichni zúčastnění vyslovili zájem na dosažení požadovaného stavu, kdy zlepšením tratí dojde ke snížení jízdní doby z dnešních 6 hodin na 4,5 hodiny.


Průměrné hodnocení (15 hlasů): 4.27

Další články této rubriky

Z Plzně do Furth im Waldu se jezdí už 160 letZ Plzně do Furth im Waldu se jezdí už 160 let

7.12.2021 - Dnes už tuto trať bereme jako samozřejmost a nad spojením někdejšího královského města Plzeň s bavorským pomezím se pozastaví jen málokdo. Přesto její vznik nebyl vůbec jednoduchý. Od chvíle, kdy byla Plzeň spojena se světem… »

Švýcaři investují miliardy do dalších jednotek FlirtŠvýcaři investují miliardy do dalších jednotek Flirt

6.12.2021 - Švýcarské spolkové dráhy SBB se rozhodly výrazně omladit svůj vozidlový park. V následujících letech se společně se svými dceřinkami Thurbo a RegionAlps zaměří na regionální dopravu, pro niž pořídí 286 nových… »

Slovenský dopravce ZSSK nasazuje nové restaurační vagony Slovenský dopravce ZSSK nasazuje nové restaurační vagony

3.12.2021 - Železničná spoločnosť Slovenska (ZSSK) začíná postupně zařazovat do svých rychlíků R 6xx Tatran šestici rekonstruovaných restauračních vozů řady WRmz. Ty cestujícím nabídnou vysoký standard cestování nejen díky komfortnímu… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika