Železničář / Hlavní zprávy / Cílem je zkrácení jízdní doby mezi Prahou a Mnichovem
Cílem je zkrácení jízdní doby mezi Prahou a Mnichovem
7.11.2016 – autor: JOSEF HOLEK
Plzeň minulý pátek hostila další z řady jednání o zlepšení kvality železničního spojení mezi Prahou a německým Mnichovem. Po schůzkách v Bruselu, Mnichově, Praze a Berlíně se i v západočeské metropoli na pozvání předsedy představenstva a generálního ředitele Českých drah Pavla Krtka sešli zástupci Ministerstev dopravy ČR a Bavorska, Správy železniční dopravní cesty (SŽDC), DB Netz, Plzeňského kraje a Bavorské hospodářské komory.
Účastníky setkání přivítal Pavel Krtek, který krátce představil národního dopravce a zdůraznil zájem na konkurenceschopné přeshraniční dopravě na zmíněné trase. "Především chceme lépe koordinovat své plány v oblasti mezinárodní dopravy a společně tlačit na politiky, aby smysluplnému budování železniční sítě v Evropě věnovali pozornost a podporu, zejména pak vytvářením příslušného právního rámce. Jak jsem již řekl, pro České dráhy je důležité spojení východ – západ, jehož jsme logickou součástí,“ zmínil Krtek. Proto ČD spolu s německými kolegy usilují o modernizaci infrastruktury, kde je kvůli stavu trati vlaková doprava nekonkurenceschopná. „Kdyby se podařilo zkrátit jízdní dobu ze současných šesti na čtyři a půl hodiny, řada lidí by dala přednost vlaku před auty i letadly. Trať je ale na mnoha úsecích jednokolejná, a dokonce není ani celá elektrifikovaná. To je kupříkladu jedna z cest konkrétní mezinárodní spolupráce,“ doplnil s tím, že Roman Štěrba, člen představenstva ČD, zrekapituloval dosavadní schůzky, prezentoval německé straně Memorandum ČD, ČD Cargo a SŽDC o společném zájmu na zlepšení železniční dopravní cesty a uvedl kontext dopravní politiky Evropské komise.
Svůj zájem na zkvalitnění trasy a rozšíření nákladní dopravy na železnici má i Plzeňský kraj, za který na schůzce hovořil Pavel Čížek.
Německá strana informovala o postupu schvalování projektů do Spolkového plánu dopravních cest, který je rozhodující pro zajištění financování investičního rozvoje v klíčovém úseku Furth im Wald - Schwandorf. Úseky Schwandorf - Mnichov budou modernizovány v rámci staveb na německém tzv. Východním koridoru Sever - Jih.
Všichni zúčastnění vyslovili zájem na dosažení požadovaného stavu, kdy zlepšením tratí dojde ke snížení jízdní doby z dnešních 6 hodin na 4,5 hodiny.
Další články této rubriky
ČD začaly stavět novou opravárenskou halu v Havlíčkově Brodě
21.11.2024 - Zaměstnanci Střediska údržby Havlíčkův Brod se brzy dočkají lepšího zázemí pro servis regionálních vlaků RegioPanter a RegioFox. V areálu tamního depa začala stavba nové opravárenské haly za více než 235 milionů korun bez… »
Invaze Panterů druhé generace vrcholí
14.11.2024 - České dráhy převzaly od výrobce Škoda Group padesátou třívozovou elektrickou jednotku RegioPanter řady 640.2. Vlak s číslem 640.256 zamířil do Zlínského kraje. Stejný typ RegioPanterů již úspěšně brázdí tratě v Olomouckém,… »
Pantery už jezdí na celé lince S4/U4
8.11.2024 - České dráhy nedávno zahájily provoz elektrických jednotek RegioPanter řady 640.2 na celé lince S4 / U4 z Prahy až do Ústí nad Labem. Dosud se s nimi cestující svezli pouze na trase Praha – Kralupy nad Vltavou. Díky moderním vlakům… »