Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / Cílem je zkrácení jízdní doby mezi Prahou a Mnichovem

Cílem je zkrácení jízdní doby mezi Prahou a Mnichovem

7.11.2016 – autor: JOSEF HOLEK

Plzeň minulý pátek hostila další z řady jednání o zlepšení kvality železničního spojení mezi Prahou a německým Mnichovem. Po schůzkách v Bruselu, Mnichově, Praze a Berlíně se i v západočeské metropoli na pozvání předsedy představenstva a generálního ředitele Českých drah Pavla Krtka sešli zástupci Ministerstev dopravy ČR a Bavorska, Správy železniční dopravní cesty (SŽDC), DB Netz, Plzeňského kraje a Bavorské hospodářské komory.

Schůzka o spojení Prahy s Mnichovem: cílem je zkrácení jízdní doby

Účastníky setkání přivítal Pavel Krtek, který krátce představil národního dopravce a zdůraznil zájem na konkurenceschopné přeshraniční dopravě na zmíněné trase. "Především chceme lépe koordinovat své plány v oblasti mezinárodní dopravy a společně tlačit na politiky, aby smysluplnému budování železniční sítě v Evropě věnovali pozornost a podporu, zejména pak vytvářením příslušného právního rámce. Jak jsem již řekl, pro České dráhy je důležité spojení východ – západ, jehož jsme logickou součástí,“ zmínil Krtek. Proto ČD spolu s německými kolegy usilují o modernizaci infrastruktury, kde je kvůli stavu trati vlaková doprava nekonkurenceschopná. „Kdyby se podařilo zkrátit jízdní dobu ze současných šesti na čtyři a půl hodiny, řada lidí by dala přednost vlaku před auty i letadly. Trať je ale na mnoha úsecích jednokolejná, a dokonce není ani celá elektrifikovaná. To je kupříkladu jedna z cest konkrétní mezinárodní spolupráce,“ doplnil s tím, že Roman Štěrba, člen představenstva ČD, zrekapituloval dosavadní schůzky, prezentoval německé straně Memorandum ČD, ČD Cargo a SŽDC o společném zájmu na zlepšení železniční dopravní cesty a uvedl kontext dopravní politiky Evropské komise.

Svůj zájem na zkvalitnění trasy a rozšíření nákladní dopravy na železnici má i Plzeňský kraj, za který na schůzce hovořil Pavel Čížek.

Německá strana informovala o postupu schvalování projektů do Spolkového plánu dopravních cest, který je rozhodující pro zajištění financování investičního rozvoje v klíčovém úseku Furth im Wald - Schwandorf. Úseky Schwandorf - Mnichov budou modernizovány v rámci staveb na německém tzv. Východním koridoru Sever - Jih.

Všichni zúčastnění vyslovili zájem na dosažení požadovaného stavu, kdy zlepšením tratí dojde ke snížení jízdní doby z dnešních 6 hodin na 4,5 hodiny.


Průměrné hodnocení (15 hlasů): 4.27

Další články této rubriky

Jihočeským krajem se prohání Lišky i PanteřiJihočeským krajem se prohání Lišky i Panteři

12.10.2024 - Jihočeský kraj převzal sedm nových motorových jednotek RegioFox a dalších pět elektrických dvouvozových RegioPanterů. Po kolejích v regionu tak nyní jezdí 15 nejmodernějších RegioPanterů druhé generace. Spolu se čtyřmi jednotkami… »

České dráhy za pololetí přepravily 82 milionů cestujícíchČeské dráhy za pololetí přepravily 82 milionů cestujících

9.10.2024 - Cestujících ve vlacích Českých drah letos opět přibylo. Za první pololetí přepravily bezmála 82 milionů lidí, tedy meziročně zhruba o 2,5 milionu více. Největší nárůst zájmu dopravce zaznamenal u mezistátních linek. Přesto se… »

Skupina ČD vykázala v I. pololetí zisk téměř 700 milionůSkupina ČD vykázala v I. pololetí zisk téměř 700 milionů

6.10.2024 - Skupina České dráhy dosáhla v prvním pololetí roku 2024 podle Mezinárodních standardů účetního výkaznictví (IFRS) zisku před zdaněním 694 milionů korun. Tržby vzrostly meziročně o více než 1 mld. Kč a provozní zisk EBITDA o… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika