Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / Cestujících ve vlacích ČD opět přibylo

Cestujících ve vlacích ČD opět přibylo

8.3.2017 – autor: PETR SLONEK

Pozitivní vývoj v počtu cestujících, kteří využívají vlaky Českých drah, pokračoval i v loňském roce. Národní dopravce v tomto období přepravil celkem 171,491 milionu cestujících, což je o 1,775 milionu více než v předchozím roce. Znovu se tak potvrdil trend, který podnik zaznamenal již v roce 2010. Od té doby stoupl celkový roční počet zákazníků z původních 163 na loňských 171,5 milionu.

Cestujících ve vlacích ČD opět přibylo

Průběžně roste také přepravní výkon, loni meziročně o 210 milionů osobokilometrů (oskm) na celkových 7,380 miliardy oskm. V letech 2010 a 2016 stoupl přepravní výkon již o 827 milionů oskm, z původních 6,553 na současných 7,380 oskm. Na jednoho Čecha tak připadá přibližně 17 až 18 cest vlakem ročně. Díky tomu drží obyvatelé České republiky první místo v počtu cest vlakem mezi novými členskými státy Evropské unie. Na každého obyvatele včetně seniorů a kojenců připadá ročně přibližně 700 kilometrů ujetých ve vlacích národního dopravce. To je, jako by každý obyvatel České republiky podnikl alespoň jednou ročně cestu vlakem na trase Praha – Ostrava – Praha.

Nárůst doma i v zahraničí

„Více cestujících jsme zaznamenali jak ve vnitrostátní, tak mezinárodní dopravě. V té nám přibylo přibližně půl milionu zákazníků. Největší růst zájmu byl o cesty do Rakouska, pozitivně se vyvíjely přepravy na jižní Slovensko a do Maďarska a mírný růst jsme zaznamenali i na přechodech do Polska,“ řekl předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Pavel Krtek.

 A podobné to bylo i ve vnitrostátní dopravě. „V tomto případě se zvyšuje zájem o cestování hlavně na expresních linkách, kde jsme nasadili moderní soupravy a v uplynulých letech rovněž zkrátili cestovní doby. Jsou to například relace Praha – Plzeň – Cheb, Praha – České Budějovice, dlouhodobě roste zájem o cestování vlakem mezi Prahou a Brnem a v posledních dvou letech jsme zaznamenali také růst počtu cestujících na lince mezi Prahou a severní Moravou,“ doplnil Pavel Krtek.

Oživení zaznamenala také letní prázdninová doprava, když České dráhy zavedly týdenní prázdninovou jízdenku. Díky tomu loni prodaly dvojnásobný počet celostátních síťových prázdninových jízdenek, výhodných pro letní cesty a poznávání Čech, Moravy a Slezska. 

S houstnoucí silniční dopravou ve velkých aglomeracích, jako je Praha nebo Brno, a s rozvojem systémů integrované dopravy v dalších regionech, například spuštěním celokrajského integrovaného dopravního systému Ústeckého kraje, roste také počet cestujících v příměstské dopravě. „V rámci integrované dopravy těží lidé z jednoduchého a cenově výhodného odbavení jednou jízdenkou u více dopravců. Mohou tak snadno kombinovat vlaky Českých drah, linkové autobusy i městskou hromadnou dopravu. Tím se stává veřejná doprava atraktivnější ve srovnání s cestami vlastním vozem,“ uvedl člen představenstva Michal Štěpán. České dráhy jsou nyní zapojeny do 13 různých integrovaných dopravních systémů po celé ČR.


Průměrné hodnocení (4 hlasů): 3.75

Další články této rubriky

ČD začaly stavět novou opravárenskou halu v Havlíčkově Brodě ČD začaly stavět novou opravárenskou halu v Havlíčkově Brodě

21.11.2024 - Zaměstnanci Střediska údržby Havlíčkův Brod se brzy dočkají lepšího zázemí pro servis regionálních vlaků RegioPanter a RegioFox. V areálu tamního depa začala stavba nové opravárenské haly za více než 235 milionů korun bez… »

Invaze Panterů druhé generace vrcholíInvaze Panterů druhé generace vrcholí

14.11.2024 - České dráhy převzaly od výrobce Škoda Group padesátou třívozovou elektrickou jednotku RegioPanter řady 640.2. Vlak s číslem 640.256 zamířil do Zlínského kraje. Stejný typ RegioPanterů již úspěšně brázdí tratě v Olomouckém,… »

Pantery už jezdí na celé lince S4/U4Pantery už jezdí na celé lince S4/U4

8.11.2024 - České dráhy nedávno zahájily provoz elektrických jednotek RegioPanter řady 640.2 na celé lince S4 / U4 z Prahy až do Ústí nad Labem. Dosud se s nimi cestující svezli pouze na trase Praha – Kralupy nad Vltavou. Díky moderním vlakům… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika