Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / České dráhy zvažují zavedení bezpečnostního zařízení Crash Call

České dráhy zvažují zavedení bezpečnostního zařízení Crash Call

17.12.2020 – autor: JOSEF HOLEK

Automaticky vyslat informaci v případě nehody – to bude úkolem nového bezpečnostního prvku s názvem Crash Call. Unikátní projekt Českých drah je ve fázi předběžných tržních konzultací, jejichž cílem je zjistit situaci na trhu v této oblasti. Zařízení bude umístěné v čelním vozidle vlaku a při kolizi pošle automaticky signál na příslušné dispečerské pracoviště. Podobné zařízení se u vozidel na evropské železniční síti dosud nevyužívá.

České dráhy zvažují zavedení bezpečnostního zařízení Crash Call

Zařízení bude fungovat na podobném principu jako hlášení o nehodě eCall  v nových autech. „Hledáme vhodného dodavatele, který nabídne nejlepší technické a zároveň ekonomické řešení. Navržené zařízení musí také odpovídat všem normám provozu železničních kolejových vozidel,“ uvedl Michal Kraus, místopředseda představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro provoz. „Zařízení Crash Call má v případě nebezpečné kolize vedoucího vozidla vlaku automaticky vygenerovat nezávisle na strojvedoucím nebo ostatních členech vlakového doprovodu zprávu o neočekávané události a ohlásit ji na dispečink.“

Řada vlastních opatření

ČD přizvaly ke konzultacím o technologii Crash Call pro kolejová vozidla přes desítku firem. Přihlásit se ale můžou i společnosti, které nebyly osloveny přímo. Mezi hlavní faktory úspěšného fungování nové technologie patří určení vhodného místa pro umístění zařízení, odolnost vůči otřesům a dalším nežádoucím vlivům v železničním provozu a v neposlední řadě také finanční náročnost projektu.

Po sérii nehod ČD letos přijaly řadu opatření k minimalizaci rizika jejich vzniku. V červnu byla představena aplikace pro doplňkové zabezpečení lokálních tratí, která upozorní strojvedoucího díky sdílení polohy z GPS na to, že se v protisměru blíží jiná souprava. Dopravce zároveň spolupracuje na zavádění systému jednotného evropského zabezpečovače a postupně vybavují svá vozidla mobilní částí ETCS.


Průměrné hodnocení (1 hlasů): 5

Další články této rubriky

Minibary ČD obsloužily za prvních sedm měsíců přes 640 tisíc cestujícíchMinibary ČD obsloužily za prvních sedm měsíců přes 640 tisíc cestujících

25.9.2023 - Služba ČD Minibar se dlouhodobě těší velké přízni. Nejoblíbenější jsou v nabídce minibarů i nadále především teplé nápoje, které si zákazníci mohou zakoupit již za 15 korun. Za prvních sedm měsíců letošního roku se… »

Bechyňka vyhlíží komfortnější vozyBechyňka vyhlíží komfortnější vozy

21.9.2023 - Zvýšit komfort cestování na nejstarší elektrifikované trati v republice chtějí České dráhy a Jihočeský kraj. Proto zde 23. srpna otestovaly vozy typu Btn753, které dříve sloužily převážně s motorovými vozy. Cestujícím by… »

Vlaky jezdí nejpřesněji za posledních sedm letVlaky ČD jezdí nejpřesněji za posledních sedm let

18.9.2023 - V první polovině letošního roku jezdily vlaky Českých drah s přesností 88,8 %. Pokud by se přihlédlo pouze k příčinám zpoždění vzniklých na straně národního dopravce, pak by přesnost byla dokonce 98,9%. To představuje… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika