Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / České dráhy zacílily na boj s graffiti

České dráhy zacílily na boj s graffiti

9.6.2023 – autor: PETR SLONEK

České dráhy se stále potýkají s útoky vandalů, nejčastěji sprejerů, kteří svými výtvory poškozují vlaky. Odstraňování graffiti dopravce stojí miliony korun ročně, kromě toho navíc kvůli čištění vozů dočasně musí omezit přepravní kapacity spojů. Proto se ČD kromě intenzivního čištění věnují i aktivnějšímu hlídání odstavených souprav a jednotek.

ČD zacílily na boj s graffiti

Jedná se o první kroky, jež mají přispět k lepší kultuře cestování. České dráhy v loňském roce napočítaly více než 400 případů, což je asi o pět procent meziročně méně. Náklady na odstraňování přesáhly 5 milionů korun, skutečná škoda je však zhruba dvojnásobná.
 „Graffiti je velký problém zejména ve velkých aglomeracích, jako je Praha a střední Čechy nebo Brno a okolí. Proto jsme se společně s objednavateli dopravy rozhodli intenzivně pracovat na jeho odstraňování. Připravujeme také další opatření, jak znečišťování našich vlaků zabránit. Jeden z prvních kroků je rozšířené čištění jednotek CityElefant,“ řekl člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Jiří Ješeta. „Dalším důležitým počinem je aktivnější střežení míst, kde k útokům nejčastěji dochází. K dispozici máme nově i hlídky se psy,“ doplnil. 
O víkendu na přelomu dubna a května vyčistili provozní zaměstnanci od graffiti celkem sedm jednotek CityElefant, které patří v tomto ohledu k nejvíce postiženým. V podobném tempu čištění pokračovalo i během dalších květnových víkendů. Kvůli čištění se musí vlaky dočasně stáhnout z oběhu. V provozu se to pak projeví například nasazením jedné soupravy CityElefant místo dvou spojených. České dráhy však připravují společně s objednavateli dopravy i další kroky, jako je obnovení a rozšíření antigraffiti nátěrů nebo polepů. Příměstské vlaky plánují rovněž dovybavit vnitřním a vnějším kamerovým systémem. 
Nejohroženější jsou vlaky odstavené v zázemích na velkých odstavných nádražích. Nejvíce útoků vandalů dopravce eviduje v Praze, v Jihomoravském kraji a v Bohumíně. 
 

Počet případů graffiti:

2015    715
2016    681
2017    695
2018    621
2019    527
2020    471
2021    445
2022    přes 400
 


Průměrné hodnocení (2 hlasů): 3

Další články této rubriky

ČD začaly stavět novou opravárenskou halu v Havlíčkově Brodě ČD začaly stavět novou opravárenskou halu v Havlíčkově Brodě

21.11.2024 - Zaměstnanci Střediska údržby Havlíčkův Brod se brzy dočkají lepšího zázemí pro servis regionálních vlaků RegioPanter a RegioFox. V areálu tamního depa začala stavba nové opravárenské haly za více než 235 milionů korun bez… »

Invaze Panterů druhé generace vrcholíInvaze Panterů druhé generace vrcholí

14.11.2024 - České dráhy převzaly od výrobce Škoda Group padesátou třívozovou elektrickou jednotku RegioPanter řady 640.2. Vlak s číslem 640.256 zamířil do Zlínského kraje. Stejný typ RegioPanterů již úspěšně brázdí tratě v Olomouckém,… »

Pantery už jezdí na celé lince S4/U4Pantery už jezdí na celé lince S4/U4

8.11.2024 - České dráhy nedávno zahájily provoz elektrických jednotek RegioPanter řady 640.2 na celé lince S4 / U4 z Prahy až do Ústí nad Labem. Dosud se s nimi cestující svezli pouze na trase Praha – Kralupy nad Vltavou. Díky moderním vlakům… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika