Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / České dráhy vyzvaly dodavatele a opravce vlaků k plnění závazků

České dráhy vyzvaly dodavatele a opravce vlaků k plnění závazků

18.10.2022

Až roční zdržení v plnění dodávek, vysoká poruchovost nových a modernizovaných vozidel nebo zpoždění oprav snižují kvalitu cestování na železnici. České dráhy proto opakovaně vyzvaly své dodavatele, aby přijali opatření k plnění svých závazků. Vozy odstavené k plánovaným revizím v dílnách externích dodavatelů a pozdě dodané nové soupravy chybí v provozu každý den. To má dopad na nižší pohodlí cestujících a na plnění smluv ČD vůči objednavatelům.

České dráhy vyzvaly dodavatele a opravce vlaků k plnění závazků

„V poslední době jsme kritizováni, že naše vlaky poskytují nižší komfort cestování a nasazujeme starší vagony a neposkytujeme odpovídající služby. Cestující nezajímá, že velká část problémů je u dodavatelů a opravců techniky,“ řekl člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Jiří Ješeta.
Zpoždění u nově dodávaných souprav se pohybuje v rozmezí půl až jeden rok. Zhruba půlroční zpoždění bylo u dodávek InterJetů od konsorcia Siemens–Škoda, roční má dodávka jednotek push-pull a v řádu až několika týdnů jsou zdržení u jednotlivých souprav RegioPanter od závodů skupiny Škoda Group. Zdržení zhruba půl roku avizuje polská společnost PESA při výrobě nových motorových vozů a o rok se zpozdila modernizace motorových vozů Stadler na Slovensku v ŽOS Zvolen. U vozů je navíc vysoká poruchovost. V ŽOS Vrútky se prodlužují i plánované revize vozů pro vlaky EC/IC. Místo 45 dní jsou na revizi i více než 110 dní. 
„Naši dodavatelé se musí postavit čelem k plnění termínů a dodržení kvality a přijmout opatření, aby začali plnit závazky. My jsme jejich zákazník a denně řešíme chybějící soupravy, které stojí v jejich podnicích. Pak musíme vyplácet kompenzace našim cestujícím a dostáváme smluvní pokuty za nedodržení standardů,“ vysvětlil Michal Kraus, místopředseda představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro servis. 
Dopravce kvůli pozdním dodávkám a nízké kvalitě provedené práce uplatňuje veškeré sankce a kompenzace. Dodavatelé musí odstranit také všechny garanční závady. Prioritou je však dodržení termínů a kvality. ČD znovu vyzvaly dodavatele, aby přijali odpovídající opatření. „Pokud nepřistoupí k razantním opatřením v plnění termínů a zlepšení kvality dodávek, pak jsme připraveni i k dalším právním krokům a v krajním případě i k vypovězení příslušných smluv,“ zdůraznil Kraus. 
 


Průměrné hodnocení (4 hlasů): 2.25

Další články této rubriky

Přesnost modrých vlaků se aktuálně blíží k 90 %Přesnost modrých vlaků se aktuálně blíží k 90 %

9.9.2024 - Přesnost vlaků Českých drah byla v první polovině letošního roku o půl procenta lepší, než tomu bylo v roce 2023. V průměru 89,3 % příjezdů do stanic a zastávek se uskutečnilo včas. Tento údaj nevystihuje pouze příjezdy vlaků… »

Do Plzně dorazily další tři RegioFoxy, jejich dodávka je v poloviněDo Plzně dorazily další tři RegioFoxy, jejich dodávka je v polovině

5.9.2024 - Další nové regionální vlaky RegioFox vyrazily na tratě v Plzeňském kraji. České dráhy od výrobce PESA převzaly v uplynulých dnech hned trojici zbrusu nových jednotek v barvách Plzeňského kraje. V průběhu srpna tak bylo v regionu… »

Minibary obsloužily statisíce cestujících, nejpopulárnější je kávaMinibary obsloužily statisíce cestujících, nejpopulárnější je káva

28.8.2024 - Více než 247 tisíc šálků kávy bylo vydaných v prvním pololetí roku 2024 prostřednictvím minibarů Českých drah. Mezi oblíbené občerstvení patří také pivo, bagety, croissanty nebo rozpékané pečivo. Stevardky a stevardi… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika